2023-08-31, 23:35
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elekensa
Nämn ett spel som inte har några brister.
Det är svårt att hitta bra spel, speciellt när det kommer till rymd-spel.

Detta innebär inte att man ska ge ett spel med stora brister 100/100.

Speciellt xbox versionen är mycket tveksam.

Ska bli intressant hur steam-användare betygsätter spelet.
Citera
2023-08-31, 23:40
Medlem
Tycker att det rent grafiskt ser väldigt utdaterat ut samt tråkig färgskala. Har läst/kollat en del recensioner här under kvällen och får bara intrycket att Bethesda alltid är ursäktade pga gamla meriter och har ett sånt jävla frikort inom industrin.

Deras ständiga lögner innan release och trasiga spelsläpp med buggar skrattas i princip bort och ett spel låst till 30FPS år 2023 är det väl ingen annan som kommer undan med vad jag vet.
Som tur är finns det många opartiska streamers på YouTube som ger en mer nyanserad bild och som inte sitter och runkar kuken framför Todd Howards porträtt.

Spelet är säkert riktigt bra men när hypen lagt sig om några veckor och alla recensenter som inte fick sina exemplar innan release har fått säga sitt så tror jag detta kommer landa i en känsla av besvikelse hos många.

Undrar lite över planeterna då jag knappt sett några områden med skog eller grönska överhuvudtaget. För mig känns det rätt trist med en massa karga och sterila planeter med nåt övergivet gruvkomplex eller gammal rymdbas som enda dragplåster. Sett otaliga sådana miljöer i recensionerna. Finns det inga planeter typ skog, vatten, vulkaner samt tillhörande flora och fauna?
Citera
2023-08-31, 23:42
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotarmacka
Han verkar vara en nvidia-fan boy
Nvidias topp-kort är utan tvekan bättre än AMDs.

AMD är för fattiga/snåla stackare som inte har råd med 4090.

AMDs kort är tyvärr mycket sämre för produktivitet så för oss som inte bara vill spela spel så har man inte mycket val tyvärr.

Citat:
gråter över avsaknaden av ray tracing samt dlss..
Det har varit prat om DLSS stöd via mod men det återstår att se hur det blir med det. FSR är inget jag använder.

Om jag testar det så är det för att kunna såga det i en recension senare. Har dock ingen lust att spela smörjan.
Citera
2023-08-31, 23:44
Medlem
Sotarmackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
Nvidias topp-kort är utan tvekan bättre än AMDs.

AMD är för fattiga/snåla stackare som inte har råd med 4090.

AMDs kort är tyvärr mycket sämre för produktivitet så för oss som inte bara vill spela spel så har man inte mycket val tyvärr.

Det har varit prat om DLSS stöd via mod men det återstår att se hur det blir med det. FSR är inget jag använder.

Om jag testar det så är det för att kunna såga det i en recension senare. Har dock ingen lust att spela smörjan.

Se där! Jag hade rätt!
Citera
2023-08-31, 23:54
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Se där! Jag hade rätt!
Allt jag skrev stämmer.

4090 är snabbare än 7900xtx, AMD är inte i närheten att kunna matcha nvidia nu.

DLSS och raytracing är en bra kombination då DLSS kompenserar för att raytracing är extra krävande för hårdvaran.

Ska bli intressant att de benchmarks. Mest troliga är att 4090 är det bästa grafikkortet för spelet (pga att AMD failade hårt med RDNA3).
Citera
2023-08-31, 23:56
Medlem
Sotarmackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
Allt jag skrev stämmer.

4090 är snabbare än 7900xtx, AMD är inte i närheten att kunna matcha nvidia nu.

DLSS och raytracing är en bra kombination då DLSS kompenserar för att raytracing är extra krävande för hårdvaran.

Ska bli intressant att de benchmarks. Mest troliga är att 4090 är det bästa grafikkortet för spelet (pga att AMD failade hårt med RDNA3).

Du är en nvidia fanboy, du läser bara det du vill.. Sluta förpesta tråden av besvikelse tack!
Citera
2023-09-01, 00:27
Medlem
JojoRabbits avatar
Citat:
Du är en nvidia fanboy, du läser bara det du vill.. Sluta förpesta tråden av besvikelse tack!
Killen förlora oskulden till en antifa-transa, bara en sådan sak bekräftar personen ifråga är helt omdömeslös, när det kommer till logisk fakta. Viktigt att veta! Däremot som med cyberpunk gör man rätt att vänta att spela det tills det blir bättre optimerat och ifall FSR 3.0 kan få det till 60 fps på XSX. Personligen kommer jag vänta 1 år när barnsjukdomarna är botade och det blir på PC om inte FSR 3.0 blir helt revolutionerade, vill se resultatet först dock! [/quote]
Senast redigerad av JojoRabbit 2023-09-01 kl. 00:33.
Citera
2023-09-01, 00:38
Medlem
Sotarmackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojoRabbit
Killen förlora oskulden till en antifa-transa, bara en sådan sak bekräftar personen ifråga är helt omdömeslös, när det kommer till logisk fakta. Viktigt att veta! Däremot som med cyberpunk gör man rätt att vänta att spela det tills det blir bättre optimerat och ifall FSR 3.0 kan få det till 60 fps på XSX. Personligen kommer jag vänta 1 år när barnsjukdomarna är botade och det blir på PC om inte FSR 3.0 blir helt revolutionerade, vill se resultatet först dock!
[/quote]

Jasså, intressant!

Ja, jag väntade med cyberpunk i över ett år innan man började spela, så jävla bra spel!
Antar liknande kommer att ske med starfield. Under tiden kan man spela andra spel som man inte hunnit med, witcher 3, red dead redemption 2.. Som man köpt på rea.

Jag är en sån där som föredrar spela ett spel i taget och varva. Allt på svåraste möjliga nivån, gillar utmaning.

Det kanske gillade hen oxå som tog det i tvåan av en kommunistisk transa!
Senast redigerad av Sotarmacka 2023-09-01 kl. 00:42.
Citera
2023-09-01, 01:10
Medlem
JojoRabbits avatar
.
Citat:

Jasså, intressant!

Ja, jag väntade med cyberpunk i över ett år innan man började spela, så jävla bra spel!
Antar liknande kommer att ske med starfield. Under tiden kan man spela andra spel som man inte hunnit med, witcher 3, red dead redemption 2.. Som man köpt på rea.

Jag är en sån där som föredrar spela ett spel i taget och varva. Allt på svåraste möjliga nivån, gillar utmaning.

Det kanske gillade hen oxå som tog det i tvåan av en kommunistisk transa!
Jorå du tänker helt rätt, större hypade spel är som oftast som med årgångsvin, blir bättre tills det är goty-edition. Cyberpunk ska liras i höst efter dlcet kommit ut. Se kraven för Starfield för 4k bl a, rätt sjuka! Inget snack att Bethesda har misslyckats med att optimera spelmotorn! https://www.starfielddb.com/system-requirements/ In order to run the Starfield 4k requirements, you'll need the power of an AMD Ryzen 7 7800X3D CPU, an AMD Radeon RX 7900 XT GPU, and an AMD X670 Motherboard.
Senast redigerad av JojoRabbit 2023-09-01 kl. 01:16.
Citera
2023-09-01, 01:14
Medlem
Sotarmackas avatar
Citat:
Jorå du tänker helt rätt, större hypade spel är som oftast som med årgångsvin, blir bättre tills det är goty-edition. Cyberpunk ska liras i höst efter dlcet kommit ut. Se kraven för Starfield för 4k bl a, rätt sjuka! Inget snack att Bethesda har misslyckats med att optimera spelmotorn! https://www.pcgamebenc hmark.com/starfield-system-requirements

Ah du har skrivit lite mer..

Jag kör med 1440p, 5800x, 6900xt, 32gb 3600mhz så det lär funka någorlunda bra.
Citera
2023-09-01, 01:23
Medlem
JojoRabbits avatar
|
Citat:
.
Jorå du tänker helt rätt, större hypade spel är som oftast som med årgångsvin, blir bättre tills det är goty-edition. Cyberpunk ska liras i höst efter dlcet kommit ut. Se kraven för Starfield för 4k bl a, rätt sjuka! Inget snack att Bethesda har misslyckats med att optimera spelmotorn! https://www.starfielddb.com/system-requirements/ In order to run the Starfield 4k requirements, you'll need the power of an AMD Ryzen 7 7800X3D CPU, an AMD Radeon RX 7900 XT GPU, and an AMD X670 Motherboard.

Citat:

Ah du har skrivit lite mer..

Jag kör med 1440p, 5800x, 6900xt, 32gb 3600mhz så det lär funka någorlunda bra.
Om FSR 3.0 blir en hit utan artifakter i Starfield kan du nog få 4K. Jag såg tyvärr ett dåligt exempel på det i Immortals of Aveum där FSR 2.0 användes, så bildades det artefakter runt en sol, inte vackert. Har man en 4K monitor eller TV duger bara det bästa Ska noteras att dlss 3.0 inte hade det.
Citera
2023-09-01, 01:32
Medlem
Sotarmackas avatar
Citat:
|

Om FSR 3.0 blir en hit utan artifakter i Starfield kan du nog få 4K. Jag såg tyvärr ett dåligt exempel på det i Immortals of Aveum där FSR 2.0 användes, så bildades det artefakter runt en sol, inte vackert. Har man en 4K monitor eller TV duger bara det bästa Ska noteras att dlss 3.0 inte hade det.

Okej, jag har inte märkt av några artefakter med min nuvarande inställning. Med det tänker jag på Cyberpunk som är anpassat för Nvidia.

Läste nånstans att FSR 3.0 kommer att ha stöd för 6xxx series.

(fördelen med AMD, dom är inte giriga som Nvidia. Dom leverar och ser till att även folk som köpt b350 kan hänga med, medans intel och giriga nvidia ser till att vid varje generation måste folk köpa en helt ny dator.

Tror nog att det blir bra av starfield, lite som skyrim. Fler mods och fylla ut tomma planeter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in