2023-09-08, 18:54
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Jag förstår inte hur TS får Lindberg till arbetsskygg när han bevisligen verkligen vill ha ett jobb...
Citera
2023-09-08, 18:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta-Skatan
Jag förstår inte hur TS får Lindberg till arbetsskygg när han bevisligen verkligen vill ha ett jobb...

Varför be om det och inte söka som oss andra/utbilda sig?
Citera
2023-09-08, 18:59
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denfriamannen

Jag gissar att som ledare för NMR så är det enbart kontakter som gäller. Så fort expo har kontaktat jobb eller utbildningar så lär han ju bli utsparkad därifrån. Så den vägen känns rätt körd.
Citera
2023-09-08, 19:00
Bannlyst
Citat:
Han efterlyser en jobbfri anställning så att han kan fokusera på "kampen".
Citera
2023-09-08, 19:07
Bannlyst
Citat:
Jag gissar att som ledare för NMR så är det enbart kontakter som gäller. Så fort expo har kontaktat jobb eller utbildningar så lär han ju bli utsparkad därifrån. Så den vägen känns rätt körd.

Du kan inte sparka någon pga politiska åsikter?

Bara han håller sig i linje och gör sina arbetsuppgifter så kan han inte bli avskedad.
Citera
2023-09-08, 19:15
Citat:
Ursprungligen postat av Hooke
Har försvinnandet något med Fittjåfs förhudskommission att göra?

Tänk ändå att en gång i tiden stod hans gelikar och skrek på snabbköpets parkeringar och alla undvek ögonkontakt. Nu är hans röst lika stark som vilket vetenskapligt råd som helst.
Internet är fantastiskt!
Citera
2023-09-08, 19:18
Citat:

Bara han håller sig i linje och gör sina arbetsuppgifter så kan han inte bli avskedad.
Sant, men man kan låta bli att anställa. Det är nog det största problemet.
Men jag antar att flertalet NMR-medlemmar ändå försörjer sig själva så på nåt sätt tycks det ju gå att kombinera nazism med förvärvsarbete.
Citera
2023-09-08, 19:21
Citat:

Tror bekymret för denne individ är att överhuvudtaget bli anställd. Vem vill ens ha en arbetare som är så oerhört politiskt engagerad "100% av tiden fokuserad på kampen" (citat fritt ur minnet).
Typ:
"Du ska byta bromsbelägg inte rista hakkors i kundernas lack!"
Citera
2023-09-08, 19:27
Citat:
Lindberg har av det oberoende forskningsinstitutet Counter Extremism Project bedömts vara en av världens farligaste män och utgöra ett av de största hoten mot internationell säkerhet.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Simon_Lindberg

Märkligt, man tycker att en man med de meriterna borde kunna försörja sig. Om inte annat så borde han väl stöttas av välvilligt inställda internationella organisationer.
Citera
2023-09-08, 19:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Natalz2
Sant, men man kan låta bli att anställa. Det är nog det största problemet.
Men jag antar att flertalet NMR-medlemmar ändå försörjer sig själva så på nåt sätt tycks det ju gå att kombinera nazism med förvärvsarbete.

Citat:
Ursprungligen postat av Evendock
Tror bekymret för denne individ är att överhuvudtaget bli anställd. Vem vill ens ha en arbetare som är så oerhört politiskt engagerad "100% av tiden fokuserad på kampen" (citat fritt ur minnet).
Typ:
"Du ska byta bromsbelägg inte rista hakkors i kundernas lack!"

Jag förstår inte ens hans problem, pengar? Tänk om alla de 842 personer som röstade på honom valet 2022 skänker 500 kr var till honom varje månad ( 500 x 842) så får han ju ut 421 tusen varje månad, helt skattefritt.

Är detta kanske olagligt?

Om det är olagligt, varför inte få mindre summor, så det tillsammans blir typ 50 tusen istället?
Citera
2023-09-08, 19:57
Citat:
Jag förstår inte ens hans problem, pengar? Tänk om alla de 842 personer som röstade på honom valet 2022 skänker 500 kr var till honom varje månad ( 500 x 842) så får han ju ut 421 tusen varje månad, helt skattefritt.

Är detta kanske olagligt?

Om det är olagligt, varför inte få mindre summor, så det tillsammans blir typ 50 tusen istället?
Han kanske kunde satsa på Only Fans?
Citera
2023-09-08, 20:01
Medlem
Zloths avatar
Citat:

Är du retarderad? Hur ska ledaren för NMR kunna få ett arbete menar du utan rätt kontakter?

Dessutom så har väl de flesta NMRare fått sina bankkonton stängda?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in