2023-09-03, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AverageRNG
.... Som jag skrev förr inget södra kors eller polaris kan ens stå stilla på en snurrande glob som färdas i enorm hastighet men så långt har väl inte ens du tänkt ...

Jodå vi är väldigt många som har tänkt en hel del på det. Och då kommer man fram till att det inte är några som helst problem med att de står stilla.

Och du duckar själva sakargumentet. Att södra korset står rakt i söder och detta oavsett var du är. Söder är med andra ord en (1) riktning, söder är inte 360 olika riktningar som plattisar hävdar.

Vi har även argumentet med stjärnhimlens rotation. Stjärnorna roterar medurs runt södra korset och moturs runt Polaris. Och även detta är en direkt falsifiering av en platt jord.
Citera
2023-09-03, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
Jodå vi är väldigt många som har tänkt en hel del på det. Och då kommer man fram till att det inte är några som helst problem med att de står stilla.

Och du duckar själva sakargumentet. Att södra korset står rakt i söder och detta oavsett var du är. Söder är med andra ord en (1) riktning, söder är inte 360 olika riktningar som plattisar hävdar.

Vi har även argumentet med stjärnhimlens rotation. Stjärnorna roterar medurs runt södra korset och moturs runt Polaris. Och även detta är en direkt falsifiering av en platt jord.

Som sagt du har bara läst något dåligt argument om södra korset, Södra korset hade ens aldrig kunnat stå stilla på en snurrande glob som färdas igenom rymden i den hastigheten som sägs.

Och nej du har fortfarande inga empiriska bevis för globen.
Citera
2023-09-03, 19:21
Medlem
Citat:
Eric dubay är en mycket bra debattör. ...

Nja... det tycker man bara om man är korkad, obildad och lättmanipulerad.

Jag har inget som helst problem med att falsifiera samtliga av hans "200 proofs...". Det han kallar bevis är en salig röra av upprepningar, rena lögner och logiska feltänk.

Nämn ditt favoritbevis så kan jag tala om för dig varför det inte är ett bevis.
Citera
2023-09-03, 19:22
Medlem
Citat:
Som sagt du har bara läst något dåligt argument om södra korset, Södra korset hade ens aldrig kunnat stå stilla på en snurrande glob som färdas igenom rymden i den hastigheten som sägs.

Och nej du har fortfarande inga empiriska bevis för globen.

Observationer av södra korset är ett empiriskt bevis för att jorden inte är platt.
Citera
2023-09-03, 19:22
Medlem
Citat:
Nja... det tycker man bara om man är korkad, obildad och lättmanipulerad.

Jag har inget som helst problem med att falsifiera samtliga av hans "200 proofs...". Det han kallar bevis är en salig röra av upprepningar, rena lögner och logiska feltänk.

Nämn ditt favoritbevis så kan jag tala om för dig varför det inte är ett bevis.

Personangrepp är inga argument som du verkar tycka gång på gång. Var god att försök igen Einstein.
Citera
2023-09-03, 19:24
Medlem
Citat:
Observationer av södra korset är ett empiriskt bevis för att jorden inte är platt.

Nej det är det inte. Som sagt det hade omöjligt kunna vara stilla, precis samtidigt som polaris står still på andra sidan "klotet"

Du vet inte ens vad ett empiriskt bevis är.
Citera
2023-09-03, 19:28
Medlem
Citat:

Gå in på hans Youtube kanal och "falsifiera" samtliga av hans 200 proofs då. Lycka till. väntar på ditt svar där då.
Citera
2023-09-03, 19:30
Medlem
Citat:
Det finns inga Empiriska bevis för en snurrande glob ute i rymden helt enkelt.

Både du och jag vet att du inte tror att jorden är platt liksom både du och jag vet att man inte skriver "Empiriska" med inledande versal mitt i en mening. Du vill framstå som lite korkad vilket du givetvis inte är. Jag förstår att du har roligt och det bidrar ju såklart till trådens längd.
Citera
2023-09-03, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marty78
Både du och jag vet att du inte tror att jorden är platt liksom både du och jag vet att man inte skriver "Empiriska" med inledande versal mitt i en mening. Du vill framstå som lite korkad vilket du givetvis inte är. Jag förstår att du har roligt och det bidrar ju såklart till trådens längd.

Tror gör man i kyrkan om söndagar, man ska ha belägg för sina påståenden, du är lite som globteorin själv, saknar logiska argument. Det enda du bevisar är att det är du som är korkad, du har inget att komma med alls och resulterar till OT och personangrepp.
Ska du gråta över versaler också, hur omogen är inte du då. Patetisk. tagga inte mig i något mer meddelande här.,
Senast redigerad av AverageRNG 2023-09-03 kl. 19:46.
Citera
2023-09-03, 19:41
Medlem
Citat:
Tror gör man i kyrkan om söndagar, man ska ha belägg för sina påståenden, du är lite som globteorin själv, saknar logiska argument. Det enda du bevisar är att det är du som är korkad, du har inget att komma med alls och resulterar till OT och personangrepp, har inte din mamma lärt dig bättre? Tydligen inte.
Ska du gråta över versaler också, hur jävla omogen är inte du då. Patetisk. tagga inte mig i något mer meddelande här ditt klappträ.

Nu tror jag du missuppfattar medvetet. Jag skrev precis att jag visste att du inte är korkad. Därför vet jag också att du inte tror jorden är platt.
Citera
2023-09-03, 19:43
Medlem
Citat:
Nej det är inget problem alls. Söder är ditt ett kompass pekar bara. Det är inte så att ett kompass helt plötsligt slutar fungera för att vi lever på ett platt plan. Du är ologisk. Som jag skrev förr inget södra kors eller polaris kan ens stå stilla på en snurrande glob som färdas i enorm hastighet men så långt har väl inte ens du tänkt om du ens kan tänka själv. Du har bara läst något riktigt dåligt argument som ska debunka flat earth utan att du förstår vad du pratar om själv haha löjligt.
Jodå jag har flygit många gånger och märkt att man färdas framåt, du kanske ska testa att inte supa dig full innan så kanske du märker det också. Det är ganska stor skillnad på att vara parkerad i planet på marken och vara i luften, det känns i hela kroppen.

Du känner vibrationer ifrån planet, du kan inte känna åt vilket håll du färdas, eller hur fort. Så är det bara, oavsett vad du själv inbillar dig.

Jorden hastighet i rymden är högst marginell, och Polstjärnan flyttar faktiskt sig över året när vi rör oss runt solen, dock ytterst lite då den är enormt långt borta jämfört med vår lilla cirkel runt solen.
Citera
2023-09-03, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marty78
Jag håller fast vid att jag inte tror att det finns någon som tror att jorden är platt. Däremot finns det de som tycker det är är fruktansvärt roligt att påstå motsatsen. Tillräckligt många för att det ska bli en sådan stor tråd.

Jag är böjd att hålla med, tror hela rörelsen är en konspiration i sig, i syfte att irritera.
Senast redigerad av Wowbagger2000 2023-09-03 kl. 19:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in