Citat:
Ursprungligen postat av
Strode
Jag ska få Concerta utskrivet som startmedicin mot adhd, men är lite orolig efter vad alla skriver och av vad jag hört från vänner.
Jag hade grov panikångest 2006-2012 så att jag var sjukskriven på heltid. Låter på många som att Concerta triggat ångest och panikattacker.
Kan det vara skäl nog för att få Elvanse direkt och inte ens testa Concerta?
Vad annars är bra för att få läkaren att överväga Elvanse direkt? Jag vill verkligen inte ha biverkningarna av metylfenidat, känner att ångesten börjar spöka bara jag tänker på den fan.
Var bara ärlig, biverkningarna är olika för alla men du kan alltid önska att börja med Elvanse. Min läkare förklarade att dom flesta börjar med Concerta för det är billigast. Jag har väldigt sällan ångest utan medicin men sen jag börjat med 54mg Concerta så är ångesten konstant. Den ligger liksom som ett lock i bröstet. Inte så att jag går under men iom att jag knappt har ångest annars är det fan värsta biverkningen, speciellt med tanke på hur lite positiva effekter Concertan ger mig. xD
Nämde det för min mottagning redan en vecka efter dosökningen och fick börja med Elvanse nu.