2023-09-05, 15:02
Medlem
Finns de nå bilder på dessa människor? Facebooksida eller så?
Någon hade länkat till en bild men den sidan fungerar inte längre.
Citera
2023-09-05, 15:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Schwarzknopf
Bilder och lud från rättegången finns på YT
https://www.youtube.com/watch?v=n0lZrcxrxsI
Citera
2023-09-05, 15:12
Avslutad
Citat:
https://postimg.cc/WDLXkgkw
Mikael väger över 100, Jeanette ungefär 60...
Citera
2023-09-05, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Bilder och lud från rättegången finns på YT
https://www.youtube.com/watch?v=n0lZrcxrxsI

Ok, tack!
Citera
2023-09-05, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
https://postimg.cc/WDLXkgkw
Mikael väger över 100, Jeanette ungefär 60...

Galet. Fin tjej ihjälslagen av en psykopat.
Förstå att leva med den där skräcken.
Citera
2023-09-05, 15:37
Avslutad
Citat:
Galet. Fin tjej ihjälslagen av en psykopat.
Förstå att leva med den där skräcken.
Den smutskastning som somliga fyller sina dagar med att sprida, är ett hån.
Vem som helst kan hamna i en galnings våld.
Mikael bör låsas in på livstid, vilket jag är övertygad om kommer bli utfallet från den nya rättegången.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/JQlQyR/jeanette-slogs-till-dods-nu-doms-sambon-till-livstids-fangelse
Citat:
Jeanette åker hem själv till det ensligt belägna huset utanför Hudiksvall. Sambon kommer en stund senare.

Klockan 09:44 dagen efter ringer Mikael Erikssons mamma 112. Han säger att han hittat Jeanette kall och livlös i sängen när han vaknade. Han har sedan försökt duscha av henne menar han, för det kom blod ur hennes mun.

När polisen kommer till platsen konstaterar Eriksson för patrullen: ”Vilken jävla dålig start på semestern”.
Senast redigerad av Mumsbulle 2023-09-05 kl. 15:42. Anledning: Tillägg
Citera
2023-09-05, 15:43
Medlem
Citat:
Den smutskastning som somliga fyller sina dagar med att sprida, är ett hån.
Vem som helst kan hamna i en galnings våld.
Mikael bör låsas in på livstid, vilket jag är övertygad om kommer bli utfallet från den nya rättegången.

Jag vet inte vilken smutskastning det är du syftar till?
Han borde låsas in ja, det borde ha skett för länge länge sedan. Dom skulle ha nypt den där jäveln redan när han gick i skolan och uppvisade ett sjukt beteende. Det finns inte en chans att han har gått under radarn i 50år så varför har inte samhället reagerat tidigare?

Ska man lägga skulden på offret? Dom sitter i ett trauma och det sker efter redan första attacken som dessa psykopater gör. Den är hård och brutal och sedan sitter dom fast i klorna på psykopaten. Offret är fast i ett själslig fryst läge och kan inte agera utifrån sitt eget bästa. Dom kan inte be om hjälp, dom kan inte säga nej och ta avstånd själva. Och ett nej kommer aldrig dessa psykopater att acceptera, det finns inte en chans. Man måste upp på samma nivå av våld som dom själva använder sig utav för att kunna rå på dom, helst en högre nivå till och med.
Och samhället måste kliva in och agera åt människor i nöd, jag begriper inte hur samhället kan vara så jävla lamt i sådana här situationer. Vad sitter det i liksom?
Citera
2023-09-05, 15:48
Avslutad
Citat:
Jag vet inte vilken smutskastning det är du syftar till?
Han borde låsas in ja, det borde ha skett för länge länge sedan. Dom skulle ha nypt den där jäveln redan när han gick i skolan och uppvisade ett sjukt beteende. Det finns inte en chans att han har gått under radarn i 50år så varför har inte samhället reagerat tidigare?

Ska man lägga skulden på offret? Dom sitter i ett trauma och det sker efter redan första attacken som dessa psykopater gör. Den är hård och brutal och sedan sitter dom fast i klorna på psykopaten. Offret är fast i ett själslig fryst läge och kan inte agera utifrån sitt eget bästa. Dom kan inte be om hjälp, dom kan inte säga nej och ta avstånd själva. Och ett nej kommer aldrig dessa psykopater att acceptera, det finns inte en chans. Man måste upp på samma nivå av våld som dom själva använder sig utav för att kunna rå på dom, helst en högre nivå till och med.
Och samhället måste kliva in och agera åt människor i nöd, jag begriper inte hur samhället kan vara så jävla lamt i sådana här situationer. Vad sitter det i liksom?
Från tidigare delad artikel
Citat:
De som känner honom vittnar i förundersökningen om hans dåliga ölsinne.

Något ändras i hans blick när han går över gränsen.

De beskriver hur han har som två personligheter, en dr Jekyll och en mr Hyde, där den våldsamme Hyde dyker upp efter för mycket alkohol

Smutskastningen är det mest någon som roar sig med älta här i tråden. Att hon själv skulle varit våldsam osv, ja du hittar nog om du letar
Citera
2023-09-05, 15:51
Avslutad
Fastigheten på adressen Hedsta 49 i Forsa har fått en ny ägare. M@ud Alm@ Katarina D@nielsson, 71, har fått fastigheten som gåva av Nils Erik Mikael Eriksson. Överföringen blev klar i februari 2023. Huset byggdes 1921 och har en boyta på 148 kvadratmeter

HUR är detta möjligt?!
Det kommer ses över i ny dom, antar jag.
Citera
2023-09-05, 15:57
Medlem
Citat:
Från tidigare delad artikel
Citat:
De som känner honom vittnar i förundersökningen om hans dåliga ölsinne.

Något ändras i hans blick när han går över gränsen.

De beskriver hur han har som två personligheter, en dr Jekyll och en mr Hyde, där den våldsamme Hyde dyker upp efter för mycket alkohol

Smutskastningen är det mest någon som roar sig med älta här i tråden. Att hon själv skulle varit våldsam osv, ja du hittar nog om du letar

Nä jag orkar inte gå igenom denna tråd, över 100 sidor med nästan 1300 inlägg.
Jag har läst lite i domen. Man behöver inte ha speciellt mycket hjärnsubstans för att förstå att den här gubben är en sjuk psykopat som spöar andra människor, både fysiskt, psykiskt och emotionellt.
Och att snacka bort hans beteende om att han har ett dåligt ölsinne är bara naivt skitsnack. Om du blir våldsam på alkohol då avstår du alkoholen, alltid. Men den här gubben super alltid? För att det är roligt att supa och spöa folk. Bra verktyg att gömma sig bakom också då folk verkar gå på svamlet om att han har "två personligheter". En nykter och en onykter.
Citera
2023-09-05, 15:58
Medlem
Citat:
Fastigheten på adressen Hedsta 49 i Forsa har fått en ny ägare. M@ud Alm@ Katarina D@nielsson, 71, har fått fastigheten som gåva av Nils Erik Mikael Eriksson. Överföringen blev klar i februari 2023. Huset byggdes 1921 och har en boyta på 148 kvadratmeter

HUR är detta möjligt?!

Vem är Maud? Vilken relation har hon till den här Mikael?
Citera
2023-09-05, 16:00
Avslutad
Citat:

HUR är detta möjligt?!

Maud är Mickes Mamma. Jag har för mig att det är hon som fått alla fordon också
Någon eller några gör va dem kan för att han skall slippa undan skadeståndet. Där har dem missförstått stort, för han sk förmögenhet räknas utifrån dagen då han begick brottet
Senast redigerad av Goldentie 2023-09-05 kl. 16:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in