2023-09-04, 18:29
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ali3000
Svårt att veta vilka inlägg när du inte citerar dem. Citera och återkom med frågan.
Nej.
Citera
2023-09-04, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calovius
"Styrka ditt påstående" - en snubbe (du) som kallar Bibeln "science fiction" får allt ta och (låtsas)styrka det påståendet, so look who's talkin'

liar
Allt i bibeln är nödvändigtvis inte science fiction. Men nu är vi på ett religionsforum. Det största sanningsanspråket, som relaterar till guden du tror på, har du bevisbördan för.
Citera
2023-09-04, 18:32
Medlem
Citat:
Nej.
Dina påståenden är alltså tomma. Bra, då vet alla som läser att du hittar på.
Citera
2023-09-04, 18:33
Medlem
Citat:
Du påstår det. Jag håller inte med, så lägg ner det där med "vi", patronizing idiot!
Ilskan tar över när argumenten tar slut.
Citera
2023-09-04, 18:43
Medlem
Citat:
Gud verkar genom 1) "naturliga" skeenden, 2) "mirakulösa" skeenden.
1) och 2) är endast beskrivningar av hur Gud arbetar i sin skapelse.
1) är hur han brukar göra, 2) är hur han gör när han inte gör hur han brukar göra.

börja lära dig saker om Gud!

Please! Ge ett exempel på ett bekräftat ”mirakel”?
Citera
2023-09-04, 19:05
Medlem
Citat:
"Styrka ditt påstående" - en snubbe (du) som kallar Bibeln "science fiction" får allt ta och (låtsas)styrka det påståendet, so look who's talkin'

liar

Det är inte så det fungerar grabben!

Du påstår att en gud existerar! Jag säger att eftersom du inte presenterat några som helst bevis för ditt guds-påstående så säger jag att det inte finns några skäl att tro på ditt påstående.

Om du inte ens greppar de mest enkla och fundamentala principer omkring argumentation och bevisföring och att bevisbördan vilar på den som kommer med ett påstående så lämna tråden och ägna dig åt något annat din obildade fåntratt!
Citera
2023-09-04, 19:25
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moscow-Mule
Please! Ge ett exempel på ett bekräftat ”mirakel”?
Lasarus, från död till levande (Joh 11).
Citera
2023-09-04, 19:26
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Ilskan tar över när argumenten tar slut.
Jag måste inte vara särdeles arg bara för att du är en patronizing idiot.
Felslut av dig.
Citera
2023-09-04, 19:28
Medlem
Caloviuss avatar
Citat:
Dina påståenden är alltså tomma. Bra, då vet alla som läser att du hittar på.
Det är du som är tom, så här (Ef 4:17-18):
I Herrens namn varnar jag er därför: lev inte längre som hedningarna. Deras tankar är tomma, deras förstånd förmörkat. De är främmande för livet i Gud därför att de är okunniga och i sina hjärtan hårda som sten.
Citera
2023-09-04, 19:52
Medlem
Citat:
Bibelcitat är inte bevis.
Citat:
Jag måste inte vara särdeles arg bara för att du är en patronizing idiot.
Felslut av dig.
Dina kommentarer talar sitt tydliga språk. Du är den enda av oss två som använt nedsättande epitet.
Citat:
I Herrens namn varnar jag er därför: lev inte längre som hedningarna. Deras tankar är tomma, deras förstånd förmörkat. De är främmande för livet i Gud därför att de är okunniga och i sina hjärtan hårda som sten.
Återigen, bibelverser betyder inget för en ateist.
Citera
2023-09-04, 20:11
Medlem
Citat:

Du har alltså fortfarande inte insett att boken om Harry Potter inte är bevis för att Harry Potter existerar?
Vad är det för fel på dig?
Senast redigerad av Moscow-Mule 2023-09-04 kl. 20:56.
Citera
2023-09-04, 21:14
Medlem
Citat:

“I’m not good at the advice. Can I interest you in a sarcastic comment?” – Chandler (Matthew Perry), Friends

Att ösa ur dig allehanda citat från bibeln gör dig inte trovärdigare om du inbillar dig det men eftersom du verkar gilla det så tycke jag att detta passar dig rätt bra.

(Mat 7:3-5) Varför ser du flisan i din broders öga men märker inte bjälken i ditt eget öga? Eller hur kan du säga till din broder: Låt mig ta bort flisan ur ditt öga, du som har en bjälke i ditt eget öga? Du hycklare, ta först bort bjälken ur ditt eget öga! Då kommer du att se så klart att du kan ta ut flisan ur din broders öga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in