2023-09-02, 13:11
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blomman987
Sjukstugan är i full gång.
L och My äter piggelin i soffan och kollar på tv.

"Ge mig era nästa Netflix tips"-ruta också.
Är man mitt uppe i en serie funderar man väl inte direkt på vad nästa ska bli? Jag har i alla fall ingen aning om vad nästa serie jag ska se på kan tänkas bli. Så kan tyvärr inte hjälpa My.

Vad rolig jag är, jepp.
Vågar knappt ge henne tips ens, kan man bli blockad om man ger ett förslag hon inte gillar?
Piggelin! Sockerlösning på en pinne.
Det absolut sämsta om man har taskiga nötter (eller om man inte vill ha det). Det är som att sitta och suga på sockerbitar eller klubbor. Det borde "kostexperten" veta.

Hägernässtrandskontot var ju till för företagarna vid Hägernässtrand. Frisören, bageriet, restaurangen, sushistället och så Mys 2 framgångsrika rörelser förstås. My verkar vara enda användaren, hon använder kontot till att hejvilt gilla allt som skrivs på hennes egna konton. Av misstag även använt den för att kommentera på sitt eget konto.

Bageriets kontrakt gäller till och med 31/10. Undrar om dom fortsätter? Deras öppettider har minskats jämfört med vad som står på hemsidan.
My kan ju utöka sin verksamhet ännu mer då.
Citera
2023-09-02, 13:24
Medlem
HappySnowmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Piggelin! Sockerlösning på en pinne.
Det absolut sämsta om man har taskiga nötter (eller om man inte vill ha det). Det är som att sitta och suga på sockerbitar eller klubbor. Det borde "kostexperten" veta.

Hägernässtrandskontot var ju till för företagarna vid Hägernässtrand. Frisören, bageriet, restaurangen, sushistället och så Mys 2 framgångsrika rörelser förstås. My verkar vara enda användaren, hon använder kontot till att hejvilt gilla allt som skrivs på hennes egna konton. Av misstag även använt den för att kommentera på sitt eget konto.

Bageriets kontrakt gäller till och med 31/10. Undrar om dom fortsätter? Deras öppettider har minskats jämfört med vad som står på hemsidan.
My kan ju utöka sin verksamhet ännu mer då.
Kan rapportera efter mina besök vid torget att bageriet går ungefär 4-5 gånger bättre än Mys butik. Sitter man där en timme så kommer max en betalande kund till My - om hon har tur! Och då är det, som jag tidigare nämnt, oftast någon som kommer ut med ett litet paket eller en enstaka billig blomma. Jag har aldrig bevittnat några stora inköp. Bageriet däremot har under samma tid 4-5 kunder. (Och då har jag ändå inte varit där under rusningstid - men det är väl då som de magiska portarna öppnas hos My och alla rika kunder vallfärdar för att köpa alla dyra, onödiga saker.)

Men även om bageriet har kunder så kostar det att ha verksamhet i Sverige idag. Det ska gå runt också! Och helst ge ägaren en inkomst att leva på. Så det återstår att se om de kämpar på ett tag till eller inte.
Citera
2023-09-02, 13:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det (ekonomin) är nog någonting som My och "exet" har avhandlat. Lothars två hus med tomter som My fick i gåva, såldes till Gillis, som tjänade mycket på det...
Det är många involverade i cirkusen.

Någonting jag inte begriper är hur länge My och Lillemans pappa var tillsammans? Han hade väl barn sen tidigare och har ett barn i samma årskull som Lilleman... är det i själva verket så att My var den "andra kvinnan"?
Jag får inte ihop en tidslinje.
Ibland flyttade hon hemifrån vid 13, ibland vid 14, osv
My borde vara i 50-års åldern om hennes berättelser ska stämma. Som jag minns det så bodde hon ihop med Gillis och hans barn i flera år. Hon var en andra mamma för dessa barn. Sen fick hon L och Gillis gjorde slut för han skulle ha barn med någon annan. Hon flyttade ut och värsta mardrömmen började för My. Förföljelse, sönderskurna däck, hon fick fly mitt i natten. Gud vet allt. Värsta deckarserien. Folket på Öland var fruktansvärda. Vi har räknad ut här i tråden för några år sedan att tidsmässigt stämmer det inte. Lögn alltsammans och Gillis lever ihop med kvinnan som han fick barn med strax efter L.
Citera
2023-09-02, 14:01
Medlem
Citat:
Det (

Någonting jag inte begriper är hur länge My och Lillemans pappa var tillsammans? Han hade väl barn sen tidigare och har ett barn i samma årskull som Lilleman... är det i själva verket så att My var den "andra kvinnan"?
Jag får inte ihop en tidslinje.
Ibland flyttade hon hemifrån vid 13, ibland vid 14, osv
Här är fotot när Ludvig är nyfödd. Då hade Gillis redan två pojkar från ett tidigare förhållande
https://postimg.cc/bGKCFNBz

På Gillis restaurang var Sarah anställd (från 2009) som han nu är förlovad och har två barn med. En kille i samma ålder som Ludvig och en flicka (7 år).
Det innebär att Ludvig har fyra halvsyskon men MM har - av någon anledning- valt att bara nämna den jämngamla brorsan.
Citera
2023-09-02, 14:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tova.
My borde vara i 50-års åldern om hennes berättelser ska stämma. Som jag minns det så bodde hon ihop med Gillis och hans barn i flera år. Hon var en andra mamma för dessa barn. Sen fick hon L och Gillis gjorde slut för han skulle ha barn med någon annan. Hon flyttade ut och värsta mardrömmen började för My. Förföljelse, sönderskurna däck, hon fick fly mitt i natten. Gud vet allt. Värsta deckarserien. Folket på Öland var fruktansvärda. Vi har räknad ut här i tråden för några år sedan att tidsmässigt stämmer det inte. Lögn alltsammans och Gillis lever ihop med kvinnan som han fick barn med strax efter L.

Citat:
Ursprungligen postat av Zulithelma
Här är fotot när Ludvig är nyfödd. Då hade Gillis redan två pojkar från ett tidigare förhållande
https://postimg.cc/bGKCFNBz

På Gillis restaurang var Sarah anställd (från 2009) som han nu är förlovad och har två barn med. En kille i samma ålder som Ludvig och en flicka (7 år).
Det innebär att Ludvig har fyra halvsyskon men MM har - av någon anledning- valt att bara nämna den jämngamla brorsan.
Tack, men min förvirring blev om möjligt ännu konstigare...
När skulle My och Gillis ha träffats? Var hon familjens "barnflicka"?
På bilden är L nyfödd, när föddes hans lillebror? Lillasystern har jag missat totalt..

Är L och lillebror verkligen födda samma år? Han ser rätt "färsk" ut i april 2012... vilket skulle kunna innebära att Gillis inte alls gjort My och den andra kvinnan gravida samtidigt. L är född i januari 2011...
Senast redigerad av Mumsbulle 2023-09-02 kl. 14:20.
Citera
2023-09-02, 14:22
Avslutad
Citat:
Tack, men min förvirring blev om möjligt ännu konstigare...
När skulle My och Gillis ha träffats? Var hon familjens "barnflicka"?
På bilden är L nyfödd, när föddes hans lillebror? Lillasystern har jag missat totalt..
Lillebror föddes ca 6 mån efter L. Men det är jag osäker på. Kvinnorna var iaf gravida samtidigt. Hon har aldrig berättat hur hon träffade Gillis. Bara att dom bott ihop med han barn. Tilllägg. 28/11 2011 föddes Lillebrodern
Senast redigerad av Tova. 2023-09-02 kl. 15:13.
Citera
2023-09-02, 15:24
Medlem
HUR kan en vuxen människa vara sjuk så ofta ????
Det är för mig helt otroligt och orimligt.
Hennes hälsa är lika skör som en 85-åring
Citera
2023-09-02, 15:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tova.
Lillebror föddes ca 6 mån efter L. Men det är jag osäker på. Kvinnorna var iaf gravida samtidigt. Hon har aldrig berättat hur hon träffade Gillis. Bara att dom bott ihop med han barn. Tilllägg. 28/11 2011 föddes Lillebrodern
Ah, tack. Då var dom INTE gravida samtidigt..
Ännu en lögn...
Citera
2023-09-02, 18:47
Medlem
MM påstår att hon och Ludvigs pappa var ihop i 7-8 år innan han föddes. Alltså från 2003/2004
https://postimg.cc/s1HwF5sm

Det innebär att hon varit ”bonusmamma” till Gillis söner i minst 7 år - från de var 2 och 5 år gamla.

Det är otroligt konstigt att hon aldrig nämner den tiden. Lika märkligt som att hon inte heller nämner Ludvigs lillasyster.
Citera
2023-09-02, 19:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zulithelma
MM påstår att hon och Ludvigs pappa var ihop i 7-8 år innan han föddes. Alltså från 2003/2004
https://postimg.cc/s1HwF5sm

Det innebär att hon varit ”bonusmamma” till Gillis söner i minst 7 år - från de var 2 och 5 år gamla.

Det är otroligt konstigt att hon aldrig nämner den tiden. Lika märkligt som att hon inte heller nämner Ludvigs lillasyster.
Ja, det är oerhört konstigt.
Hon borde ha haft moderskänslor för bonussönerna...
Allt är lögner, hela hennes liv är en stor lögn.
Lillasystern och lillebrorsan, samt två storebrorsor...
Jag tror att My förförde G i syfte att få ett barn med en "tät" underhållsansvarig pappa. Tänk Gunill@ P3rsson...

https://www.expressen.se/kvp/noje/ensam-mamma-my-vagde-nastan-100-kilo/
Enligt denna artikel lämnade G henne i samband med förlossningen
Senast redigerad av Mumsbulle 2023-09-02 kl. 19:20.
Citera
2023-09-02, 19:28
Avslutad
https://mymartens.se/2022/11/13/du-ar-fri-nu-ses-pa-andra-sidan/

Hur var det nu med Lothar, som fanns för 12-åriga My? Som var först på bb när Lilleman fötts?🙄

Citat:
Han som lärde henne att köra lastbil samt ett försök att även lära henne köra traktor.
Traktorn blev dock ingen succé.
Hon körde in sin ”riktiga” pappas släp.
Hon var 14 år och 7 månader när hon börjar öva. Det berättade dom inte för någon. Det är preskriberat idag .

Han som såg hennes verksamhet ordagrant blomstra och var stöd och bollplank genom alla år.
Han som gav henne möjligheten att starta upp genom att finnas där

Han som såg en liten tjej som var trött och trasig redan som 12 åring. Han som fångade upp henne 2 år senare...
Citera
2023-09-02, 19:41
Avslutad
Gällande föreningen, så är stallmagnaten vice ordförande...var det därför Mysan gjorze reklam för sopen och lät henne träna lite?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in