2023-09-04, 06:44
Medlem
Vad är det som säger att det är fritt fall på tv4?

Endast att de omorganiserar vad jag kan se.
Citera
2023-09-04, 07:47
Medlem
TV 4 är väl vid det här laget uppe i över 90% reklam.. ..
Sedan tycker jag det blir fler och fler yngre, oerfarna ansikten i rutan. Detta gäller iofs alla kanaler. De kanske jobbar för minimi-lön.
Citera
2023-09-04, 09:27
Medlem
namnskylts avatar
Alla tittar väl på Netflix ändå, så jag förstår inte vad problemet är?
Citera
2023-09-04, 10:05
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namnskylt
Alla tittar väl på Netflix ändå, så jag förstår inte vad problemet är?
Hehe Netflix är problemet... 95% genomusla filmer, TV-serier som är identiska, woke som kostar miljarder. När man provat streaming ett tag så saknar man gammel-TV och t.o.m. TV4 verkar rätt kompetent jämfört med netflix.

Min egen enda lösning på den enorma individualitet som gäller år 2023 är youtube där jag alltid hittar något och inte är beroende av chefer som tar beslut. Enda problemet är att leta fram det jag vill se i det enorma utbudet.
Citera
2023-09-04, 10:07
Medlem
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl.Apiarie
TV 4 är väl vid det här laget uppe i över 90% reklam.. ..
Sedan tycker jag det blir fler och fler yngre, oerfarna ansikten i rutan. Detta gäller iofs alla kanaler. De kanske jobbar för minimi-lön.
Det är en riktig spaning. TV4 har extremt svårt att hitta nya unga talanger, precis lika svårt som att hitta nya programuppslag, och det är förvånande hur många som finns kvar år efter år efter år efter...
Citera
2023-09-04, 12:01
Medlem
densistasovjets avatar
TV4 har nog alltid varit vänster, men denna trend har accelererats senare tid. Den nya vänstern är inte som den gamla, utan woke är mycket mer kulturinriktad än old school.

Tex så tillåts kvinnor och bögar att leva ut sin kvinnlighet medans män om de förekommer är också väldigt feminina hos TV4 idag. undantag Leif GW Persson och några till som ännu hänger kvar sedan starten.

Till slut tröttnar män på att se skiten och nergången blir självförstärkande. De är idag helt utan någon som helst innovationskraft. Allt är gammalt.
Citera
2023-09-04, 18:13
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Fast nu blandar du nog ihop saker. Aschberg har aldrig jobbat på TV4.

Var han på TV3? Jag kanske blandar ihop det men ägde inte han en massa aktier i TV4 och blev stormrik?
Citera
2023-09-04, 18:15
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Hehe Netflix är problemet... 95% genomusla filmer, TV-serier som är identiska, woke som kostar miljarder. När man provat streaming ett tag så saknar man gammel-TV och t.o.m. TV4 verkar rätt kompetent jämfört med netflix.

Min egen enda lösning på den enorma individualitet som gäller år 2023 är youtube där jag alltid hittar något och inte är beroende av chefer som tar beslut. Enda problemet är att leta fram det jag vill se i det enorma utbudet.

YouTube är bäst 2023 helt klart. Men det finns guldkorn på Netflix även om de blir färre och färre. Woken skiner igenom där också och förstör storyn. Tur man inte betalar för det
Citera
2023-09-04, 18:15
Medlem
Tranquility Bass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realist1
Känns som soc.bidraget uteblivit? Efter år med en röd regeringen likaså en vänster driven 4:a så har "bidrag" stoppats! Det är ju inte så att reklamen blivit färre? Där de stora pengarna finns...nä kan tänka mig att Åkesson som för övrigt ogillar 4:an likt alla andra självtänkande människor stoppade alla bidrag...

Vilka bidrag? För övrigt var det väl förra M-ledda regeringen som sänkte TV4s avgift till staten rejält?
Citera
2023-09-04, 18:17
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Det där är väl en gammal CNN-metod. Att ha ett par tre programledare, samt eventuellt någon gäst emellanåt (naturligtvis en vittvättad gäst, helt utan någon form av egen vilja eller tankeförmåga), och sedan bara spy ut samma nyheter om och om igen var 30e minut.

Det är den billigaste form av TV som finns, och vem som helst inser det om man spenderat dötid på ett hotellrum någon gång, och nästan velat kasta sig ut genom glasväggarna för att samma debila programledare pratar om samma nyhet han pratat om 8 gånger redan de senaste 1,5 timmarna.

Ha ha ja faktiskt det blir panik till sist. Man står inte ut med upprepningarna och skitsnackandet.
Citera
2023-09-04, 20:35
Medlem
area50s avatar
Jag lovar att tv-sofforna skulle fyllas om TV4 vågar att sända gamla hederliga program så som Rena Rama Rolf, Full Frys, etc.. Men humorn från den tiden stämmer väl inte riktigt överens med nutidens pk-religion
Citera
2023-09-04, 21:16
Avstängd
Tycker att Benjamins och dom där hippiesarna i Skåne är bra🙂 resten är skit
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här