2023-09-06, 23:15
Medlem
Spenglermans avatar
Men sluta - stäng tråden!?
Sånt här har väl hänt varje dag så länge jag har levt. Vem blev inte utskälld eller ställd i skamvrån var o var eviga dag där jag växte upp, oavsett man förtjänade det eller inte.
Sluta dränk Fb eller media med slikt skit.
Öppna hellre en tråd om hur vi hamnade i att varenda litet övertramp, utskällning eller dumt bus blivit Expressens stora rubriker... eller virala blockbusters...
🤔
Citera
2023-09-06, 23:16
Medlem
Man vet ju inte alls vad som har hänt. Jag har själv till exempel en konfrontation med barn som skulle se mycket konstigt ut om de börjar filma precis när jag blev sur. Dock så hände något innan som skulle provocera vem som helst och vem som helst skulle förstå det om man hade sett det och det gällde inte bara mig och jag blev sur åt någon annans vägnar

Förövrigt tycker jag inte att det är så stor grej. Lite av en storm i ett vattenglas.
Citera
2023-09-06, 23:17
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Det finns väl inget egentligt allmänintresse? Det är väl mer allmänt intressant på nivån skadeglädje för många. En privatperson får ett pyskbryt är egentligen allt. Expressen borde skämmas mer än kvinnan.

Visst, inget allmänintresse, dock ett allmänt intresse då klippet snabbt blev viralt.

Det finns mängder med klipp på arga och utflippade personer som cirkulerar, varför är just den här kvinnan skyddsvärd?

Hon vet att hon filmas, trots det fortsätter hon kasta skit på killarna hållandes deras boll i famnen.

Hon valde själv att uppträda på film och dessutom totalt skita i om grabbarna kallade på polis.

Expressen borde skämmas, okej.
Citera
Medlem
jori9900s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mirandakerr
Nej. Finns massor av människor som har dåliga dagar men som fortfarande inte tar ut det på sin omgivning. Hon får ta sitt ansvar precis som alla andra. Kan hon inte kontrollera sina känslor får hon söka hjälp, hon är för fan vuxen.

Killarna gjorde helt rätt som inte tog till våld eller övermannade henne även om det kunnat.

Våld ska man enligt lagen bara använda i självförsvar, det vet du väl? Varför tycker du att dom skulle vara berättigade till att ingripa med våld? Hon har ju inte hotat pojkarna eller gjort minsta utfall rent fysiskt.

Det är ju det jag menar att hon är harmlös och ofarlig. Ser finns inget anledning att befara att något våldsamt pågår vad jag kan se.
Men du kanske tycker pojkarna är utsatta för något våld?
Citera
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Hon är snygg i alla fall. Vad heter hon? Finns bilder? Facebook?

Charlotte Woon. Hon verkar ha tagit bort både sin facebook och sin linkedin, men här är en bild.

https://media.licdn.com/dms/image/D4D03AQEfvlE5dLa7CQ/profile-displayphoto-shrink_800_800/0/1691581274717?e=2147483647&v=beta&t=prHqVvANXO_DXU 3xe1rcpw1GBNCsE6dL-im_bvHY6Bs
Citera
2023-09-06, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Som sagt, kvinnan är tydlig på klippet, bollen kommer hon att lämna tillbaks. Åklagaren kan högst sannolikt inte göra troligt att kvinnans uppsåt var att tillägna sig bollen, filmbevis som talar emot stöld finns.

Värdet på bollen är ganska obefintligt, så dra igång något bara pga det är helt onödigt.
Däremot spridningen av filmen på kvinnan åt allmänheten går under ärekränkning.
Citera
2023-09-06, 23:18
Medlem
ziggarillens avatar
Nu fick hon ju uppmärksamhet i Aktuellt och det glädjer mig att kärringen mår riktigt dåligt. Bedrövligt att säga till 14-åringar att dom är fula. Är hon svensk? Såg lite asiatisk ut? Vidrigt det hon vräkte ur sig och det finns ingen ursäkt. Hur djävla mycket påhittad sorg hon påstår sig haft då det bara hittepå för att göra sig själv till offer. Hunden borde tas ifrån denna labila människa också.
Citera
2023-09-06, 23:21
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Värdet på bollen är ganska obefintligt, så dra igång något bara pga det är helt onödigt.
Däremot spridningen av filmen på kvinnan åt allmänheten går under ärekränkning.
Ärekränkningen stod kärringen själv för då hon sa att grabbarna var fula. Hoppas hon blir åtalad för detta uttalande som är vidrigt. Gissar att hon är sozze från regeringskansliet och hade aldrig sagt så om det var invandrade gangsters.
Citera
2023-09-06, 23:21
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Nu fick hon ju uppmärksamhet i Aktuellt och det glädjer mig att kärringen mår riktigt dåligt. Bedrövligt att säga till 14-åringar att dom är fula. Är hon svensk? Såg lite asiatisk ut? Vidrigt det hon vräkte ur sig och det finns ingen ursäkt. Hur djävla mycket påhittad sorg hon påstår sig haft då det bara hittepå för att göra sig själv till offer. Hunden borde tas ifrån denna labila människa också.

Nej, inte svensk. Sydkorean.
Citera
2023-09-06, 23:22
Medlem
Svennamajas avatar
Folk fick inte se de första sekvenserna när hon blev kallad rasistiska glåpord.
Senast redigerad av Svennamaja 2023-09-06 kl. 23:35.
Citera
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Nej, inte svensk. Sydkorean.
Ytterligare en invandrad som hatar svenskar då. Inget ovanligt.
Citera
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svennamaja
Hon är inte offentig person häng inte ut henne
Nu är hon offentlig och uthängd..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto