Citat:
Ursprungligen postat av
Blundetto
Att jag har vänsterpartiets logga bredvid en bild av historiens värsta massmördare är inte en hyllning av vänstern ditt dumhuvud. Men som alla högermänniskor tror jag på proportionalitetsprincipen. Tycker du att det är motiverat att privatpersoner bli uthängda på sociala medier för att man kanske på fyllan snor en unges boll och ropar arga saker. Ungdjävlarnas föräldrar borde ta ett allvarligt snack med ungarna om att andras misär inte är en källa till underhållning eller roliga kommentarer.
Nej, jag tycker inte att den här uthängningskulturen är ett dugg produktiv, men jag accepterar att skit är skit och försöker navigera utifrån den vetskapen. Jag finner det dock lustigt att de privilegierade som initierade detta verkar känna sig så bulletproof att de inte kan föreställa sig att samma skit mycket enkelt kan drabba dem själva.
Det är etablerat sen länge att t.ex. arbetsgivare trålar nätet efter sina anställda, man behöver således inte vara kriminell för att anses vara en toxisk typ som ingen vill ta i ens med tång.
Regeringskansliet har uppenbarligen annan åsikt om hur ”privatpersoner” bör representera sin arbetsgivare, kanske är det läge att införskaffa sig en snabb susning om hur den digitala världen fungerar?
Q: och vad ska du göra med den filmen?
A: Ingenting. Du gör hela jobbet.