Citat:
Ursprungligen postat av
Mumsbulle
Den smutskastning som somliga fyller sina dagar med att sprida, är ett hån.
Vem som helst kan hamna i en galnings våld.
Mikael bör låsas in på livstid, vilket jag är övertygad om kommer bli utfallet från den nya rättegången.
Jag vet inte vilken smutskastning det är du syftar till?
Han borde låsas in ja, det borde ha skett för länge länge sedan. Dom skulle ha nypt den där jäveln redan när han gick i skolan och uppvisade ett sjukt beteende. Det finns inte en chans att han har gått under radarn i 50år så varför har inte samhället reagerat tidigare?
Ska man lägga skulden på offret? Dom sitter i ett trauma och det sker efter redan första attacken som dessa psykopater gör. Den är hård och brutal och sedan sitter dom fast i klorna på psykopaten. Offret är fast i ett själslig fryst läge och kan inte agera utifrån sitt eget bästa. Dom kan inte be om hjälp, dom kan inte säga nej och ta avstånd själva. Och ett nej kommer aldrig dessa psykopater att acceptera, det finns inte en chans. Man måste upp på samma nivå av våld som dom själva använder sig utav för att kunna rå på dom, helst en högre nivå till och med.
Och samhället måste kliva in och agera åt människor i nöd, jag begriper inte hur samhället kan vara så jävla lamt i sådana här situationer. Vad sitter det i liksom?