2023-09-06, 09:17
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojoRabbit
Spelmotorn är problemet, det ska ju finnas en mod som ger stöd för dlss så det kan ju vara värt att prova, så att man kan lira i 4k minst 60 fps på Ultra. Du får helt enkelt leka med inställningarna och hitta det som ger bäst frames. Det är bara Bethesda som kommer undan med sådant

Det verkar vara som att det är när jag integrerar med saker som lagspiksen kommer, jag vandrar runt Jemison nu utan att integrera med någonting och grafiken flyter på hur bra som helst då

Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
Be om pengarna tillbaka om du inte redan gjort det.

Du kan köpa igen ifall de fixar problemen (kommer troligtvis aldrig att hända).

Envis som jag är så fortsatte jag spela så har nog spelat för länge nu för att få refunda. Aja jag får vänta och se, tycker spelet verkar nice i övrig.
Citera
2023-09-06, 09:18
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Varför pyntar du inte för en 4090 så du kan göra det "adolf"? 25K är väl en baggis?
Min nuvarande hårdvara är mestadels overkill för 1440p165 för de spel som jag spelar.

Starfield är för övrigt CPU-begränsat till under 100fps mycket så det är isf om man använder DLSS 3 mod. Finns tyvärr ganska stora problem med DLSS 3 i form av artefakter och ökad latens.
Citat:
Personligen har jag råd med det, utan att det tynger min ekonomi men jag vägrar av princip för att jag har någonting som kallas karaktär
Varför skulle det ha något med karaktär att göra?

Om man tycker en produkt är värt priset så är det bara att köpa.

Sen är det långt ifrån alla som behöver 4090, för många fungar det utmärkt med svagare kort typ 4070ti.
Citat:
Ursprungligen postat av Loxus
Lol. Löjligt.
Brukar inte vara problem att nå stabilt över 100fps med spel som har bra gameplay. De flesta undantag har varit spel som är låsta till 60 där jag inte har hittat något bra sätt att låsa upp det.

Det enda andra spelet jag inte kunda få acceptabel prestanda i som jag testade var star-citizen, blev hårt CPU-begränsad där med 13900KF.
Citera
2023-09-06, 09:26
Avstängd
JojoRabbits avatar
Citat:

Varför skulle det ha något med karaktär att göra?

Om man tycker en produkt är värt priset så är det bara att köpa.

För att man stöder inte ockerverksamhet, det är äckligt det NVIDIA gör. De väntade med att släppa 4060 och 4070 länge länge, för att de hade så mycket 3060 och liknande grafikkort på lager och ville sälja ut de först. Du har blivit en stödjare för globo-homo så det är kanske inte konstigt att du försvarar ocker och dess ledande bedragare.
Senast redigerad av JojoRabbit 2023-09-06 kl. 09:29.
Citera
2023-09-06, 09:47
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
De väntade med att släppa 4060 och 4070 länge länge, för att de hade så mycket 3060 och liknande grafikkort på lager och ville sälja ut de först.
Ser inte problemet.

Det var 4090 som behövdes då det kortet erbjöd ett ordentligt prestandalyft över äldre kort.

4070 erbjöd inget större prestandalyft relativt till priset över äldre 30-serie kort så det var förståeligt att nvidia väntade med att släppa det.

AMD dröjde ännu längre med att släppa billigare kort (under 7900XTX/7900XT) och intel har fortfarande inte släppt battlemage.

Tror vi flesta hejar på intel mot AMD och nvidia.
Citat:
Du har blivit en stödjare för globo-homo
Självklart stödjer man globo-homo och framförallt globo-trans.

Cyberpunk 2077 är bättre där då man kan spela som en transa där (kvinna med kuk) vet inte om det går än i starfield.

Nvidia har varit drivande med att leda teknikutvecklingen i rätt håll med raytracing, DLSS, etc. Nvidia är fortfarande de enda som gör ordentliga entusiast-kort medan AMD släpper fusk-lösningar som inte presterar ordentligt.
Citera
2023-09-06, 09:55
Avstängd
JojoRabbits avatar
Citat:

Självklart stödjer man globo-homo och framförallt globo-trans.

Cyberpunk 2077 är bättre där då man kan spela som en transa där (kvinna med kuk) vet inte om det går än i starfield.

Say no more
Citera
2023-09-06, 10:21
Medlem
H24s avatar
Kört första timmarna nu och gillar skarpt. Gjord spaning givetvis, men påminner enormt mycket om Skyrim. Gillar verkligen känslan av framtid. Gillar också den totala frånvaron av edge vilket man inte direkt är van vid. Folk är trevliga, hjälpsamma och engagerade i människans utveckling. Pluspoäng för årets mest tillfredsställande ljud, skeppets NASA-inspirerande sprakande vid start och landning. Enormt taggad på att se mer.

Jag kör på 3060 och det flyter acceptabelt/bra. Inga kraschar eller buggar hitills, visuellt vackert.
Ganska stabilt 50 fps i en kombination av High/Medium.

Jag är dock uppvuxen med Nintendo 64 så är ganska immun mot frame-drops.
Citera
2023-09-06, 11:00
Medlem
guderis avatar
Hade missat att det var requrement att installera på SSD, så installerade på vanlig HDD. Ska testa installera om det på SSD ni istället, förhoppningsvis så hjälper det.
Citera
2023-09-06, 11:30
Medlem
H24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Hade missat att det var requrement att installera på SSD, så installerade på vanlig HDD. Ska testa installera om det på SSD ni istället, förhoppningsvis så hjälper det.

Att spela på HDD idag är fruktansvärt. I bästa fall får man brutala laddningstider, oftast laggar skiten ur helt. Vissa spel har ett Slow HDD-mode i menyn men nyare spel har börjat släppa även detta. Om du har en rigg med 4080 bör du definitivt prioritera bara SSD.
Citera
2023-09-06, 11:31
Medlem
H24s avatar
Citat:
12700k RTX 4080 samt 32gb ram. Ganska ny dator. Laggar även när jag kör 1080p så är nog inte hårdvaran är problemet.

Får gigantiska lagspikes som gör att ljud och bild blir helt osynkade. Spelet kan frysa upp not 5 sek när jag exempelvis skjuter från stealth

Överväg även att testa VSync på/av samt testa utan någon form av resolution render.
Citera
2023-09-06, 11:45
Medlem
Cowpokes avatar
Citat:

Hade också detta problem i början, löste sig mycket riktigt av att installera det på ett SSD. Såg på reddit att många har problem med detta
Citera
2023-09-06, 12:00
Avstängd
JojoRabbits avatar
Tydligen har en massa PS fangirls skaffat gamepass för att recensionsbomba Starfield! Det pågår ett krig i kommentarerna mellan Xbox männen mot PS flickorna! Kan bli årets fight!
Citera
2023-09-06, 13:04
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Tydligen har en massa PS fangirls skaffat gamepass för att recensionsbomba Starfield! Det pågår ett krig i kommentarerna mellan Xbox männen mot PS flickorna! Kan bli årets fight!
Har svårt att se att playstation fanboys skulle betala för gamepass bara för att kunna skriva en negativ recension.

Spelet är helt enkelt dåligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in