Citat:
Ursprungligen postat av
AverageRNG
Jag skrev mörkt under vintern, sol där under sommaren. (alltså antarktisk vinter och sommar) Vilket det sägs vara också, vi måste ha missuppfattat varandra lilla du. Sen har jag inte kunnat verifiera att det är så där själv heller så det är inget jag tror på om jag inte kan verifiera det själv.
Men du tror på en platt jord med isring och oupptäckta världar?
Har du själv sett denna ring?
Har du sett dessa kontinenter/världar?
Själv har jag gjort experiment som visar att jorden roterar med egna verktyg och datainsamling.
Har också sett jordens skugga på månen och den är rund viljet innebär att vi befinner oss på en sfärisk jord.
Seismologisk undersökning visar att vågornas utbredning visar på sfärisk jord, japp jag har varit med och samlat in data. Har även ägt en seismograf, dock väldigt på hobbyplanet då jag inte fick placera den i bergrummet så fick man aldrig bort störningarna.
Så då kommer frågan, vad är det du verifierat med verifierbar data som tredjepart kan använda för att verifiera din teori? Finns det något över huvud taget som du verifierat själv?
Förutom de ovanstående sakerna jag samlat in så är jag även pilot (brukar vara en av de saker som folk hugger på direkt) och jag navigerar dagligen med koordinater i WGS84 och jag har aldrig någonsin kommit fel. Eftersom jag också måste navigera med storcirkel över större avstånd vilket betyder att jorden jag navigerar på är en elipsoid så är jag väldigt säker på att du snackar så mycket skit att du inte kan stå för hälften. Jag har aldrig invigts i något hemligt sällskap som vet att jorden är platt och att vi piloter och sjöfarare måste ljuga för allmänheten. Använder samma koordinater som alla andra, min sextant använder samma konstruktion som de som fanns på 1700-talet.
Du påstår att du verifierat att jorden är platt, jag utmanar dig på den punkten.
Antar du utmaningen eller har du ljugit så mycket att du inte klarar av det?
Du skaffar mig bevis för att jorden är platt, vill veta hur svarat samlats in och hur jag upprepar detta, sen gör jag samma till dig.
Vill vi klaga på den andres uppgifter räcker det inte med att säga de är fel utan jag vill ha vad som är fel, varför och hur det skulle vara istället.
Valfritt vilket område du väljer och vilket jag använder.