Citat:
Gråt? Nu är jag inte med alls vad du menar, det är nog det sista man gör som Newcastle supporter idagsläget. Är en galet spännande tid. Som jag skrivit många gånger dock så är det ingen enkel sak att försöka vinna titlar eller för den delen att konturnerligt slå sig in på topp sex i ligan. Frågan som en del ställer sig är ifall framgången (med CL pos) kom för snabbt, att man ville bygga långsamt för att mer realistiskt kunna vara med och fajtas om topp fyra om 3-5 säsonger. Man faller då offer för sin egen framgång då förväntningarna höjs, så ifall man inte leverera samma eller sämre så ses det som en försämring (vilket jag ser som troligt då topp fyra kommer vara galet svårt). Sen är jag nöjd med CL gruppen, jag ser gärna att man möter stora lag, dels för att om ambitionen är att själv bli ett sådant lag då ska även slåss mot dem. Sen ska det bli förbaskat fräckt att se dessa lag på SJP , det kommer vara mäktigt.
Jag försöker dock se det hela realistiskt, med tanke på var vi är idag (även ifall man gjort mycket ) så är man en bra bit från de stora klubbarna när det kommer till allt från omsättning, klubblokaler, träningsanläggningar, ungdomsverksamhet osv osv. Att bygga upp allt sånt kommer ta tid. Efter 14 år under Ashley så är det dock som natt och dag och även fast man av naturen som gordie har en tendens att se det negativt så är det nog svårt för de flesta att inte må förbaskat gött . CL första gången på en herrans många år.
Ska man ta någon tävling som är realistik att kunna slåss om så är det ju carabou cup, kommer city att rotera mycket eller satsar de på den cupen? Även fast city roterar så kommer det krävas att man ställer upp med ett starkt lag, men vi har sett att vi kan skaka om city så fasen det kan gå men inte är det lätt. Dock för att vinna titlar så måste man slå de bästa så being it. Denna säsong kommer bli grymt underhållande i PL rent generellt tror jag, kommer vara många konkuranskraftiga lag .
Citat:
Det kan ju också höja er att få spela CL och "inse att ni vill hör hemma där". Vad ger du er för chans att gå vidare ifrån gruppen? Det känns ju inte omöjligt. Var det inte mera på sluten ni började kryssa? Ja,fan matchen mot Liverpool borde ni ha stängt, sjukt att det inte gick.
Absolut, man kan alltid hoppas att man lyckas elda upp spelarna, Bruno är galet tänd på CL så det kan ju vara en katalysator för honom. Tror det kommer vara riktigt viktig att få med sig bra resultat på SJP. Ser att Dortmund , Milan och vi är relativt nära varandra i kvalite (även fast jag olikt bettingfirmorna sätter oss snäppet under dessa två). Jag är förstås partisk här och tycker ändå chansen finns att man kan avancera från gruppen, PSG får dock ses som en rätt klar favorit förstås. Mest ser jag dock bara fram emot hela grejen, Longstaff i CL va?? Det trodde man inte för fyra år sedan, Burn ska försöka ha Mbappe i backfickan... hahaha fasen, det känns otroligt att skriva. Gäller bara att njuta finns inga garantier att det kommer bli CL konturneligt.