Citat:
Ursprungligen postat av
AverageRNG
Haha du böt nyss ämne snabbare än blixten. Eftersom i ditt förra inlägg du skrev ville du prata om Jarle och nu helt plötsligt vill du prata om södra korset hahaha. Så anklagar du mig för att byta ämne, och stava Jarles namn fel du är patetisk. Du måste uppleva mycket obehagskänslor i denna diskussion och det märks väldigt tydligt på dig och ni andra globare, ni har i princip samma taktik. Plus jag har redan svarat på frågorna gällande södra korset. "Han vill inte svara det betyder att han inte kan svara" Haha pinsamt, får du mig att upprepa mig en gång till kommer jag att ignorerar dig också.
Ni verkar tro att det södra korset är något sorts bevis efter alla era google sökningar hur man debunkar flat earth vilket är felaktigt. Det bevisar ingenting. haha det är bara lustigt.
Jag förstår mycket väl att du hellre diskuterar Jarle Andhøy än Söderkorset. Det enda svar jag kan hitta från dig är att det är omöjligt att sydkorset och Polaris kan va fixerad när jorden snurrar och vinglar. Men vi vet att båda står stilla på himlen, och när det är omöjligt på en rund jord som snurrar, då måste det vara möjligt på en platt, och det kan jag inte se att du har svarat på.
Det är en stor chans att ta, men jag frågar i alla fall: Var på den platta jorden måste man vara för att se sydkorset rakt söderut tillsammans med stjärnorna som roterar runt det (eller egentligen Sigma Octantis, för att vara exakt). Du har själv sagt att det fungerar.
Citat:
Ursprungligen postat av
AverageRNG
Din fråga var att han inte hade blivit gripen alls, och nu ändrar du dig för att du vet hur jävla fel du hade. Ingen har sagt att han har suttit i fängelse heller, det jag sa var att han fick en villkorlig fängelsedom samt böter. Ja precis han blev gripen efter sin resa vid antarktisk något du förnekade i ditt förra inlägg. Tror du man kan gripa någon mitt i sin resa vid Antarktis tror du fel. sen att ett krigsskepp med en jävla massa vapen ombord kontaktar en privat segelbåt och ställer krav på dem kan nog anses som hotfullt ja.
Det är möjligt att jag misstolkar dig, eller att du har varit otydlig, men detta är vad du skrev i ett tidigare inlägg:
F
ast det är sant att han blev fängslad och bötfälld för det.