Citat:
Ursprungligen postat av
-DaRude-
Principen av begrundan för hur bevisbördan styrks 20 år senare ska man dock alltid ha med sig. Alla dessa övriga anonyma "Jane Doe"s som figurerar i utredningen t.ex, hur ska man ens kunna bevisa något så här långt fram i tiden? Det är ju samlade vittnesuppgifter snarare än teknisk bevisning. En indiciekedja på sin höjd som i teorin en grupp arga kvinnor definitivt skulle kunna ljuga ihop tillsammans. Det vore inte första gången.
Allt är möjligt. Men återigen: Borde man inte läsa in sig litegrann på målet innan man konstaterar att så är fallet? Folk skjuter från höften som om det vore vilda västern härinne.
Man ska också komma ihåg att en av kvinnorna anmälde honom redan 2004 (mot kyrkans inrådan) och fick $400,000 av Masterson för att vara tyst efter att rättsväsendet vid den tidpunkten inte drivit ärendet till åtal. Så allt är uppenbarligen inte kopplat till MeToo
Citat:
Tricia V. som hon kallar sig påstod att han våldtog henne när hon hade somnat/däckat. Men ändå bjuder hon hem honom några månader senare, och våldtas igen.
Det hade i vanliga varit högst suspekt, jag håller med. Hon var dock en del av en galen hollywood-scen med droger och skit. Sånt uppmuntrar inte direkt anmälningar. Och hon var inte en del av åtalet som jag förstått det, utan endast ett vittne som visa på hur Masterson betedde sig runt den här tiden.
Och i övriga kvinnor så är scientlogogikyrkan en komponent. Det skulle inte förvåna mig det minsta lilla om de gaslightade kvinnorna och försvarade honom, så som kvinnorna påstår. Scientlogogikyrkan är helt jävla sinnessjuk.
Så det blir lite mer komplext än i vanliga fall.
Citat:
Att han har erkänt verkar inte heller stämma
Var har du hört att han skulle ha erkänt?
Citat:
Det ändå man kan hoppas är att han verkligen är skyldig till anklagelserna och att inte domen fått dragkraft genom metoo.
Håller helt med. Baserat på det jag läst, skulle jag väl iaf luta åt att han är skyldig i dagsläget. Juryn tycks ju iaf ha tagit sitt uppdrag på allvar eftersom de inte fällde honom för alla tre, så jag tror man kan räkna bort att juryn hade någon feministvendetta iaf.