2023-09-01, 21:09
Medlem
Sotarmackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ko-vid-19
Exakt vad har dom lovat som dom inte hållit?

Så vitt jag kan se/läsa (har som sagt inte spelat det själv ännu, men kollar stream just nu i skrivande stund), så ser det EXAKT ut så som dom sagt, sen kan det så klart finnas fel och brister precis som i alla andra spel.

Det är klart det byggs upp hype när "Skyrim i rymden" släpps, och det är ju just vad det verkar vara. Skyrim i rymden. Folk älskar Skyrim. Och rymden.

Hans hjärna är nog paj efter all boosters.

Kommer själv att köpa spelet då man gillat både fallout samt skyrim.
Väntar dock tills det blivit något billigare.
Citera
2023-09-01, 21:35
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pepsi hax
Någon som vet hur många medhjälpare man kan ha samtidigt?
Uppgradera mitt skepp så jag kan ha 4 men verkar endast kunna ha med mig 1 ändå, uppgradering som gäller?

Verkar onekligen bara vara 1 aktiv medföljare, precis som i omoddat Skyrim. Ganska besvikelse, t.om. i Outer Worlds kunde man ha två medföljare som sporadiskt kommenterade och konverserade varandras follower-questlines, vilket var rätt gemytligt. Tycker det finns många aspekter med Starfield där det känns som att Bethesda borde ha kommit betydligt längre i utvecklingen...
Citera
2023-09-01, 21:40
Medlem
pepsi haxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Verkar onekligen bara vara 1 aktiv medföljare, precis som i omoddat Skyrim. Ganska besvikelse, t.om. i Outer Worlds kunde man ha två medföljare som sporadiskt kommenterade och konverserade varandras follower-questlines, vilket var rätt gemytligt. Tycker det finns många aspekter med Starfield där det känns som att Bethesda borde ha kommit betydligt längre i utvecklingen...

Tråkigt, då har man ingen nytta av vissa uppgraderingar på skeppen
Citera
2023-09-01, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elekensa
Men som man ser vissa som gnäller på det och har startat upp det och kört i 20 minuter. Det går ju inte att ta det seriöst.
Samma personer som gnällt i månader om hur dåligt spelet kommer att vara. Lika olidligt som folk som stirrar sig blinda och förväntar sig mer än vad som utlovats.

Det finns saker att klaga på, men det ska alltid vara så svart eller vitt för folk. Antingen felfritt eller flopp.
Citera
2023-09-01, 21:52
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
Gynnar mig då jag sitter på 13900KF + 3090
Anade att det där inte skulle åldras väl. Testade spelet nu och det laggande något olidligt och hittade inget sätt att fixa det.

Kom upp i över 100fps i snitt initialt men det varade inte och även då så var det problem med ostadif FPS, sedan bllev det sämre över tid.

Testade DLSS mod men verkar som jag blev CPU begränsad.

Kan testa att använda "resizeable bar" men tror inte det kommer hjälpa speciellt mycket.

Kan också testa att stänga av e-kärnor i bios (testade med process lasso men tror inte det gjorde något skillnad).

Behöver alltså bättre processor men modellen jag har är redan typ den bästa, hade dock kunnat få bättre prestanda om jag bytte till bättre CPU kylare.
Citera
2023-09-01, 21:54
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pepsi hax
Tråkigt, då har man ingen nytta av vissa uppgraderingar på skeppen

Om jag inte missförstått helt nu (inte spelat Starfield ännu, bara sett recensioner) så är det väl som med Outer Worlds, dvs. att man kan samla en massa följeslagare i skeppet, men till skillnad för Outer Worlds så kan man bara ta med sig en på quests ute på planeterna. Vilka uppgraderingar på skeppet är det du avser är menlösa?
Citera
2023-09-01, 22:26
Medlem
pepsi haxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrMario
Om jag inte missförstått helt nu (inte spelat Starfield ännu, bara sett recensioner) så är det väl som med Outer Worlds, dvs. att man kan samla en massa följeslagare i skeppet, men till skillnad för Outer Worlds så kan man bara ta med sig en på quests ute på planeterna. Vilka uppgraderingar på skeppet är det du avser är menlösa?

Samt jag läste att man kan skicka folk till hus, skepp osv.
Jag uppgraderade så fler får plats på skeppet genom att bygga ut den.

Kul spel FÖ, lirat i 10 timmar och bara fastnat i en load screen en gång annars har inga buggar hittats.
Citera
2023-09-01, 22:41
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotarmacka
Hans hjärna är nog paj efter all boosters.

Kommer själv att köpa spelet då man gillat både fallout samt skyrim.
Väntar dock tills det blivit något billigare.
Bra. Så du erkänner att spelet inte är bra nog för fullpris. Det ultimata beviset för att spelet inte levererat.
Citat:
Exakt vad har dom lovat som dom inte hållit?

Så vitt jag kan se/läsa (har som sagt inte spelat det själv ännu, men kollar stream just nu i skrivande stund), så ser det EXAKT ut så som dom sagt, sen kan det så klart finnas fel och brister precis som i alla andra spel.

Det är klart det byggs upp hype när "Skyrim i rymden" släpps, och det är ju just vad det verkar vara. Skyrim i rymden. Folk älskar Skyrim. Och rymden.
Skrev ju det i inlägget du citerade. Ett av de viktigaste RPG som gjorts. Ett av de mest ambitiösa spel som skapats.

Genre och generation defining.

Nämn på vilket sätt spelet når upp till superlativen satta av MS och Bethesda själva. Kan man inte det är spelet ett misslyckande enligt utvecklarnas och utgivarnas definition.

Skyrim i rymden. Ja exakt vad det är. På gott och ont.
Citera
2023-09-01, 22:49
Medlem
Ko-vid-19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Bra. Så du erkänner att spelet inte är bra nog för fullpris. Det ultimata beviset för att spelet inte levererat.

Skrev ju det i inlägget du citerade. Ett av de viktigaste RPG som gjorts. Ett av de mest ambitiösa spel som skapats.

Genre och generation defining.

Nämn på vilket sätt spelet når upp till superlativen satta av MS och Bethesda själva. Kan man inte det är spelet ett misslyckande enligt utvecklarnas och utgivarnas definition.

Skyrim i rymden. Ja exakt vad det är. På gott och ont.
Okej. Jag vänder på frågan. Vad hade du förväntat dig lite mer exakt? Jag antar att du själv spelat det? Ambitiöst verkar det ju onekligen vara enligt flera källor, massor av saker att göra och upptäcka osv. Bethesdas mest ambitiösa hittills? Kanske? Vet vi det än? "Genre och generation defining." Har dom ens själva sagt exakt så eller är det fanboys/journalister? Buzzwords i vilket fall som helst som man inte ska ta bokstavligt.

Hur hade du velat att Starfield skulle vara för att "leverera"?
Citera
2023-09-01, 22:56
Medlem
Sotarmackas avatar
Citat:
Okej. Jag vänder på frågan. Vad hade du förväntat dig lite mer exakt? Jag antar att du själv spelat det? Ambitiöst verkar det ju onekligen vara enligt flera källor, massor av saker att göra och upptäcka osv. Bethesdas mest ambitiösa hittills? Kanske? Vet vi det än? "Genre och generation defining." Har dom ens själva sagt exakt så eller är det fanboys/journalister? Buzzwords i vilket fall som helst som man inte ska ta bokstavligt.

Hur hade du velat att Starfield skulle vara för att "leverera"?

Bra fråga, undrar det jag med.

Vad jag förstått så är han också bitter över att det inte släpptes till Playstation samt mindre stöd för Nvidia, Nvidia är ju värsta boven efter all år hindrat Amd få stöd i vissa spel. Blandannat Cyberpunk, men min 6900xt kunde levera trots det.
Citera
2023-09-01, 23:06
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotarmacka
Nvidia är ju värsta boven efter all år hindrat Amd få stöd i vissa spel.
Hur?

Nvidia hindrar inte utvecklare ifrån att lägga till stöd för FSR.
Citera
2023-09-01, 23:09
Medlem
Sotarmackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
Hur?

Nvidia hindrar inte utvecklare ifrån att lägga till stöd för FSR.

Haha du är verkligen en nvidia fanboy..

Edit: Undra om inte man borde köpa spelet redan nu för att stödja Amd mot jättarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in