Citat:
Ursprungligen postat av
Marianne79
Jag fick diagnos för typ 2 mån sen ADHD kombinerad form. Började med Concerta men fick svårt m andningen när den gick ur så gick över till Elvanse, började med 30 mg och ligger nu på 70 mg som jag tar på morgonen. Hittills funkar den riktigt bra. MEN, vissa dagar är jag helt sänkt. Jag har två utmattningar bakom mig, och samma känsla uppstår dessa dagar. Tar mig knappt ur sängen, får inget gjort, motivationen är noll. Jag känner ju effekten av medicinen men jag är samtidigt SÅÅÅ trött.
Någon som upplever samma?
Önskar mig själv goda rutiner i form av
1.Orka med jobbet heltid (har ett väldigt stressfritt jobb)
2. Klara av att hålla i rutiner gällande att handla och laga mat/matlådor
3. Träna minst 3 gånger i veckan.
Jag tror att det är en nyckel till ett friskare jag. Men ibland känns det så jävla trögt, släpigt och kämpigt och då känns allt så hopplöst

Jag känner igen mig helt i dig. Och har man haft 2 utmattningar så kan man inte ta Elvanse 7 dagar i veckan och prestera
"på sin gamla nivå".
Jag måste ta minst 2 dagar i veckan då jag inte tar Elvansen och är trött och seg , gå runt som en zombie hemma.
Tar jag medicinen varje dag så kör jag slut på mig själv, man vill hitta på saker men kroppen orkar inte detta i längden.
Min Psyk-läkare håller helt med mig om detta , och säger att detta är alltid faran med att skriva ut medicin till människor med utmattning.
Vi kör på hårdare än vad kroppen är redo för.
Så mitt råd är att bara ta medicin dom dagarna då du verkligen behöver göra något viktigt.
Och sen , var uppmärksam på dig själv.
Kanske skriv dagbok om ditt mående?