Citat:
Ursprungligen postat av
billigost
Tennis såklart, US-open, ursnygga Wozniacki mot Gauff.
Till skillnad från bl a alla barn och garderobsbögar i tråden är det sällan jag finner mening med att kommentera idrottares utseende eller ens reflektera över det när jag kollar på sport(undantaget leende och ansiktsuttryck, vilket en del av mina fvoriter tyvärr har problem med), inte ens simhopp där man verkligen får upp kropparna och ansiktena i närbild, men en grej som står ut med Wozniacki's utseende är den lilla bilden dom alltid fäller in på henne under tennismatcher, jag känner inte på något sätt igen henne på den jämfört med hur hon ser ut i verkligheten sedan så länge jag följt henne. Den måste vara från när hon var riktigt rejält ung och uppsminkad. Tycker det är lite märkligt att dom använder en bild man inte känner igen henne på.
Citat:
Ursprungligen postat av
Libertarismus
Ah, ok. Kan man se det utan att behöva betala 500 kr?
Sänds linjärt på Eurosport1 efter nuvarande match som nyss tog slut. Således om ca 10-15 minuter.
Citat:
Ursprungligen postat av
ingetbranick
Jag kan glädja dig åt att jag beslöt mig för att ge det en chans, så jag höll mig vaken och såg det första - långa - setet till slut och somnade först nån gång efter fyra, så nu är dagen förstörd

. Eller kanske inte.
Hade du stannat uppe och sett hela hennes seger hade det kanske varit mer värt det? Antar att du såg hennes tredje match som gick på mer barnvänlig tid. Publiken stod upp och applåderade kraftfullt över denna superpopulära spelares senaste seger(även om det tyvärr finns en liten klick anti-intellektuella sexistiska och rasistiska mansgrisar som inte tål hennes roliga, fina och starka attityd eller att hon står upp för sin rätt att argumentera kring det hon tror på när hon anser att hon utsatt för något orättvist. Det var ju en sådan rasistisk idiot här på forumet nyligen som bevisade att den var helt oförmögen att förstå det den såg med egna ögon gällande en del av hennes berättigade diskussioner med mindre lämpliga domare. Hittade på och ljög om vad som skett gjorde denna svagsinta nolla.
1 ton överviktig jordkällare eller vad han kallade sig. Det var synd om stackaren, så korkad som han var).
Citat:
Ursprungligen postat av
ingetbranick
Inte vilken dammatch som helst, utan Wozniacki mot USA:s kelgris Gauff. Amerikanskan var illa ute mot Mertens, och visst vore det kul om danskan kunde störa henne. Frågan är om hon tror på det själv och hur pass nöjd hon är med att ha gått till tredje omgången.
Caroline spelar i
fjärderundan ikväll, det är hennes bästa GS-resultat sedan 2018 i French Open(R4) och bästa i US Open sedan 2016 då hon spelade semi. Även om kvällens match ser rätt så rejält omöjlig ut så spelar hon ändå klart bättre än hon gjorde under sin sista säsong 2019/2020 då hennes sjukdom sänkte hennes nivå rejält både fysisk och mentalt. Jag ser redan hennes beundransvärda återkomst som en av hennes största segrar någonsin. Det är en sak att spela bra när du är i peak shape, en annan när du fött två barn och har drabbats av en kronisk livslång sjukdom som är ett stort handikapp.
Ska bli spännande att se vem publiken hejar på mest, det är viss skillnad på
publikens kelgris och
globalist-styrda MSM-medias kelgris, dom sistnämnda går på lite andra epitet än sunda vettiga människor.
Jag har värmt upp med annan legendarisk beundransvärd nordisk gudinna,
Lustgården (1961) med
Sickan Carlsson i färg, utgår vid midnatt på SVTPlay. Sjukt rolig film med
Gunnar Björnstrand som möjligtvis roligare än någonsin förut.
Edit:
Citat:
Ursprungligen postat av
ingetbranick
Amerikanskan var illa ute mot Mertens..
Illa och illa, hon hade hjärnan på fel planhalva och utförde ett berättigat hållbarhetstest på sin tennis-racket och fick ur sig ett
Fuck, sen gick det bättre när hon skällt ut sig själv kom upp på sin normala nivå.
Edit2: Hjärnsläpp, du snackar om Mertens, jag tänkte på Woz, vem det nu var hon mötte. Brady väl?
Edit3: Kolla bilden på hon i den ljusgröna/turkosa klänningen, vem är det? Jag skulle vilja se legimitation på henne.
Edit4/OT:
Citat:
Ursprungligen postat av
ingetbranick
Jag skyller på att jag hade mjölksyrarester kvar i hjärnan efter söndagens ambitiösa gympass

.
Att du ägnar dig åt gympapass gör mig glad(snart börjar du väl med 0.75l hälsosmoothie varje morgon också som mig). Jag struntar i träningsmetod, hur du ser ut och om du använder sockiplast. Jag har själv funderat på att köpa ett par för när jag studsar runt i hemmet(dansar väldigt mycket när jag står upp och har på musik). Återuppleva den skamfyllda barndomen.
Citat:
Ursprungligen postat av
ingetbranick
Eller Wozniackis brottartrikå.
Ja hon spelar ju som en gudinna i den så snart lär fler följa efter.
Citat:
Ursprungligen postat av
ingetbranick
Så lågt sjunker vi dock aldrig här

Ja med undantag för han den där ynkliga svagsinta sexistiska rasistiska mansgrisen då.
Edit5: Nu börjar det bli daga att utföra ett hållbarhetstest på tennisracketen igen och utmana Karolin Ohlsson om titeln över värsta borstbindare, så kanske det vänder.
Edit6:
Citat:
Ursprungligen postat av
ingetbranick
Friidrotts-VM-tråden var ju för övrigt stundtals oläslig på grund av den kidnappades av sexuellt frustrerade 14-åringar och nätmobbare som tvångsmässigt skulle kommentera samtliga kvinnliga idrottares utseende, vilket skrämde bort de flesta kunniga och engagerade skribenter.
Problemet är att sånt prat äcklar bort 99% utav Sveriges kvinnor från forumet. Till skillnad från merparten av alla män på forumet har jag massa sådana i mitt liv, och dom närmast unisont hatar Flashback varje gång man för det på tal. Att använda sexistiska och rasistiska begrepp om Wozniacki för att man inte tål starka vita kvinnor avslöjar bara vilken jävla urbota stor jubelidiot man är, extremt kontraproduktivt för oss alla. Därför står jag(tyvärr ensamt) tryggt upp emot sån okunnig idioti stenhårt, och gör det gärna igen 10ggr hårdare. Mina standardavvikels
er hjälper mig på vägen.
Edit7:
Citat:
Ursprungligen postat av
ingetbranick
Visst, om jag fattar tycke för nåns leende, frisyr, knäskålar eller vad det nu må vara så kan jag väl påpeka det. En komplimang i förbifarten skadar ingen.
Gällande Wozniacki's underbara nordiska utseende är väl det jag mest fascinerats av genom åren tjockleken på hennes fina fläta.