2023-09-01, 05:54
Medlem
Stötte på en irriterande bugg som ledde till ett par omstarter men annars flöt det på rätt fint. Klart att man märker av framedrops ibland (framför allt vid cutscenes) - kör på Xbox - men jag är inte särskilt kräsen utan allt känns ändå bra.

Nu har man inte hunnit se mycket men precis som många recensenter är inne på har spelet sina brister och styrkor, tycker dock att det mesta som tas upp som negativt är sånt vi vetat sen den långa trailern. Jag vet till exempel inte varför folk förväntade sig eller ens ville ha möjligheten att traska runt på en tom planet där det inte finns något att göra, att komma dragandes med det som en stor brist nu känns bara som en fånig petitess.

Blir nog bra det här och tror att det absolut blir några hundra timmar innan man tröttnar.
Citera
2023-09-01, 06:31
Medlem
Sotarmackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso2
Stötte på en irriterande bugg som ledde till ett par omstarter men annars flöt det på rätt fint. Klart att man märker av framedrops ibland (framför allt vid cutscenes) - kör på Xbox - men jag är inte särskilt kräsen utan allt känns ändå bra.

Nu har man inte hunnit se mycket men precis som många recensenter är inne på har spelet sina brister och styrkor, tycker dock att det mesta som tas upp som negativt är sånt vi vetat sen den långa trailern. Jag vet till exempel inte varför folk förväntade sig eller ens ville ha möjligheten att traska runt på en tom planet där det inte finns något att göra, att komma dragandes med det som en stor brist nu känns bara som en fånig petitess.

Blir nog bra det här och tror att det absolut blir några hundra timmar innan man tröttnar.

Jag stundtals förstår mig ej på er impulsiva människor. Trodde ni spelet skulle vara 100% redan vid start?
Citera
2023-09-01, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotarmacka
Jag stundtals förstår mig ej på er impulsiva människor. Trodde ni spelet skulle vara 100% redan vid start?
Vad menar du? Jag är ju mestadels positiv. Jag förväntar mig inte ett totalt buggfritt spel varken vid release eller efter fem år. Jag har inga som helst problem med lite småskit här och där.
Citera
2023-09-01, 07:59
Medlem
zBr9s avatar
Med första recensionerna ute har det dragit ihop 87 på metacritic, det tycker jag känns ungefär som vad man hade räknat med. Att alla de här planeterna skulle visa sig vara mestadels helt tomma visste man ju, men hade ändå väntat mig att dom skulle ta chansen att klämma in lite roliga easter eggs och sånt som man kan hitta under utforskandet men det verkar det inte finnas nåt av heller.
Spelet är helt okej snyggt men absolut inte representativt för nuvarande generationen, som vanligt. Det irriterande bas-byggar systemet verkar ha hängt med över från Fallout 4 också Gissar att det här blir ett one-off som är tänkt att hålla folk mätta i väntan på nästa TES men nån Starfield 2 kommer vi nog aldrig få se.
Antar att det kommer vara spelbart om något år eller så när patchar och mods gjort sitt, men att inte äga ett Xbox känns inte som nån större förlust nu när Baldurs Gate 3 släpps till PS5 om bara ett dygn
Citera
2023-09-01, 08:03
Medlem
Sotarmackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso2
Vad menar du? Jag är ju mestadels positiv. Jag förväntar mig inte ett totalt buggfritt spel varken vid release eller efter fem år. Jag har inga som helst problem med lite småskit här och där.

Du verkar ha lite problem
Citera
2023-09-01, 08:27
Medlem
Boggas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
Nvidias topp-kort är utan tvekan bättre än AMDs.

AMD är för fattiga/snåla stackare som inte har råd med 4090.

AMDs kort är tyvärr mycket sämre för produktivitet så för oss som inte bara vill spela spel så har man inte mycket val tyvärr.

Det har varit prat om DLSS stöd via mod men det återstår att se hur det blir med det. FSR är inget jag använder.

Om jag testar det så är det för att kunna såga det i en recension senare. Har dock ingen lust att spela smörjan.

https://www.nexusmods.com/starfield/mods/111 <-- Där finns DLSS-mod... om den funkar vågar jag inte säga då jag inte köpt spelet än.

Gällande Nvidia vs AMD så vågar jag inte uttala mig om produktivitetsbiten. Men kan tänka mig att du är inne på användandet av CUDA-cores eller kör Adobe? I spelsammanhang så saknar AMD motsvarighet till 4090, men 7900XTX är verkligen inget dåligt kort.

Personligen kör jag dock på Nvidia och skulle jag uppgradera mitt 3080 idag så hade det blivit ännu ett Nvidia pga deras Broadcast som är helt otroligt bra på att filtrera bort oväsen och bara släppa igenom min röst. Då jag har tangentbord med blåa brytare skulle jag aldrig hitta nån som skulle vilja spela med mig om jag hade kört på AMD
Citera
2023-09-01, 09:08
Medlem
Får medge att jag har fastnat för spelet. Det är mycket att lära sig, så första rundan får bli en main story quest line och sedan får man spela om för att göra andra val och testa en ny "karaktär". Lite ovant från att vara fantasy a la Skyrim eller apocalypse a la Fallout till sci fi Starfield. Misstänker att techbiten med att lära sig uppgradera skeppet och vapnen tar tid, åtminstone för mig.
Citera
2023-09-01, 10:11
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogga
https://www.nexusmods.com/starfield/mods/111 <-- Där finns DLSS-mod... om den funkar vågar jag inte säga då jag inte köpt spelet än.
Kan testa sen.

Bra att XeSS stöd också lades till för folk med intel kort.

edit: verkar som många har problem att få det att funka.
Citera
2023-09-01, 12:05
Medlem
putteH_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotarmacka
Du verkar ha lite problem
Snarare skolbarnet som behöver gå till skolan istället.
Citera
2023-09-01, 14:07
Medlem
Spelet fick 7/10 av ign. Visste hela tiden att spelet skulle vara mediokert ... 1000 planeter eller ej, storyn som är det viktigaste.
Citera
2023-09-01, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
Nvidias topp-kort är utan tvekan bättre än AMDs.

AMD är för fattiga/snåla stackare som inte har råd med 4090.

AMDs kort är tyvärr mycket sämre för produktivitet så för oss som inte bara vill spela spel så har man inte mycket val tyvärr.

Det har varit prat om DLSS stöd via mod men det återstår att se hur det blir med det. FSR är inget jag använder.

Om jag testar det så är det för att kunna såga det i en recension senare. Har dock ingen lust att spela smörjan.
Jag tjänar 35k i månaden och har en series x allt handlar inte om pengar, skulle jag köpt en speldator så skulle jag använt den som en konsol samt så har jag tummen mitt i handen när det gäller datorer. Man måste ha en riktigt kasst jobb om man inte kan lägga 100k per år på en hobby.
Citera
2023-09-01, 14:46
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arligmannen
Spelet fick 7/10 av ign. Visste hela tiden att spelet skulle vara mediokert ... 1000 planeter eller ej, storyn som är det viktigaste.
88 i snittbetyg är "mediokert"? I vilken värld då? 87 är väldigt bra, om än inte världsomskakande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in