2023-09-02, 22:53
Avslutad
Pegula - Svettolina, bland den sämsta tennismatchen jag någonsin sett faktiskt. Hur kan den ens fortsätta sändas.
Citera
2023-09-03, 00:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Pegula - Svettolina, bland den sämsta tennismatchen jag någonsin sett faktiskt. Hur kan den ens fortsätta sändas.
Pegula är ju inte den som bjuder till för någon partystämning heller. Pegula är för bollsäker och placerar sig ofta rätt i slagduellerna därmed så behöver hon knappt springa. Det blir då ett statiskt spel med lite rörlighet och det kan ju inte annat än uppfattas som en mycket tråkig tennis. Men det är hennes spelstil och man får väl säga att hon kommit hyfsat långt med den.
Citera
2023-09-03, 02:45
Medlem
wwrs avatar
Medvedev kämpar på mot den amerikanska publiken.
Citat:
In the fourth set, Medvedev acted up again, yelling at crowd members chatting and walking back to their seats as he was about to serve. He screamed, “Can you shut up guys? Are you stupid or what?”
https://www.tmz.com/2023/09/01/daniil-medvedev-loses-cool-twice-us-open-tennis-match/

Den här är äldre.

https://youtube.com/shorts/Wqjmawo-2As?si=3ia_5OroBm3YWw_Y

Ryssen vann ju 2021 och förlorade en stormatch mot Kyrgios 2022. Han blir farlig.
Senast redigerad av wwr 2023-09-03 kl. 02:51.
Citera
2023-09-03, 03:22
Bannlyst
Jabeur , vilket jävla skämt hon är..
Citera
2023-09-03, 03:29
Bannlyst
Jabeur tappar 3 raka games mot en skadad spelare, pinsamt dåligt.
Citera
2023-09-03, 05:11
Bannlyst
Värdelöst med 150 cm långa argentinare som går till 3 lr 4 rundan och sen blir utklassade.
Dom kan aldrig komma länge, Bajs och Schwartz lr vad dom heter 👎👎👎👎👎
Citera
2023-09-03, 09:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Pegula är ju inte den som bjuder till för någon partystämning heller. Pegula är för bollsäker och placerar sig ofta rätt i slagduellerna därmed så behöver hon knappt springa. Det blir då ett statiskt spel med lite rörlighet och det kan ju inte annat än uppfattas som en mycket tråkig tennis. Men det är hennes spelstil och man får väl säga att hon kommit hyfsat långt med den.

Det handlade väl mest om att i princip varje duell slutade med ett oprovocerat misstag, och då har du ju rätt i att det var ingen vidare rörelse i spelet. Peg spelar förövrigt väldigt likt Capriati.
Citera
2023-09-03, 19:24
Medlem
ingetbranicks avatar
Är alla bakis i dag, eller? Festade ni i stället för att se Zverev-Dimitrov i går natt? . Det var en sån där match som är svår att slita sig ifrån fast man VET att man borde för att inte sabba morgondagen. "Bara ett game till...bara ett till...bara ett..." Dimitrov spelade drömtennis - jag vet inte om jag nånsin sett honom spela så bra - men på nåt sätt lyckades Zverev ändå hålla jämna steg, och när han tog andra set i tiebreak efter att ha räddat två setbollar så kändes det på nåt sätt som att matchen var hans, så då gick jag faktiskt och lade mig.

Vilket jag uppenbarligen gjorde rätt i, för luften måste ha gått ur Dimitrov helt trots att han fram till dess inte visat några trötthetstecken. 6-7 7-6 6-1 6-1 blev siffrorna till slut. Zverev mot Sinner i kvarten lär ju bli en riktig sluggerfest mellan två liknande spelstilar, men där jag håller Sinner som lite vassare för tillfället. Tysken får nog svårt att hinna med när Sinner driver upp tempot.
Citera
2023-09-03, 19:38
Medlem
Fin defensiv bäddade för breaket. Men ska Shelton slå Paul? Det hade jag nog inte gissat, nej. Han skriker inte idag. Men så möter han också sin dubbelkompis.
Citera
2023-09-03, 19:45
Medlem
ingetbranicks avatar
I dag står fyra matcher i fjärde omgången på schemat, med fyra på förhand väldigt klara favoriter. Paul borde ju slå Shelton ganska lätt, och gick snabbt fram till 3-0, men Shelton bröt tillbaka och tog första set. Vann precis andra också.

Efter en dammatch* möter Djokovic kroatiske kvalspelaren Borna Gojo, vilket bör bli en rätt ensidig historia.

När arrangörerna presenterade sina wildcard var det som väntat mest amerikaner, men av nån anledning fick även Rinky Hijikata en plats . Mest känd för att ha mött Nadal i första omgången av Australian Open förra året (ok, han vann visst nån dubbelturnering också). Men arrangörerna visste uppenbarligen vad de gjorde, för den 22-årige australiensaren är framme i fjärde omgången efter segrar mot Kotov, Fucsovics och Zhang. Inte det vassaste av motstånd, kanske, men ungraren slog ut Korda och kinesen slog ut Ruud. Mot hemmafavoriten Tiafoe lär det dock ta stopp.

... och så avslutas kvällspasset med att mångas nye favorit, unge trivselviktige schweizaren Dominic Stricker, tar sig an Fritz. Två raka femsetsmatcher borde dock ha satt sina spår, samtidigt som amerikanen har seglat fram och bara förlorat 13 game(!) på tre matcher. Stricker har förlorat 69 .

*Inte vilken dammatch som helst, utan Wozniacki mot USA:s kelgris Gauff. Amerikanskan var illa ute mot Mertens, och visst vore det kul om danskan kunde störa henne. Frågan är om hon tror på det själv och hur pass nöjd hon är med att ha gått till tredje omgången.
Citera
2023-09-03, 19:56
Medlem
Jösses vilken serve han har, Shelton.
Citera
2023-09-03, 20:02
Medlem
149 mph, wtf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto