2023-09-03, 19:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlspelle
Logiken är inte helt vattentät. Men om vi ponerar att det finns en gemensam mekanism som är en tänkbar förklaring till varför det är så + en massa andra bevis så stärker det ju kopplingen.

Är du nöjd nu? Men män kan vara sämre på något även fast de är bättre på annat. Det går ju inte att avfärda att kvinnor i snitt lever längre. Det är ju ett faktum.
Precis, män är bättre än kvinnor på en del och kvinnor är bättre än män på annat.

Logiken här i tråden är att om kvinnor är bättre på något så räknas det inte så därför är män bättre på allt.
Senast redigerad av Ipsi 2023-09-03 kl. 19:32.
Citera
2023-09-03, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Precis, män är bättre än kvinnor på en del och kvinnor är bättre än män på annat.

Logiken här i tråden är att om kvinnor är bättre på något så räknas det inte så därför är män bättre på allt.

Ingen har förnekat att kvinnor exempelvis lever längre. Det är liksom ett faktum. Det jag och många andra har problem med är när man ljuger för att det är politiskt korrekt eller gör uttalanden som inte är korrekta.

Diskussionen har snarare övergått till vilket kön som är bäst på fler saker.
Citera
2023-09-03, 19:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlspelle
Ingen har förnekat att kvinnor exempelvis lever längre. Det är liksom ett faktum. Det jag och många andra har problem med är när man ljuger för att det är politiskt korrekt eller gör uttalanden som inte är korrekta.

Diskussionen har snarare övergått till vilket kön som är bäst på fler saker.
Det är därför jag undrade vad du tycker om t ex logiken att om män är bättre på en del sporter är de nog bättre på att operera också.
Citera
2023-09-03, 19:45
Medlem
Citat:
Det är därför jag undrade vad du tycker om t ex logiken att om män är bättre på en del sporter är de nog bättre på att operera också.

Män har större drivkraft än kvinnor och blir därför bättre på allt.
Inte så konstigt.
Citera
2023-09-03, 19:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av expat2021
Män har större drivkraft än kvinnor och blir därför bättre på allt.
Inte så konstigt.
Så vilka belägg har du för att a) män är bättre på allt och b) anledningen är att de har större drivkraft?
Citera
2023-09-03, 19:51
Medlem
Citat:
Så vilka belägg har du för att a) män är bättre på allt och b) anledningen är att de har större drivkraft?

Det har du redan fått svar på.

Vi kan se att män är bättre på allt objektivt mätbart, bättre på sport, mer framgångsrika på att skapa företag, mer framstående vetenskapsmän mm. Bättre på allt objektivt mätbart.

Detta beror förstås på en eller flera underliggande faktorer som t.ex. större drivkraft. Få kvinnor är beredda att satsa så hårt det krävs för att nå toppen.
Citera
2023-09-03, 19:53
Avslutad
Citat:
Det har du redan fått svar på.

Vi kan se att män är bättre på allt objektivt mätbart, bättre på sport, mer framgångsrika på att skapa företag, mer framstående vetenskapsmän mm. Bättre på allt objektivt mätbart.

Detta beror förstås på en eller flera underliggande faktorer som t.ex. större drivkraft. Få kvinnor är beredda att satsa så hårt det krävs för att nå toppen.
Så med ”allt objektivt mätbart” avses vissa sporter, vissa företag och vissa forskare?
Citera
2023-09-03, 19:56
Medlem
Citat:
Så med ”allt objektivt mätbart” avses vissa sporter, vissa företag och vissa forskare?

Ja där ser du ju tydligt vilka som är bäst.
Det är män.
Citera
2023-09-03, 20:00
Avslutad
Citat:
Ja där ser du ju tydligt vilka som är bäst.
Det är män.
I vissa sporter är män bäst ja.
Citera
2023-09-03, 20:02
Medlem
Citat:
I vissa sporter är män bäst ja.

Haha "vissa" hahaha!
Citera
2023-09-03, 20:05
Avslutad
Citat:
Haha "vissa" hahaha!
Ja, vissa. Det finns såna där kvinnor är bättre.

Men komplikationsfria operationer är alltså inte objektivt mätbart, hur är antal företag objektivt mätbart?
Citera
2023-09-03, 20:11
Medlem
Citat:
Ja, vissa. Det finns såna där kvinnor är bättre.

Men komplikationsfria operationer är alltså inte objektivt mätbart, hur är antal företag objektivt mätbart?

Män är genomgående bättre på allt över tid, ingen konkurrens ens.

Dina operationer har jag redan berört och du kunde inte besvara någon av mina invändningar och jag har fler än de jag redovisade. En av alla invändningar är att du inte ens vet om det är så att män i högre utsträckning tar fler svåra fall just eftersom de är bättre. Du kan därför inte avgöra vem som är bäst baserat på komplikationer i ett utvalt land under en begränsad tid. Det är inte ens så att risken för komplikationer är en given indikator på vem som är bäst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in