Citat:
Ursprungligen postat av
AverageRNG
Sen tycker jag att man ser om något är ett riktigt fotografi till skillnad på datorgjorda kompositbilder. Men det kanske bara är jag som har väldigt stor erfarenhet av photoshop osv. Vad vet jag.
Så det är helt och hållet din bedömning som avgör om en bild visar något verkligt eller inte?
Sedan undrar jag lite om den här kartbilden:
https://www.pinterest.se/pin/712483603567047813/
Visar bilden den verkliga kartan över den platta jorden?
Efter vad jag förstått är det bara över Arktis och den Antarktiska isringen som solen lyser. Solen, så att säga, pendlar mellan dessa områden. De outforskade oändliga områdena utanför isringen blir alltså aldrig solbelyst?
T ex uppe i vänstra hörnet ser det ut att vara områden med växtlighet. Finns det växter som kan leva i ständigt mörker?
Jag ser heller inte någonstans där solen kan krypa ner och gömma sig i jorden när den går ner. Vart tar solen egentligen vägen när den går ner?
Jag har ju med mina egna ögon sett att solen sjunker och försvinner under markytan och det blir skymning och sedan natt. På mornarna stiger solen igen, men den kommer då från ett annat ställe än där den försvann.
Eftersom du tydligen har de sanna kunskaperna om jordens form skulle jag vilja att du förklarar dessa saker för mig.