Citat:
Ursprungligen postat av
AverageRNG
Helt ärligt låter det inte som du har diskuterat med speciellt många för du kommer med väldigt desperata försök och använder dig av ord som flatheads och tror att folk kommer ta dig seriöst i en debatt. Så om du har diskuterat med många, har jag diksuterat med betydligt många fler än dig.
Naturligtvis har du diskuterat med flera personer. Ni är inte så många, men jag har diskuterat med många på både norsk och svensk sida.
Citat:
Ursprungligen postat av
AverageRNG
Du verkar vara väldigt blind också, det är ni globhuvuden som slänger ut er alla möjliga förolämpningar du gör det själv, men du verkar vara duktig på att vända på saker och ting.
Jag vill inte lägga tid på det, men att du av alla tycker att vi kommer med förolämpningar verkar helt absurt. Ditt huvudargument genom hela debatternär: Haha, du är dum och hjärntvättad. Jag har inte räknat hur många gånger du har sagt det, men det är inte få.
Citat:
Ursprungligen postat av
AverageRNG
Det är lustigt när man ställer lite frågor till er globhuvuden, ni reagerar som småbarn som blir arga och sura, nästan så att ni börjar gråta. Men kan inte komma fram med ett enda empiriskt bevis för eran kära globteori man måste helt enkelt bara tro på den.
Ett enda bevis? Vad ska vi göra då när du inte förstår att t.ex. Solens passage söder om ekvatorn är ett bevis.
Citat:
Ursprungligen postat av
AverageRNG
Du är helt beroende av att auktoriteter som har sagt till dig att jorden är en snurrande glob och du har ingen förmåga som helst att använda dig av kritiskt tänkande till dina egna källor.. Visa mig den snurrande globen istället för att pratat massa strunt.
Så länge du inte inser att det du kallar nonsens är tydliga bevis, är diskussionen meningslös. Mina källor är flera hundra år av vetenskap och vad jag själv kan observera. Dina är människor utan kunskap om elementära saker som fysik och astronomi, och jag har inte sett att du har varit kritisk till de påståenden de gör. Du upprepar dem bara.
Citat:
Ursprungligen postat av
AverageRNG
Nu kommer du med personangrepp igen, du är patetisk lilla vän och du och är riktigt okunnig själv. Du försöker byta ämne titt som tätt när jag svarat på dina löjliga frågor. Och så kommer du med löjliga saker som "Du stavade Jarles namn fel" du är ett stort skämt, och att argumentera med dig är enklare än enklast. Så det låter som du projicerar din egna okunnighet på mig, du borde pyssla med något annat som du faktiskt är bra på, för här visar du bara hur dålig du är på att debattera.
Problemet är att du inte har svarat på en enda fråga. Jag listade i ett tidigare inlägg allt du har nämnt om Söderkorset. De innehöll inte ett enda svar på mina frågor. Jag hade två kommentarer. Den ena gällde Jarle Andhøy, den andra Sydkorset. Du kallar det att byta ämne när jag koncentrerade mig på det ena, vilket är viktigt, och inte det andra.
Citat:
Ursprungligen postat av
AverageRNG
Hur var det nu Jarle hade aldrig blivit arresterad och bötfälld eller? Du hade fel och dina andra argument har jag redan svarat på haha, och det är lustigt när man ger er ett svar så kommer ni med 10 andra frågor om saker och ting väldigt snabbt därefter och ni byter ämne snabbare än snabbast när ni fått erat svar. Det går inte att ta det du och ni andra globhuvuden skriver seriöst, ni söker bara konsensus hos varandra för att det är de enda ni har, lite som att ni sitter en liten gubbförening och försöker göra allt för att sanningen inte ska komma ut.
Har konstaterat att din debattförmåga är oerhört dålig och tråkig också.
Eric Dubay är så lättsinnig att han inte ens kan stava Andhøys namn korrekt, och så gör du precis likadant, Visst betyder det ingenting, men det är ett exempel på hur inexakt och lättsinnig du är. Det är självklart en stor grej för dig, för då behöver du inte svara på något annat.
Gubbförening? Här pratar du om alla världens fysiker, astronomer och 99% av världens befolkning. Jag försöker i alla fall få igång en debatt med dig, men hittills har jag bara blivit bemött med haha, vad dum du är.
Citat:
Ursprungligen postat av
AverageRNG
Om inte så kan du väl posta dina topp 10 empiriska bevis för en snurrande glob så kan jag belysa och ifrågasätta dom istället för att skriva allt det där tramset du nyss skrev. Lycka till.
Jag bryr mig inte om att komma på fler än tre och då frågar jag direkt varför du inte har svarat på dem tidigare.
1. Hur är det möjligt att du ser södra korset rakt söderut över hela södra halvklotet, och till och med samtidigt på vissa ställen ganska långt ifrån varandra. Söder är motsatsen till norr, och av den anledningen är söder åt alla möjliga håll på en platt jord.
2. Hur är det möjligt att man i Ushuaia längst söderut i Argentina ser solen 17 timmar om dygnet i december när alla plattjordsanhängare påstår att solen står på motsatt sida av den platta jorden för det mesta av tiden. Ushuaia ligger faktiskt inte så långt söderut. När man kommer längre söderut där kryssningstrafiken är, är solen uppe nästan 24 timmar om dygnet. Hur hänger det ihop när jorden är platt?
3. Det går direktflyg mellan Australien och Sydamerika, mellan Australien och Afrika och mellan Afrika och Sydamerika. Vem som helst kan boka plats och tusentals gör det varje år. Flat Earthers har försökt påstå att de planen inte går direkt, men det gör de, och det är en omöjlighet på en platt jord där kontinenterna söder om ekvatorn nödvändigtvis ligger mycket, mycket längre ifrån varandra än de gör i verkligheten.
Skulle du kunna tänka dig att åtminstone försöka svara på frågorna.