2023-09-05, 21:01
Medlem
OneTaps avatar
går de o tanka? nån som vet? :P
Citera
2023-09-05, 21:03
Medlem
Ladda hem de igår, fitgirl repack funkar fint.
Citera
2023-09-06, 00:03
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotarmacka
Finns folk som kunnat lira det med en Vega 64
Det handlar inte om att kunna starta upp spelet bara. Det handlar om att få acceptabel framerate.

Man vill inte att latensen mellan två bildrutor ska överstiga 10ms.

Närsta man kommer acceptabel framerate är med DLSS3 vilket är minst sagt problematiskt (begränsat till 40 series, ökad latens, osv).

https://www.nexusmods.com/starfield/mods/761
Citera
2023-09-06, 00:48
Medlem
Loxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512

Lol. Löjligt.
Citera
2023-09-06, 06:05
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H24
Delvis tror jag det beror på genren och tycker gamers har orealistiska förväntningar här ibland. En äkta rymdsimulator, som både är galatisk i storlek och fylld med kvalitativt content går helt enkelt inte att göra än. Även om det gjorde det hade folk säkert gnällt över att travel-time var för lång ändå

Det är väldigt lätt att föreställa sig ett enormt open-world i rymden men att faktiskt tillverka ett som hittar balansen mellan skala, möjligheter att faktiskt utforska och samtidigt är ett roligt spel... Alla som har försökt tappar också någon del. No Man's Sky floppade vid release men är omtyckt idag. Det har dock en sparsmakad handling och inga RPG-element, utan lägger allt krut på världen och resande. Starfield verkar dra åt andra hållet, det är en narrativ resa men själva universat är inte så öppet som många hoppats. Elite-serien har sina fans men jag tyckte den var väldigt torr det lilla jag testat.

Jag tycker Warren Spector (Deus Ex och Thief) hade en otroligt intressant vision, för ett spel som går helt åt andra hållet. Det är ett mindre kvarter i en stad, som i sin tur simuleras med maximalt djup. Miljön detaljerad in absurdum, alla NPC:er har ett eget liv och så vidare... Maximalt fokus på kvalité över kvantitet.
Jag tror att det är alla remasters och remakes som förvirrar folk och deras förväntningar. Självklart så är grafikhoppen och de tekniska stegen mindre nu än för 20 år sen och fler ideer gjorda. Men en gigantisk skillnad är att om ett spel var 5-6 år gammalt så var det så gammalt och inte en 1 år gammal remake.

Folk tycker att nya spiderman 2 inte ser så imponerande ut. Och det är för att de jämför det med spiderman remasterd version på ps5 med den nya kontollen och hela grafikuppdateringen. När Halo 3 släpptes 2006 så jämfördes det med Halo 1 från 2001. Inte Halo 1 remaster version med fullt modernt onlinestöd och förbättrat på alla möjliga sätt
Senast redigerad av sebastian_ 2023-09-06 kl. 06:16.
Citera
2023-09-06, 06:32
Medlem
guderis avatar
Har köpt, spelat 30 min men laggar så pass mycket att det är ospelbart. Får vänta på patchar antar jag.
Citera
2023-09-06, 08:44
Avstängd
JojoRabbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Har köpt, spelat 30 min men laggar så pass mycket att det är ospelbart. Får vänta på patchar antar jag.

Vad har du för specs, det är grafiktungt och processortungt deluxe. Bara att glömma spela det på en potatis och hoppas på en patch som optimerar spelet i framtiden.
Citera
2023-09-06, 08:47
Avstängd
JojoRabbits avatar
Citat:
Det handlar inte om att kunna starta upp spelet bara. Det handlar om att få acceptabel framerate.

Närsta man kommer acceptabel framerate är med DLSS3 vilket är minst sagt problematiskt (begränsat till 40 series, ökad latens, osv).

https://www.nexusmods.com/starfield/mods/761

Varför pyntar du inte för en 4090 så du kan göra det "adolf"? 25K är väl en baggis? Personligen har jag råd med det, utan att det tynger min ekonomi men jag vägrar av princip för att jag har någonting som kallas karaktär det är ju det sista man kan säga om dig med din "vintologi".
Citera
2023-09-06, 08:54
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojoRabbit
Vad har du för specs, det är grafiktungt och processortungt deluxe. Bara att glömma spela det på en potatis och hoppas på en patch som optimerar spelet i framtiden.

12700k RTX 4080 samt 32gb ram. Ganska ny dator. Laggar även när jag kör 1080p så är nog inte hårdvaran är problemet.

Får gigantiska lagspikes som gör att ljud och bild blir helt osynkade. Spelet kan frysa upp not 5 sek när jag exempelvis skjuter från stealth
Senast redigerad av guderi 2023-09-06 kl. 08:59.
Citera
2023-09-06, 09:07
Avstängd
JojoRabbits avatar
Citat:
12700k RTX 4080 samt 32gb ram. Ganska ny dator. Laggar även när jag kör 1080p så är nog inte hårdvaran är problemet.

Får gigantiska lagspikes som gör att ljud och bild blir helt osynkade. Spelet kan frysa upp not 5 sek när jag exempelvis skjuter från stealth

Spelmotorn är problemet, det ska ju finnas en mod som ger stöd för dlss så det kan ju vara värt att prova, så att man kan lira i 4k minst 60 fps på Ultra. Du får helt enkelt leka med inställningarna och hitta det som ger bäst frames. Det är bara Bethesda som kommer undan med sådant
Citera
2023-09-06, 09:08
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Be om pengarna tillbaka om du inte redan gjort det.

Du kan köpa igen ifall de fixar problemen (kommer troligtvis aldrig att hända).
Citera
2023-09-06, 09:13
Avstängd
JojoRabbits avatar
Citat:
Be om pengarna tillbaka om du inte redan gjort det.

Du kan köpa igen ifall de fixar problemen (kommer troligtvis aldrig att hända).

Var tydligen en australiensk streamare som fick tillbaka hela notan efter lirat spelet i 25 timmar, och alla 50 achievements var avklarade. Väldigt generöst av MS, kan bli dyrt för dem
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in