Citat:
Ursprungligen postat av
Schwarzknopf
Nä jag orkar inte gå igenom denna tråd, över 100 sidor med nästan 1300 inlägg.
Jag har läst lite i domen. Man behöver inte ha speciellt mycket hjärnsubstans för att förstå att den här gubben är en sjuk psykopat som spöar andra människor, både fysiskt, psykiskt och emotionellt.
Och att snacka bort hans beteende om att han har ett dåligt ölsinne är bara naivt skitsnack. Om du blir våldsam på alkohol då avstår du alkoholen, alltid. Men den här gubben super alltid? För att det är roligt att supa och spöa folk. Bra verktyg att gömma sig bakom också då folk verkar gå på svamlet om att han har "två personligheter". En nykter och en onykter.
Välkommen in i tråden!
De första x antal sidorna handlar i huvudsak om brottet. Det är inte mer än att det går att läsa/skumma igenom. Ganska mycket av det som kommit efter domen i HR är en debatt om skuldfrågan där 'lawnmowerman' driver en kampanj för "mannens rättvisa" vilket är en uppvisning i absurditet och stundom ganska underhållande då 'goldentie' och 'mumsbulle' (mfl) låter 'lawnmowerman' smaka på GMs piss men 'lawnmowerman' har svårt att förstå att h*n framstår som en pissoar. Eller ungefär så.
Det här handlar om en rättsskandal. Och om hur både TR och HR betett sig som om J var en andra klassens medborgare, om ens det. TR genom att skjuta upp domen gång på gång för att sedan leverera den hafsigaste och märkligaste dom jag någonsin läst. HR genom att ändra TRs dom på grund av tvivel beträffande dödsorsak. Den (aspiga?) rättsläkaren visste inte vad hon skulle svara när de mest bisarra frågorna haglade över henne och HR uppfattade att det fanns ett litet tvivel i saken då J hade en högre koncentration av ett antidepressivt läkemedel i sitt stilla blod än vad som eventuellt kunde förväntas.
I framställan till HD ifrågasätts således hur stort 'ett rimligt tvivel' är i förhållande till 'bortom rimligt tvivel'.
Jag rekommenderar att du läser (eller åtminstone skummar) igenom tråden för att få en helhetsbild över hur vedervärdigt samhället och domstolarna agerat i detta otroligt tragiska fall.
Förutom då för att få en bild av hur skev syn rätten har av idén om 'rimligt tvivel' om en advokat låter sig inspireras av det amerikanska rättssystemet med alternativa förklaringar och tvivel in absurdum, allt för att bygga sig ett namn och bli nästa stjärnadvokat (min teori).