Citat:
Ursprungligen postat av
Ko-vid-19
Okej. Jag vänder på frågan. Vad hade du förväntat dig lite mer exakt? Jag antar att du själv spelat det? Ambitiöst verkar det ju onekligen vara enligt flera källor, massor av saker att göra och upptäcka osv. Bethesdas mest ambitiösa hittills? Kanske? Vet vi det än? "Genre och generation defining." Har dom ens själva sagt exakt så eller är det fanboys/journalister? Buzzwords i vilket fall som helst som man inte ska ta bokstavligt.
Hur hade du velat att Starfield skulle vara för att "leverera"?
Spelet hade behövt göra något storslaget för att leverera. Och inte slutat med ett Skyrim i rymden. Något nytt. Innovativt. Eller förbättrat olika mekaniker i spelet som haft influens på spelindustrin. Det är det som gör ett spel genre eller generation defining. Eller för att använda Microsofts egna ord. "One of the most important games of all time". När man ser tillbaka på generationen och tittar på vad som definierat den. Vilka spel som utmärkt sig. Kommer inte Starfield vara med för det utmärkte sig inte. Tänk dig att göra en ny IP man tycker är det mest ambitiösa man någonsin gjort. Sen när folk spelat det säger dom att det är som ett av deras gamla IP. Fast i ny setting.
Jämförande exempel kan du få. När Fromsoftware satte sig ned för att göra Elden Ring var det likaså ett projekt som skulle vara större och ambitiösare än något av deras tidigare spel. Och när spelet väl släpptes häpnade folk över vilket mästerverk det var. Det var ingen som satt och sa. Dark Souls fast i open world. Det var mer än så.
När Nintendo satte sig ned för att göra nästa Zelda spel var det med tanken att det skulle bli det största och mest ambitiösa Zelda någonsin. När spelet släpps blir det kritikerrosat på en nivå få spel någonsin blir. Det var ingen som kallade det för Zelda Ocarina of time fast med större och öppnare värld. Det var mer än så.
När generationen sammanfattas kommer dessa två spel lyftas fram som exempel på spel som definierade generationen och satte avtryck för vad man skapade. Skyrim i rymden kommer inte göra det. Där har du vad skillnaden är och vad Bethesda hade behövt uppnå för att leverera vad dom och Microsoft lovade/planerade.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sotarmacka
Bra fråga, undrar det jag med.
Vad jag förstått så är han också bitter över att det inte släpptes till Playstation samt mindre stöd för Nvidia, Nvidia är ju värsta boven efter all år hindrat Amd få stöd i vissa spel. Blandannat Cyberpunk, men min 6900xt kunde levera trots det.
Då förstår du inte mycket. Nvidia vet jag knappt vad det är för något annat än att det har med PC gaming och göra. Senast jag lirade på PC var en Windows 98 plåtburk och spelen hette Croc, och Elitserien 2001. Jo just det på den tiden var Elitserien separat spel från NHL, som jag förövrigt också ägde och lirade. Att spelet inte släpps på PS skiter jag i då jag inte hade något intresse att köpa det från början. Jag har generellt intresse kring spelindustrin som sträcker sig över konsol och genre gränser. Därav intresse för varje spelsläpp och stor grej som händer inom industrin.