2023-09-06, 22:05
Medlem
boll-svantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimmingpool
Typisk borgarbracka.
Nä, vanliga svenska borgare börjar inte förolämpa folk genom att kalla dem "fattiga" och "fula", det är ett typiskt kinesiskt beteende. Det får mig att tro att hon inte alls är adopterad utan har kinesiska föräldrar.
Citera
2023-09-06, 22:10
Medlem
Varifrån kommer uppfattningen att hon är adopterad när hon har ett väldigt kinesiskt/asiatiskt efternamn?
Citera
2023-09-06, 22:11
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sopnisse
Jag tror inte heller ungdomarna mår bra av att detta fått så stor uppmärksamhet, skaffa er någon meningsfull sysselsättning istället för att rasera folks liv.

Det är hundkvinnan som helt på egen hand raserat sitt liv.

Hon vet att hon filmas, hånar pojkarna, är otrevlig, och vägrar återlämna killarnas egendom, framför kameran 2023.
Citera
2023-09-06, 22:12
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckSweden
Självklart tar de nu upp detta i Aktuellt där hon bara visar ena sidan av myntet.
Snälla säg att du skämtar
Citera
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kollektion
De borde be ursäkt för att ha hängt ut personen. Hon gav en ursäkt, nu borde pojkarna be ursäkt tillbaka.

Det var väl inte grabbarna som publicerade klippet?
Citera
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DinoRex
Helt klart. Om filmklippet föregicks av en tidigare interaktion - varför berättade hon inte vad det var? Hade hennes hund hittat basketbollen och killarna snodde den? Vad var den tidigare interaktion/bråket som gjorde att hennes hund hade rätt till bollen? Var orsakade hennes vredesutbrott?

Om hon kan förklara sitt orationella beteende med att hon mått dåligt en längre tid p g a sorg kan en av killarna hävda att han mår jättedåligt p g a dåligt självförtroende och utseendehets?

Hade kvinnan inte haft en personlighetsstörning hade hon dels förklarat den tidigare interaktionen eller sagt ”my very bad, jag betedde mig som ett as och ber verkligen om ursäkt”. Tycker att det är tveksamt om SVT funderat över möjligheten att kvinnan har någon form av personlighetsstörning och att det kanske inte hjälper henne att göra intervjun.

Jag tror hon blivit tillsagd att inte ta in hunden på idrottsplatsen.
Hundar ska fan inte rastas på idrottsplatser.

Inte när folk är där och blir störda i sitt spelande.
Och inte när det är folktomt och fritt fram att hunden gör ifrån sig träck utan att någon säger till.
Citera
2023-09-06, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det är hundkvinnan som helt på egen hand raserat sitt liv.

Hon vet att hon filmas, hånar pojkarna, är otrevlig, och vägrar återlämna killarnas egendom, framför kameran 2023.

Jag förstår att denna händelse upptar en stor del av ditt liv, det vettigaste vore ändå att ungdomarna och kvinnan pratade ut och att övriga Sverige ger fan i dem.
Citera
2023-09-06, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det var väl inte grabbarna som publicerade klippet?

De ska ge ursäkt för att de lagt upp klippet. De ljög att de inte skulle lägga upp klippet.
Citera
2023-09-06, 22:18
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sopnisse
Jag förstår att denna händelse upptar en stor del av ditt liv, det vettigaste vore ändå att ungdomarna och kvinnan pratade ut och att övriga Sverige ger fan i dem.

Varför är det vettigt att inte diskutera händelsen, det finns uppenbarligen ett allmänintresse?
Citera
2023-09-06, 22:19
Medlem
PedoJoeBidens avatar
Hon borde polisanmäla dom för HMF.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epadator
Killen som filmade sa att han inte skulle lägga ut filmen på nätet, ändå gjorde han det. Han har förlorat sin heder.

Det var ju pappan som la videon på sin facebook inte pojken. Pappan verkar inte helt frisk heller när jag läste en intervju med honom.
Citera
Avstängd
MarcoStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DinoRex
Förstår din poäng men det hade också funkat med att Aktuellt-reportern ställde en följdfråga ”vad var det som hände innan?” …eller så kunde de valt att inte göra inslaget alls. Känns lite som Margaux-dokumentären, man kanske inte kan problematisera problemet ur ett större perspektiv i nästan realtid - det blir fel. Kommer kvinnan må bättre av intervjun/inslaget? Nja tror jag och är hon panikslagen av de senaste dagarna kanske hon inte kan fatta det klokaste beslutet själv.

Margaux är en offentlig person, så det finns inga pressetiska regler som hindrar media från att rapportera om vad hon gör. Den här andra kvinnan är ju däremot inte offentlig och därför döljer de hennes identitet. Tyckte nog att reportern gav henne all möjlighet att berätta vad hon ville om händelsen. Lite förvånande att hon vill "prata ut" redan, nästan som att hon tar chansen att maximera sina 15 minutes of fame. Nej, jag har svårt att känna nån sympati faktiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in