2023-09-07, 03:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agoldenage
Huvudsakliga frågan i plattcirkusen är egentligen VARFÖR i friden NASA skulle lägga oändliga resurser på att dölja planetens form. Ordet sinnessjukt räcker inte till

Av samma anledning som det finns att ljuga om vad som helst. Kontroll, makt. Visst det är en stor lögn, framförallt för att hålla såna som dig fast här som en slav, vi är inget annat än monetära slavar fast i ett system som inte ens gynnar oss. Det finns inget mer att utforska, allt land har redan blivit upptäckt enligt er så då är det enkelt att bara sitta i sin soffa dag ut och dag in och titta på TV och låta myndigheterna sköta resten åt er och inte göra någonting. Myndigheterna är dom som tänker åt er, och när dom säger hoppa så hoppar ni.
Hade sanningen kommit ut så hade antagligen hela samhället ändrat sig, vem skulle inte vilja åka till ett nytt plan och utforska, det ligger i vårat DNA.
Citera
2023-09-07, 04:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AverageRNG
Du ljuger nu igen. Du visar bara att du knappast har koll på de teorier du själv tror på min pojke. Det ska mycket väl vara sol på Antarktis under sommaren är det sagt, konstant sol förövrigt. Det är under vintern det inte ska vara någon sol där. Du visar bara att du inte har intelligensen att diskutera sånt här egentligen.

Jag förstår det mycket väl, grejen är att du är långt ifrån på samma intellektfulla nivå jag är på så det är inte konstigt att du inte förstår vad empirism är.
Kan du nämna ett Empiriskt bevis? ge mig ett exempel på ett empiriskt bevis. Så vi är på samma bana här då.

Sir Isaac Newtons observationer av fallande äpplen är ett klassiskt exempel. Genom att observera och mäta, kunde han formulera sin lag om gravitation.

Men så undrar jag varför du effektivt duckar att förklara hur min sextant fungerar på en platt jord?
Citera
2023-09-07, 04:03
Medlem
Citat:
Av samma anledning som det finns att ljuga om vad som helst. Kontroll, makt. Visst det är en stor lögn, framförallt för att hålla såna som dig fast här som en slav, vi är inget annat än monetära slavar fast i ett system som inte ens gynnar oss. Det finns inget mer att utforska, allt land har redan blivit upptäckt enligt er så då är det enkelt att bara sitta i sin soffa dag ut och dag in och titta på TV och låta myndigheterna sköta resten åt er och inte göra någonting. Myndigheterna är dom som tänker åt er, och när dom säger hoppa så hoppar ni.
Hade sanningen kommit ut så hade antagligen hela samhället ändrat sig, vem skulle inte vilja åka till ett nytt plan och utforska, det ligger i vårat DNA.

Men ni är inte så snabba att upptäcka mer land heller för ni tjafsar med argument som grusats för evigheter sedan.

Kan du nu vänligen förklara hur min sextant fungerar på din platta jord?
Citera
2023-09-07, 04:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M18A1-Claymore
Sir Isaac Newtons observationer av fallande äpplen är ett klassiskt exempel. Genom att observera och mäta, kunde han formulera sin lag om gravitation.

Men så undrar jag varför du effektivt duckar att förklara hur min sextant fungerar på en platt jord?

Den mäter solens position över en spikrak horisont utan någon kurvatur, inget märkvärdigt.
Citera
2023-09-07, 04:15
Medlem
Citat:
Den mäter solens position över en spikrak horisont utan någon kurvatur, inget märkvärdigt.

Instrumentet bygger på jordens kurvatur, så ditt påstående kan omöjligt vara rätt.
Du har både frågeställning och svar längre bak i tråden.

Läs det och prova svara igen.
Citera
2023-09-07, 04:19
Medlem
Citat:
Du och ni vill ha väldigt mycket förklaringar av mig, jag är inte här för att ge dig förklaringar på allt nämligen lilla gubben, bra försök. Lite dålig taktik ni har måste jag säga, den är ganska patetisk.

Dag/natt och årstider är något alla kan observera ske varje sekund på jorden överallt. Därför är det oerhört intressant att veta hur detta är möjligt på din platta jord. Kan de existera samtidigt utan att man måste hitta på nya naturlagar?
Citera
2023-09-07, 04:35
Medlem
Citat:
Om det är någon som är intresserad av konversera normalt utan att som ett litet barn sitta och kräva förklaringar på en väldigt massa löjliga frågor, medans de inte kan svara på något ordentligt själva så är ni mer än välkomna att tagga mig i detta inlägg. Jag är inte här för att svara på tusentals frågor om hur instrument fungerar på en plattjord och annat dravel osv. (Vilket jag redan gjort)
Samtidigt som ni inte ens har lyckats inkomma med ett enda empiriskt bevis för den snurrande globen.

och det är väldigt enkelt för er att googla upp det själva om ni känner för det.
Om det är någon som tex är intresserad av att prata om olika teorier gällande flat earth så kan jag svara er.
Får inte ut något att konversera med er andra.

Anledningen till att vi ställer frågor är följande.

För att fenomen som årstider och dag och natt ska kunna existera på en platt jord skulle man behöva kasta om de grundläggande fysikaliska principerna, vilket strider mot vår nuvarande vetenskapliga förståelse.

Så kan du inte svara på frågor kommer du heller inte att ens närma dig bevis för ditt påstående.
Citera
2023-09-07, 04:48
Medlem
Citat:
Om det är någon som är intresserad av konversera normalt utan att som ett litet barn sitta och kräva förklaringar på en väldigt massa löjliga frågor, medans de inte kan svara på något ordentligt själva så är ni mer än välkomna att tagga mig i detta inlägg. Jag är inte här för att svara på tusentals frågor om hur instrument fungerar på en plattjord och annat dravel osv. (Vilket jag redan gjort)
Samtidigt som ni inte ens har lyckats inkomma med ett enda empiriskt bevis för den snurrande globen.

och det är väldigt enkelt för er att googla upp det själva om ni känner för det.
Om det är någon som tex är intresserad av att prata om olika teorier gällande flat earth så kan jag svara er.
Får inte ut något att konversera med er andra.

Du kan också förklara stjärnspår, dessa är också empiriska bevis för en roterande jord. Vill du motbevisa det måste du kunna förklara hur det fungerar på en platt jord.
Citera
2023-09-07, 05:06
Medlem
Citat:
Men just NASA är ju ett forskningscenter. Varför existerar de ens om de vill hålla mänskligheten tillbaka och i mörker? Är de mutade av myndigheterna eller?
Citera
2023-09-07, 05:11
Medlem
Citat:
Om någon är nyfiken på flat earth så kan ni tagga mig så jag kan guida er i rätt riktning. För det är inte helt lätt att hitta trovärdig och seriös information därute bland all desinformation. Ni som är nyfikna kan börja med att youtuba Eric Dubay han är en person som är en seriös debattör och förespråkare av den platta jorden tex. Börja med att titta igenom hans länkarkiv och videos.

https://www.youtube.com/watch?v=y-UbNkmJZAY - How to shut up Flat earthers.

https://www.youtube.com/watch?v=UKCvEGX7NJQ - Flat earth FAQ frequently asked questions about flat earth, i princip alla globares frågor tas upp här i denna video.

Lycka till.

Bäst vore ju om ni faktiskt svarade på frågor och visade på hur våra fysiska lagar som vi känner idag är felaktiga.
Att som du sitta och tjafsa och tro att det tar dig framåt är på förskolenivå.

Så förklara dag/natt, årstider och att stjärnspår existerar och roterar åt olika håll beroende på om man är på södra eller norra halvklotet.
Förklara detta med era fysiska lagar som gäller så att vi förstår er, tjafs som ni upprepande kommer med gör inte att ni tas på allvar.
Citera
2023-09-07, 05:50
Medlem
Citat:
Om någon är nyfiken på flat earth så kan ni tagga mig så jag kan guida er i rätt riktning. För det är inte helt lätt att hitta trovärdig och seriös information därute bland all desinformation. Ni som är nyfikna kan börja med att youtuba Eric Dubay han är en person som är en seriös debattör och förespråkare av den platta jorden tex. Börja med att titta igenom hans länkarkiv och videos.

https://www.youtube.com/watch?v=y-UbNkmJZAY - How to shut up Flat earthers.

https://www.youtube.com/watch?v=UKCvEGX7NJQ - Flat earth FAQ frequently asked questions about flat earth, i princip alla globares frågor tas upp här i denna video.

Lycka till.

Om någon tittar på länkarna i detta så bör ni även ta en titt här för att se hur Eric ljuger.
https://200proofsthatericdubayisaliar.blogspot.com/?m=1

Citat:
Among the more pathetic "proofs" of Eric Dubay are examples of how different the northern and southern hemispheres are, especially the arctic and antarctic. His simplistic argument is that since Earth's hemispheres are the same shape the weather, flora and fauna should also be the same.
What Dubay fails to understand is that while the overall shape is the same, there are very big differences in the volume and distribution of land which has an enormous effect.
Citera
2023-09-07, 07:36
Medlem
Citat:
Du borde starta en ny konspiration där du menar att isberg, eller berg täckta med is inte finns på riktigt. Jag har sett väldigt många såna själv för att förstå att dom finns ja. Sedan finns det alldeles för många fotografier på bergsklättrare som klättrar på berg täckta av is, det finns dokumentärer och helt icke redigerade på när folk klättrar på isberg som berg täckta av is.
Sen tycker jag att man ser om något är ett riktigt fotografi till skillnad på datorgjorda kompositbilder. Men det kanske bara är jag som har väldigt stor erfarenhet av photoshop osv. Vad vet jag.

Frågan är, har du sett dessa isberg från sydpolen då? För det är ju de isbergen du påstår är isringen och jag vill påstå att det är extremt få som isklättrar på sydpolen.

Du får gärna hänvisa till bilderna från sydpolen och att det isklättras där.
Vad är det för övrigt som orsakar havsströmmarna som ger norra halvklotet dess klimat?
Hur uppstår dessa havsströmmar om inte jorden roterar?
Jag är genuint intresserad av både hur havsströmmar och jetströmmar uppstår på din platta jord och hur de överlever.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in