2023-09-01, 17:44
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magmunnen
Seriös diskussion för ett lite tag då. Överlevare är en viktig del i Dumpens arbete. De har en egen del på deras sida om just överlevare. Mycket om hur överlevare lidit i form av psykisk ohälsa, missbruk, självmord etc. Nada om de överlevare som hamnar i prostitution. Varför? Får de inte in sådana berättelser? Eller det kanske inte är ett problem för överlevare? Eller skipar Dumpen den biten för det av någon anledning passar in i deras narrativ? Det där om att Dumpen bara ser till barn som blir utsatta i realtid är totalt ointressant svar. Effekterna av att ha blivit utsatt som barn sexuellt är ju en del av deras mission att också tala om.

De har en sektion där överlevare kan berätta sin historia.
Citera
2023-09-01, 17:46
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av STRANDVAGEN15
Federley ex kille slår alla rekord.

Se dumpen.se

Han gör mig oroad på fri fot.

Ang. Federlys "pojkvän"

Varför inte? Han har avtjänat sitt straff? Det bästa vore väl om han kunde återgå till arbetslivet?

Jag läste en mer seriös beskrivning om pojkvännen på en blogg. Måste erkänna att jag går igång på beskrivningarna.
https://juliacaesar.blog/2021/01/01/pedofilen-och-mamman-som-inte-markte-nagonting/

Det jag inte fattar... Han påstår att han är bög. Men det kretsar bara tjejer i hans liv och han är dömd för att ha satt på småflickor. Känns ju lite konstigt att riskera fängelse för att sätta på något man inte tänder på.

Det är inte så att han utnyttjat Federly? Att få försörjning mot att låna ut rumpan lite? Bara en tanke som slog mig, vad tror ni?
Citera
2023-09-01, 17:47
Medlem
sunlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TottemHorse
Prostitution är ett ämne Magmunnen inte kommer släppa ikväll. Ska vi sätta tusen kronor i donation till Dumpen på det?
Citat:
Glöm inte det viktigaste: ”de hamnar i missbruk och i många fall orkar de inte leva och tar livet av sig”.
Det är ingen som gör det, men prostitution verkar vara viktigare för dig. Trodde inte att det var värre än döden så du får gärna berätta om din syn på saken.
Senast redigerad av sunless 2023-09-01 kl. 17:54.
Citera
2023-09-01, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunless
Är inte de övriga problemen tillräckligt för dig? Du kanske ska meddela Dumpen? Ska ditt påstående få gäddorna på fall menar du?

Jag är ingen domstol, som Dumpen brukar säga. De lallar själva med påståenden hit och dit. På den nivå vill de själva ha diskussionen.

Jag har skickat mejl till Dumpen. Så länge det är tyst får jag gå på det jag har.

Sara har uttryckligen talat sig varm om prostitution. När hon var i Thailand nämnde hon knappt ens ordet ”prostitution” trots att det är en väsentlig del i problematiken där.

Och Patrik ska enligt vissa källor köpt sex. Jag kan inte bevisa att dessa källor far med sanning men inte heller blunda för om det faktiskt rör sig om människor som blivit utsatta av honom. Någonting tycks skava här, det är min uppfattning. Take it or leave it.

Att du sedan anser att S & P är gudar bryr jag mig knappast om.
Citera
2023-09-01, 17:54
Medlem
Citat:

Ja, det är ju det jag säger.
Citera
2023-09-01, 17:56
Medlem
Citat:
Prostitution är ett ämne Magmunnen inte kommer släppa ikväll. Ska vi sätta tusen kronor i donation till Dumpen på det?Det är ingen som gör det, men prostitution verkar vara viktigare för dig. Trodde inte att det var värre än döden så du får gärna berätta om din syn på saken.

Inte värre än döden? Är det även så du ser på alla andra former av övergrepp?
Citera
2023-09-01, 18:02
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ja, det är ju det jag säger.

Vad är problemet då? Varför så fokuserad på prostitution i det här sammanhanget? Det är inte dumpens arbetsområde utan något som övrlevare kan hamna i. Vänd dig till NSPM.
Citera
2023-09-01, 18:02
Medlem
sunlesss avatar
Citat:
Inte värre än döden? Är det även så du ser på alla andra former av övergrepp?
Citat:
Jag som inte håller i diskussion? Du tycker att du gör det? Som torsk då eller?
Det är bara du som pratar om prostitution och det är ingen som förstår varför. Kommer ångra att jag frågar dig men kan du förklara vad du menar?
Citat:
Vad är problemet då? Varför så fokuserad på prostitution i det här sammanhanget? Det är inte dumpens arbetsområde utan något som övrlevare kan hamna i. Vänd dig till NSPM.
Jag trodde inte man skulle diskutera prostitution här men det verkar vara ett viktigt samtalsämne för de som avskyr Dumpen av nån anledning. Det blir motsägelsefullt. Om de är för övergrepp mot barn så är de inte emot nånting som påverkar barn negativt.
Senast redigerad av sunless 2023-09-01 kl. 18:05.
Citera
2023-09-01, 18:11
Medlem
Citat:
Det är bara du som pratar om prostitution och det är ingen som förstår varför. Kommer ångra att jag frågar dig men kan du förklara vad du menar?
Jag trodde inte man skulle diskutera prostitution här men det verkar vara ett viktigt samtalsämne för de som avskyr Dumpen av nån anledning. Det blir motsägelsefullt. Om de är för övergrepp mot barn så är de inte emot nånting som påverkar barn negativt.

Jag diskuterar vad man har för syn vad gäller prostitution på Dumpen. Om jag är ensam om att jag tycker det är märkligt att de verkar svepande skiter jag i. Sara och Patrik reste för fan till Thailand, inte ens då pratar de om det och hur det hänger samman med övergrepp. Märkligt! Mycket märkligt!
Citera
2023-09-01, 18:12
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Varför är det så känsligt med prostitution? Det verkar mörkläggas en hel del här. Jag ska inte besvära dig mer med det där, du verkar ju ändå tycka av någon anledning att det är en icke fråga i sammanhanget.

Jag ser inget belägg för att de mörkläggs. Jag har visat exempel på gäddor som försökt köpa sexuella tjänster av barn. Jag har hänvisat dig att det finns en sektion där överlevare kan berätta. Vilket mer utrymme ska det få? Psykiskt lidande efter övergrepp kan se ut på många sätt och ett sätt ska inte målas ut som "värre" över ett annat.
Citera
2023-09-01, 18:17
Medlem
TottemHorses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Prostitution är olagligt, visserligen att köpa, men blir ju indirekt olagligt och det av anledning. Är ju inte bara säljaren som drabbas av negativa konsekvenser utan hela samhället utifrån fleras synpunkter. En punkt är konservering av könsroller. Därmed kan inte de säljande friskriva sig.

Den här tråden diskuterar inte om prostitution är rätt eller fel. Vi pratar om dumpen. Prostitution kan bli ett självskadebeteende till följd av övergrepp. Därför är det inte olagligt. Att utnyttja sårbara människor är olagligt.

(Nej, gäddorna är inte sårbara. De avslöjas när de begår vad de tror är ett brott och ställs till svars som fr hade fått höra om brottet varit verkligt, men utan rättslig påföljd).
Citera
2023-09-01, 18:20
Medlem
Citat:
Den här tråden diskuterar inte om prostitution är rätt eller fel. Vi pratar om dumpen. Prostitution kan bli ett självskadebeteende till följd av övergrepp. Därför är det inte olagligt. Att utnyttja sårbara människor är olagligt.

(Nej, gäddorna är inte sårbara. De avslöjas när de begår vad de tror är ett brott och ställs till svars som fr hade fått höra om brottet varit verkligt, men utan rättslig påföljd).

I den här tråden diskuteras Dumpen. Ett sätt kan vara deras inställning till prostitution.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in