Citat:
Ursprungligen postat av
kalle632
"Det enda man...."
Ok, du spelar dum. (Eller är det)
Jag släpper detta nu eftersom du verkar skämta. Ingen är så infantil.
Varför tror du det?
Därför att hur ska RICO-åtalet annars läggas upp? "Trump är medlem i en kriminell organisation utan något namn, som använder sig av våld för att pressa folk på pengar". Hela iden bakom RICO-lagen var att det inte spelade någon roll om åklagarna åtalade den som pressade folk på pengarna, då det mesta av pengarna ändå inte gick till honom. De insåg därför att de var tvungna att kunna åklaga personer för att vara medlemmar i en organisation som tjänar pengar genom utpressning, droger, beskyddarverksamhet osv. Att åtala Trump med hjälp av en sådan lag är det löjligaste jag någonsin har hört. Jag trodde att "jan 6-demonstrationen var en statskupp" var det löjligaste. Men detta är värre.
För er spelar det ingen roll om Trump är skyldig eller ej. Ni hade gärna velat att han skulle sitta oskyldig i fängelse för resten av sitt liv. De som ligger bakom dessa åtal är samma människor som anklagade honom för att vara en rysk spion och som ljög om Hunters laptop, och ändå tror ni att de helt plötsligt har förvandlats till några slags hederliga människor vars anklagelser bör tas på allvar?
Jag tror att ni vet att valet var riggat, att jan-6 var et set-up av FBI, och att dessa åtal är politiskt motiverade och bygger på totala bagateller. Men ni bryr er inte, därför att ni inte gillar honom. Jag tror inte att ni gillar någon annan politiker heller. Detta är anledningen till varför globalister/marxister (kalla dem vad du vill) gör allt för att demoralisera människor. När tillräckligt många människor har förlorat sin moral, står de inte upp för rättvisa när det handlar om personer de inte gillar. Därför kan massmedian enkelt hjärntvätta många till att tro att Trump är den mest ondskefullaste människan någonsin, trots att han inte gjorde något ondskefullt under sina 4 år. Ni hatade honom under hela tiden, innan corona, innan jan-6 och innan dessa åtal. När exakt samma saker begås eller kan kopplas till någon annan politiker (framförallt inom Demokraterna), bryr ni er inte ett skit. Men vad Trump än säger eller gör, är det mycket värre än vad Stalin, Hitler och Mao gjorde tillsammans.
Anledningen till varför TDS är större i Sverige än i andra länder beror på jante-lagen och den svenska avundsjukan. Trump är populär och tar mycket plats. Detta kan inte svenne-bananer inte hantera. Allting måste vara lagom, och ingen får lov att sticka ut. Det är därför svenskar har världens sämsta självkänsla.