Citat:
Ursprungligen postat av
AverageRNG
Du tar bara det jag har skrivit och vänder på det. För att du antagligen vet hur fel du har och att jag har rätt.
Det är bättre att vara kritisk till allt och ha det som utgångspunkt än att blint tro på allt du blir matad med av media osv som du gör. Man lär sig mer först och främst, du borde testa.
Nämn en etablerad sanning du ifrågasätter då?
Jag hittade bara det du skrev för att visa att det der inte finns något i närheten av ett svar på de väldigt få frågorna jag ställde. Om du har rätt, som du säger, så måste du kunna förklara varför. Det räcker inte att bara göra ett påstående.
Det kan inte vara ett mål att vara kritisk till varje pris. Det måste finnas någon mening bakom det. Jag har följt FE-debatten på norska, svenska och engelskspråkiga sajter i flera år, och Sydkorset och avstånden på södra halvklotet är så tydliga bevis på att jorden är rund att det att vara kritisk mot den etablerade sanningen i detta fall är bara dumt. När FE-anhängarna måste uppfinna nya naturlagar för att få kabalen att gå upp, och ändå misslyckas med det, då blir det alldeles för konstlat att tro att jorden är platt.
Det jag kallar plattjordseliten skulle lätt kunna bevisa att jorden är platt om det inte vore för att de tjänar pengar på att föreviga myten. Ser du inte att påståendet att Antarktis är ett förbjudet område bara är en ursäkt för att undvika att åka dit? Varför tar de inte en kryssning? Ja, då hade de fått förklara varför solens gång inte stämmer överens med vad de påstår. Varför flyger de inte från Australien till Afrika eller möjligen Sydamerika? Att flygresan skulle ta mycket längre tid än planerat hade varit ett utmärkt bevis, och tvärtom...? Helt förödande för vad de påstår. Man kan inte blint tro på all världens dumheter bara för att någon har hittat på att vi nu ska vara kritiska mot den etablerade sanningen. Då måste man i alla fall hitta ett bättre ämne än jordens form.
Jag vet inte säkert vad en etablerad sanning är, och det är helt utanför ämnet, men jag är väldigt skeptisk till sociala medier och media i allmänhet men det är en helt annan debatt.