2023-09-03, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AverageRNG
Som sagt du har bara läst något dåligt argument om södra korset, Södra korset hade ens aldrig kunnat stå stilla på en snurrande glob som färdas igenom rymden i den hastigheten som sägs.

Och nej du har fortfarande inga empiriska bevis för globen.

Och att stjärnorna roterar åt olika håll på södra och norra halvklotet, hur funkar det med din kupolteori?

Och jo, det funkar utmärkt om du faktiskt satte sig in i avstånden, de vinkel förändringar som sker över året osv.
Citera
2023-09-03, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wowbagger2000
Du känner vibrationer ifrån planet, du kan inte känna åt vilket håll du färdas, eller hur fort. Så är det bara, oavsett vad du själv inbillar dig.

Jorden hastighet i rymden är högst marginell, och Polstjärnan flyttar faktiskt sig över året när vi rör oss runt solen, dock ytterst lite då den är enormt långt borta jämfört med vår lilla cirkel runt solen.

Jo man känner att man färdas framåt är som sagt stor skillnad på att sitta still som att åka framåt, samma sak i en bil eller vilket annat fordon som helst. Samtidigt som man känner det så kan jag fortfarande empiriskt se att jag åker framåt och i vilken hastighet också, om det går fort eller långsamt.

Polstjärnan är alltid fixerad och de andra stjärnorna snurrar runt den. Och har varit det i några hundra år, det är en omöjlighet på den snurrande globen.
Testa annars och försök gör ett experiment eller en simulation som visar hur polstjärnan och en sk startrail kan uppstå samtidigt som vi snurrar och åker framåt i rymden i dom hastigheterna som sägs. Lycka till.
Citera
2023-09-03, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wowbagger2000
Och att stjärnorna roterar åt olika håll på södra och norra halvklotet, hur funkar det med din kupolteori?

Och jo, det funkar utmärkt om du faktiskt satte sig in i avstånden, de vinkel förändringar som sker över året osv.

Om du sätter dig in och gör en simulation där du har tagit alla vinklar och avstånd i dina beräkningar så borde det inte vara omöjligt att göra en simulation på det då? Som sagt gör det så kanske du försår att det inte riktigt är så lätt..
Citera
2023-09-03, 20:00
Medlem
Citat:
Gå in på hans Youtube kanal och "falsifiera" samtliga av hans 200 proofs då. Lycka till. väntar på ditt svar där då.

Jag ville att du skulle komma med ditt favoritbevis för att vi på så sätt ska kunna diskutera just det.

Men du är uppenbarligen för feg.
Citera
2023-09-03, 20:05
Medlem
Citat:
Jo man känner att man färdas framåt är som sagt stor skillnad på att sitta still som att åka framåt, samma sak i en bil eller vilket annat fordon som helst. Samtidigt som man känner det så kan jag fortfarande empiriskt se att jag åker framåt och i vilken hastighet också, om det går fort eller långsamt.

Så din tes är att just du har en inbyggd hastighetsmätare i typ din näsa?

Skit samma, vi andra normala människor känner endast av krafter som påverkar kroppen. Och en konstant hastighet innebär att kraften är noll.
Senast redigerad av WilleGarvin 2023-09-03 kl. 20:11.
Citera
2023-09-03, 20:10
Medlem
Citat:
Fast det är du som är för feg för att skriva dina motbevis under hans youtube kanal. Du som är så kapabel till det. Väntar fortfarande på att du ska göra det.

Så hur förklarar du att söder är åt ett (1) håll? Våra empiriska observationer av södra korset visar att det är synligt i söder. Och detta oavsett om du tittar på den i Afrika, Australien eller Sydamerika
Citera
2023-09-03, 20:19
Medlem
Citat:
Och nej du har fortfarande inga empiriska bevis för globen.

Vad säger du om observationen att Polaris är synlig lika många grader över horisonten som betraktarens breddgrad?
Citera
2023-09-03, 21:29
Medlem
Citat:
Eric dubay är en mycket bra debattör. Jag har inga problem att debattera dig eller någon annan här, men har inte tiden till det. Det är lustigt att du försöker vända på saker, det är du som är en följare av teorier. Fortsätt vara en duktig följare och gå och lyssna på lite neil de grasse tyson och idissla den informationen du, och gå titta på lite tecknade barnprogram för vuxna, nu senaste är Indien har landat på månen haha vilket är ett stort skämt.

Du pratar ur din röv, och i och med det bevisar att du inte kan ett skit. Jarle blev utsatt för en rättstvist efter hans resa till Antarktis ja. Han fick 30 dagars villkorligt fängelse, samt betala 45000 norska, samt så fick han betala rättegångskostnaderna på 10.000NOK.
Stoppade av krigsfartyg? Ja de blev kontaktade av krigsfartyg som patrullerade vid Antarktis, du verkar inte känna till det.

På tal om att tala ur röcen, din läcker ordentligt.

Citat:
Jarle Andhoy and his four crew were arrested in waters near the border of Chile and Argentina.

https://www.rnz.co.nz/news/world/102307/norwegian-arrested-after-antarctic-voyage

Inte ens i närheten av sydpolen, gå tillbaka till din mammas källare.
Citera
2023-09-03, 21:37
Medlem
Citat:

Polstjärnan är alltid fixerad och de andra stjärnorna snurrar runt den. Och har varit det i några hundra år, det är en omöjlighet på den snurrande globen.
Testa annars och försök gör ett experiment eller en simulation som visar hur polstjärnan och en sk startrail kan uppstå samtidigt som vi snurrar och åker framåt i rymden i dom hastigheterna som sägs. Lycka till.

Man kan inte känna rörelsen, en pilot som inte längre kan se horisonten kan omöjligt avgöra vilket läge flygplanet befinner sig i.
Detta kan jag demonstrera för dig om du inte var så feg 😂

Dessutom gar vi bevisat detta med startrail och polstjärnan, bara det att du är oförmögen att söka i tråden.
Är det så att du gar svårt med det?
Citera
2023-09-03, 21:43
Medlem
Citat:
Om du sätter dig in och gör en simulation där du har tagit alla vinklar och avstånd i dina beräkningar så borde det inte vara omöjligt att göra en simulation på det då? Som sagt gör det så kanske du försår att det inte riktigt är så lätt..

Jag använder just en sådan simulator för att rikta in mitt teleskop automatiskt, detta teleskop tar 5st bilder av stjärnhimmeln och har bättre noggranhet än GNSS om sin position.

Även här är du välkommen att se detta i verkligheten om du vågar. Då kan vi också använda min sextant för att beräkna vår position och du kan förklara hur detta fungerar på en platt jord. Även detta finns längre bak i tråden så åter frågar jag dig om du har svårt att använda sökfunktionen?
Den är så lätt att använda så ett spädbarn klarar det.
Citera
2023-09-03, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M18A1-Claymore
På tal om att tala ur röcen, din läcker ordentligt.

https://www.rnz.co.nz/news/world/102307/norwegian-arrested-after-antarctic-voyage

Inte ens i närheten av sydpolen, gå tillbaka till din mammas källare.

Du borde ta och läsa vad jag skriver din äggskalle. Han har blivit kontaktad av krigsskepp under deras antarktisk resa, kolla igenom deras videos..
Ja och vad skrev jag, du borde skaffa glasögon, han blev utsatt för en rättstvist efter sin resa där.

Du borde gå tillbaka till din mammas källa själv.
Senast redigerad av AverageRNG 2023-09-03 kl. 23:22.
Citera
2023-09-03, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M18A1-Claymore
Man kan inte känna rörelsen, en pilot som inte längre kan se horisonten kan omöjligt avgöra vilket läge flygplanet befinner sig i.
Detta kan jag demonstrera för dig om du inte var så feg 😂

Dessutom gar vi bevisat detta med startrail och polstjärnan, bara det att du är oförmögen att söka i tråden.
Är det så att du gar svårt med det?

Men självklart kan jag se att vi rör oss och eftersom att planet accelerar fram till den hastigheten som den befinner sig i så. Samt att balanssinnet påverkas därav kan man få sk motion sickness så jo vissa känner av hastigheter och rörelser bättre än andra.

Nej ni har inte bevisat ett smack någonstans med startrails eller något annat för den delen heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in