Citat:
Ursprungligen postat av
Vistula
Jaha det visste jag faktiskt inte. Vet inte hur många som faktiskt vet om att detta är fallet. Så det tycker du är rättvist att folk blir lurade i fällor som centralbankerna har gillrat? Du tycker det är alltså rimligt att folk ska bli av med både hus och livsbesparingar samt bli skuldsatta för resten av livet på grund av misskötta makrofinanser?
Du verkar vara en hjärtlös psykopat. Jobbar du själv inom finans?
Du menar således jag är en psykopat för att jag tycker att människor skall läsa på innan de tar beslut… oh herregud…
Vidare det här är inga fällor utan möjliga scenario som man måste ta ställning till INNAN man tar beslut.
Hela denna soppa är driven av FOMO.
Jag har ingen som helst medlidande med folk som tar beslut utan att göra en riskbedömning.
Jag har bott flera år i Alperna (skibum). Alla kände till riskerna. Visst var det tragiskt när folk dog eller fick ambulansflyg hem (Har själv åkt ambulansflyg hem) Jag visste riskerna och förväntade mig inte någon skulle tycka synd om mig när det väl gick åt fanders. Jag hade dock tagit försäkringar som täckte mina skador och kostnader för ambulansflyg. Jag hade mao gjort riskkalkyl. Andra hade mer otur än jag och fick flyga hem i en zinklåda.
Precis allt vad vi gör innefattar risker. Man behöver inte vara forskare för att begripa detta. Man måste dock alltid göra en riskkalkyl för att se om man tycker risken (sannolikheten) att allt går åt helvete och vilka konsekvenser detta kommer få relativt det du vill göra väger över nöjet av det man vill göra. ALLTID!!!
En idiot förmår att göra en primitiv riskanalys.
De som struntat i dessa har jag inget som helst medlidande med.
De som gjort denna analys och nu sitter i skiten kan jag bara beklaga, MEN du visste hur risken såg ut…