2023-09-05, 21:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nitromethane
När jag läser FUP förhören med alla så sticker några ut som lite mer intressanta än andra, och den röda tråden jag reagerar på är burkletarna, kan inte sätta fingret på exakt vad men deras svar är annorlunda på ngt sätt
Ja, dom är lite säregna.. en sektliknande gemenskap med egna förhållningsregler och en livsstil bortom sans och vett, med livet som insats.
Att åklagarna inte insåg vidden av detta är för mig en gåta.
Citera
2023-09-06, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Ja, dom är lite säregna.. en sektliknande gemenskap med egna förhållningsregler och en livsstil bortom sans och vett, med livet som insats.
Att åklagarna inte insåg vidden av detta är för mig en gåta.
Precis..

Såg du någonstans att Hanna Davidssons Jämförelseprov var dokumenterat någonstans ?
diarienr: 5000-K574218-18
Samt att den som avfördes som misstänkt för Stefan Davidssons "försvinnande" är inte misstänkt längre.
Har möjligtvis Hanna och den personen ett blodsband ?

Antar att det går att jmf. samma person för båda försvinnanden.
Citera
2023-09-06, 10:05
Medlem
Citat:
Mitt i prick!
Det verkar inte bättre.
Men det får man inte yppa, då är man bara avundsjuk.
Om man försöker se på det ur den vinkeln, att man är HD, som har "förlorat" sina barns far, pga polisen och rättsväsendet inte haft honom under uppsikt, vilket påstås ha varit integritetskränkande...i väntan på domen, en dom som hovrätten hade alla papper klara inför att häkta Stefan om dom skulle ändra tingsrättens utfall och döma Stefan. Det påtalade åklagarna att det isådanafall skulle ske.
Men, Stefan fick busa vidare.
Stefan beginner sig på exfruns föräldrars gård när domen basuneras ut.
Ensam med fd svärfar, som sin fångvaktare...
Svärfar anhålls och avskrivs inte från inblandning i Stefans död, förrän skandalen om den korrupta domaren, B Lind3n uppdagas, då hinner han besluta om att lägga ner den pågående förundersökningen mot den äldre mannen, i september.
Stefan dog i maj. En åklagare påstod att inga misstankar fanns mot den äldre man som misstänktes för mord på Stefan, några dagar efter hans död.
Varför har det då pågått en förundersökning i flera månader, som avsnoppas när Lind3n tvingas avgå?
Känns som han gjorde någon en sista tjänst...

Borde inte skandalen om detta vara av allmänintresse? Örebros största mordutredning där mördaren döms och mördas?
Det tycker jag verkligen då ingen vill bli mördad och gå med psykisk vånda som Stefan hade.
Stefan var nog i en riktig rävsax för han visste nog vad som skulle hända då han bedrog Hanna.

Stämmer det att det är Stefan som är förebilden gällande "brott och straff".. den som straffar och inte straffas ?

Minns strössel-förhöret han hade med Th angående godis ätandet.
"Mr-Blue" - Captain America .. eller nej det var ju.. Jerry ?
Citera
2023-09-06, 10:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NiederErmaFrost
Det tycker jag verkligen då ingen vill bli mördad och gå med psykisk vånda som Stefan hade.
Stefan var nog i en riktig rävsax för han visste nog vad som skulle hända då han bedrog Hanna.

Stämmer det att det är Stefan som är förebilden gällande "brott och straff".. den som straffar och inte straffas ?

Minns strössel-förhöret han hade med Th angående godis ätandet.
"Mr-Blue" - Captain America .. eller nej det var ju.. Jerry ?
Dom såta vännerna...
Strösselförhöret hade jag velat höra, hon är stark, den äldsta dottern. Hon var den som vågade stå upp mot Stefan. Så oerhört stört, stackars barn.
Vet inte om den ömme moderns kontroll är så mycket bättre, finns inte så mycket grävt om henne, hon är lite V.I.P
Hur Hanna och Jerry kunde gå fria, trots försvårande av utredning, skyddande av brottsling, medhjälpare osv, är en gåta.
Citera
2023-09-06, 17:34
Medlem
Citat:
Dom såta vännerna...
Strösselförhöret hade jag velat höra, hon är stark, den äldsta dottern. Hon var den som vågade stå upp mot Stefan. Så oerhört stört, stackars barn.
Vet inte om den ömme moderns kontroll är så mycket bättre, finns inte så mycket grävt om henne, hon är lite V.I.P
Hur Hanna och Jerry kunde gå fria, trots försvårande av utredning, skyddande av brottsling, medhjälpare osv, är en gåta.

Absolutes gåta, JG håller nog igen på vad han vet, varför skulle han och SD träffas nästan mitt i natten för att kolla på ett besiktningsjobb, känns lite suspekt
Citera
2023-09-08, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nitromethane
Har för mig att hennes kollegor sa det i sina förhör, har du hört eller läst att det inte skulle vara så
Det har de inte. Inget officiellt iaf. Nu så här efteråt har det framkommit att hennes närvaro är direkt obehagligt och min sökt omplaceringar eller sagt upp sig.
Citera
2023-09-08, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Varför diskuteras HD när hon blev helt avskriven från misstankar från mordet på LW? Och när det gäller SDs död så var inte HD i närheten av torpet utan flera mil därifrån. Men det spelar väl mindre roll när ni gör allt för att få HD in i ekvationen.

Undra varför försvarsarmen aktiveras direkt så fort Hanna kommer på tal?
Citera
2023-09-08, 09:12
Medlem
Citat:
Dom såta vännerna...

Det är onekligen en gåta varför man inte utredde Hanna och Jerry med vänner. Listan på brott de begått är ju lång. Skyddande, förstöra utredning, övergrepp i rättssak och medveten döljande.
Citera
2023-09-08, 09:17
Medlem
Tyvärr framkommer det inte i fup eller ngn annanstans vad Jerry gjorde veckorna innan rättegången. Bara det hade ju renderat i en annan rättegång om rättsstaten hade fungerar normalt.
Citera
2023-09-08, 09:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SupergodTanke
Det är onekligen en gåta varför man inte utredde Hanna och Jerry med vänner. Listan på brott de begått är ju lång. Skyddande, förstöra utredning, övergrepp i rättssak och medveten döljande.
Det ser inte bra ut, helt enkelt, med tanke på vilka beslutsfattare som medverkat och utrett sina "vänner".
Det är oerhört giftigt att nämna dessa omständigheter, men sanningen har ännu inte dragits fram i ljuset, när fasaden krackelerar och den smutsiga sanningen blottas, först då kan anhöriga få ro.
Citera
2023-09-08, 09:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SupergodTanke
Tyvärr framkommer det inte i fup eller ngn annanstans vad Jerry gjorde veckorna innan rättegången. Bara det hade ju renderat i en annan rättegång om rättsstaten hade fungerar normalt.
Ja du, männens lilla vertyg, maskin och släpvagnsklubb är anmärkningsvärd i sammanhanget.
Ännu konstigare är det att Stefan återkommer till däckbyten och att det är Hanna som sköter sånt.
Domkraftskaft, mutterdragare, däck, släp
Citera
2023-09-08, 10:09
Medlem
Citat:
Ja du, männens lilla vertyg, maskin och släpvagnsklubb är anmärkningsvärd i sammanhanget.
Ännu konstigare är det att Stefan återkommer till däckbyten och att det är Hanna som sköter sånt.
Domkraftskaft, mutterdragare, däck, släp

Verkligen. Mycket konstigheter där kring verktygen. Varför var det så viktigt för Jerry att gå in Stefans och Hannas hus på natten några dagar efter mordet samt Hannas initiativ till grundliga städningen? Där försvann det nog mycket viktiga saker.
Jerry kontaktade dessutom vittnen innan rättegången i tingsrätten och hotade dem. Det fortsatte efter den friande domen i tingsrätten med förföljelse av vittnen då alla namn på de som vittnade fanns med i fup.
Senast redigerad av SupergodTanke 2023-09-08 kl. 10:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in