2023-09-01, 21:46
Medlem
whack-a-moles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VVVulpes
Allt förklaras här https://dumpen.se/2022/10/20/dumpen-se-ar-raddad/
Skulle aldrig någonsin klicka på en länk som dumpenanhängare har skickat.
Citera
2023-09-01, 21:50
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whack-a-mole

"En del av överföringarna är märkta med ”betala din skuld” eller ”Kronofogden”
Dessa inbetalningar uppgår till en summa av 42.065 kr.
Omärkta inbetalningar uppgår till en summa av 16.720 kr, och de hör till Dumpen.
42.000 fördes alltså idag över från er insamling till Kronofogden.
Lotta och Bosse betalade in 50.000 till Kronofogdens bankgiro.
Alltså är huvudskulden betald." //dumpen-länken
Citera
2023-09-01, 22:01
Medlem
sunlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whack-a-mole
Nu är du otroligt barnslig. Låtsas att det är en pedofil som har gjort det då. Problemet löst.
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Svårbegripligt att Federley tillåtits komma undan så billigt som han gjort, när han helt uppenbart ingått i ett pedofilnätverk.
Inte då. Politiker har mycket immunitet.
Citera
2023-09-01, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magmunnen
Det är tyvärr kontroversiellt i vårt samhälle att yttra sig så som du gjorde. Finns så klart många bra män som blir tillsammans med ensamma mammor. Kvinnor fattar dock inte alltid när de har med en varg i fårakläder att göra. Normala män är liksom försiktiga och tveksamma när det gäller andras barn. Män som går in i ett förhållande direkt med full rulle att de ska bli manliga förebilder och shit åt andras ungar är att se upp med. Därav alla historier efteråt att kvinnan i fråga inte kunde ana någonting. Han som var så fin typ. Tyvärr är ensamstående mammor ofta desperata efter en man i huset. Bra män kliar sig i huvudet inför något sådant. Pedofilen däremot går all in och framställer sig som världens helylle.
Det är ännu inget brott att vara naiv eller blåst men man kan väl tycka att mammor borde vara försiktigare och att deras desperation i sig är ett dåligt tecken. Kvinnor som väntar med att föra in en ny man i hemmet, träffas utan barnen, är aldrig där barnen bor känner jag till. några stycken, många lever så i många år, som särbos tills barnen börjar plugga på annan ort eller liknande. De kvinnorna har jag alltid hyst stor respekt för.

Å andra sidan kan man inte skuldbelägga naiva kvinnor för männens handlingar, ingen vill tro att någon är gädda, peddo eller hebefil lika lite som solovårare eller kvinnomisshandlare.
Citera
2023-09-01, 22:19
Medlem
sunlesss avatar
Citat:
Det är ännu inget brott att vara naiv eller blåst men man kan väl tycka att mammor borde vara försiktigare och att deras desperation i sig är ett dåligt tecken. Kvinnor som väntar med att föra in en ny man i hemmet, träffas utan barnen, är aldrig där barnen bor känner jag till. några stycken, många lever så i många år, som särbos tills barnen börjar plugga på annan ort eller liknande. De kvinnorna har jag alltid hyst stor respekt för.

Å andra sidan kan man inte skuldbelägga naiva kvinnor för männens handlingar, ingen vill tro att någon är gädda, peddo eller hebefil lika lite som solovårare eller kvinnomisshandlare.
Psykos och pedofiler rimmar väldigt bra och för att deras levnadssätt ska gå runt så måste de manipulera. Väldigt besvärligt för de som inte är med i matchen men det är där Dumpen gör gott. Folk blir mer medvetna och uppmärksamma.
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Ja det kan säkert diskuteras. Känner du att du börjar få vittring? Tänk på att den här damen har varit med förr och hon har alltid ett ess i rockärmen. Så som du kämpat för att knocka Dumpen.
Du får väl ge tips på hur man knockar Dumpen?
Citera
2023-09-01, 22:40
Medlem
Citat:

Håller med. Skuldbelägga ska man inte göra. Jag kan dock bli förbluffad över hur snabbt många ensamstående mammor börjar bjuda in en främmande man. De skrämmer bort de bra männen. De vill inte vara en del av det där eller ens all in med en kvinna på momangen, både för hans egen och hennes skull. Sedan finns det de kvinnor som lärt sig att bli livrädda för att överhuvudtaget ta in män i sina liv och de missar en bra man av den anledningen. Människor bär med sig olika erfarenheter och det är en förståelse man måste ha så klart i stället för att skuldbelägga.
Citera
2023-09-01, 22:43
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Haha så talar någon som är ordentligt paranoid eller allra minst väldigt orolig över något.
Får man fråga varför du inte törs klicka på länkar till Dumpen?
Snacka om att att avslöja sig blatant.

Hur kan du ens uttala dig här utan att läsa fakta? Nej just ja det kan du inte nej. Tid du slösat på fantasier om skatt, tillstånd och andra spekulationer om S och P.... Läs själv.
Det verkar finnas ett antal Dumpenmotståndare som aldrig läser vad gäddorna skriver eller tittar på bilderna som gäddorna skickar till vad dom tror är ett barn.
Man kan ju undra varför? Trevlig läsning och fina bilder.
Citera
2023-09-01, 22:47
Medlem
skoputss avatar
Citat:
Håller med. Skuldbelägga ska man inte göra. Jag kan dock bli förbluffad över hur snabbt många ensamstående mammor börjar bjuda in en främmande man. De skrämmer bort de bra männen. De vill inte vara en del av det där eller ens all in med en kvinna på momangen, både för hans egen och hennes skull. Sedan finns det de kvinnor som lärt sig att bli livrädda för att överhuvudtaget ta in män i sina liv och de missar en bra man av den anledningen. Människor bär med sig olika erfarenheter och det är en förståelse man måste ha så klart i stället för att skuldbelägga.

Det finns kvinnor som är pedofiler, mammor* är inget undantag.

E* Tabu att tala om, mörkertal.
Citera
2023-09-01, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Det finns kvinnor som är pedofiler, mammor* är inget undantag.

E* Tabu att tala om, mörkertal.

Ja, det gör det så klart, men jag pratar om de som inte är det och som blir manipulerade.
Citera
2023-09-01, 23:23
Medlem
Leibachs avatar
Citat:
Jag diskuterar vad man har för syn vad gäller prostitution på Dumpen. Om jag är ensam om att jag tycker det är märkligt att de verkar svepande skiter jag i. Sara och Patrik reste för fan till Thailand, inte ens då pratar de om det och hur det hänger samman med övergrepp. Märkligt! Mycket märkligt!

Vad har prostitution/sexköp med pedofili att göra (har hört argumentet förut, men fattar inte kopplingen)? Att som vuxen man köpa sexuella tjänster av en vuxen kvinna är bara olagligt i tramsländer som Sverige, att utnyttja barn är ett brott mot naturen. Så alla de helt normala tyska, danska och brittiska män som lagligt går till prostituerade regelbundet är egentligen pedofiler, för att de köper en sexuell tjänst av en vuxen kvinna och att de tänder på vuxna kvinnor? Ologiskt...
Citera
2023-09-01, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leibach
Vad har prostitution/sexköp med pedofili att göra (har hört argumentet förut, men fattar inte kopplingen)? Att som vuxen man köpa sexuella tjänster av en vuxen kvinna är bara olagligt i tramsländer som Sverige, att utnyttja barn är ett brott mot naturen. Så alla de helt normala tyska, danska och brittiska män som lagligt går till prostituerade regelbundet är egentligen pedofiler, för att de köper en sexuell tjänst av en vuxen kvinna och att de tänder på vuxna kvinnor? Ologiskt...

Ologiskt att de som köper sex av vuxna kvinnor är pedofiler, ja. Har jag hävdat att dom är det? Barn som utsätts för sexuella övergrepp ligger i riskzonen mer än andra att hamna i prostitution. Jag tycker inte det är värdigt ett land att det ska vara lagligt att köpa sex, nej, hur jävla normala nu än sexköparna är. Normala människor vad är det förresten? Finns många av gäddorna som hade slunkit livet igenom som ”normala” om de inte åkt dit.
Senast redigerad av Magmunnen 2023-09-01 kl. 23:35.
Citera
2023-09-02, 01:13
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Ang. Federlys "pojkvän"

Varför inte? Han har avtjänat sitt straff? Det bästa vore väl om han kunde återgå till arbetslivet?

Jag läste en mer seriös beskrivning om pojkvännen på en blogg. Måste erkänna att jag går igång på beskrivningarna.
https://juliacaesar.blog/2021/01/01/pedofilen-och-mamman-som-inte-markte-nagonting/

Det jag inte fattar... Han påstår att han är bög. Men det kretsar bara tjejer i hans liv och han är dömd för att ha satt på småflickor. Känns ju lite konstigt att riskera fängelse för att sätta på något man inte tänder på.

Det är inte så att han utnyttjat Federly? Att få försörjning mot att låna ut rumpan lite? Bara en tanke som slog mig, vad tror ni?
Det som är märkligt är att mamman som inte märkte något, hur hon inte kunnat märka något? Hon får ingen konsekvens. Men mannen Federly som precis låtit honom flytta in får konsekvenser närmast värre än vad pojkvännen får. Han blir anklagad för att utsätta sin dotter men han kanske var lika ovetande som den föregående mamman.

Den inställningen till man och kvinna är signifikant till ett feministiskt samhälle. Bevare oss väl.

Lägger till: Dumpen är en rätt extrem feministisk rörelse, så till vida att den fokuserar på vad män gör, inte att de ignorerar vad kvinnor gör, men de har inga ambitioner att fånga kvinnor. De hävdar de inte finns på nätet de kvinnliga pedofilierna, men det är fel. De har bara inte letat och fiskat dem, för det är inte dem de vill åt, utan främst män, för de tror manliga pedofiler är farligare än kvinnliga.
Senast redigerad av Ankan-mannen 2023-09-02 kl. 01:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in