2023-08-31, 10:51
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hannypannymanny
Jag vet att det väl egentligen är ett sidospår men kan inte släppa det här med Niklas och hans psykiska mående. Vanja skriver såhär som svar på en kommentar idag där någon undrar hur det är med Niklas:

Inte så bra just nu, vilket inte är så konstigt. Det blir ett rejält bakslag, men han kommer tillbaka.

Tycker faktiskt synd om Vanja i allt detta. Hon kämpar ändå på, genomför Niklas (kassa) idé, tar allt ALLT ansvar för barnen, gör ett sängsamarbete på instagram för att Niklas ska få en egen säng då hans nattsömn på inga vilkor får störas, verkar ha styrt allt med Gotlandsrenoveringen, ger beröm och otaliga hyllningar för att han är kapabel att klicka hem en grej på blocket eller kanske gör en omelett, och får sedan ta hela det här drevet medan han har bäddat ned sig i soffan framför tv:n igen.

Hon känns gravt medberoende, på nivån att hon är förblindad.

Hennes bild av Niklas när projektet skulle startas var att han "gjort sig något av ett namn inom NFT-världen". Han knarkade grafer till frukost och var mer eller mindre ett tech-geni. (Det vi andra har sett är att han försöker kopiera andra framgångsrika NFT-projekt och spelar Vanja som en feministisk handdocka framför hennes publik. Alla hans tvärsäkra uttalanden inom WoA har varit helt fel.)

Han är ooootrolig på att måla, en riktig artist! (Det vi andra ser är att han kalkerar motiv och målar dem rakt av som originalet, möjligtvis med någon nyansskillnad i en eller två färger, och oftast utan att credda originalkonstnären.)

Hans mående...
Införsäljning av Woa, "nu ska vi bli miljonärer" = mår toppen (jobbar heltid)
Minten går kasst, drömmen om miljonerna går upp i rök = mår värdelöst
Sommarsemester i nyrenoverat hus på Gotland = mår toppen.
Mediadrev och arga holders = krasch.

Det är fullt logiskt om det är ångest det handlar om. Mindre logiskt om det är ME. Och ja det är relevant för tråden eftersom de använder ME:n som en ursäkt närhelst det passar.

Citat:
Ursprungligen postat av pillifjong
Hur gamla är Vanjas följare? De sjukt överdrivt positiva kommentarerna på hennes insta är så cringe vilket gör mig väldigt konfunderad. Vilka är DESSA människor?

Ja du... Detta såg jag på hennes blogg:

Citat:
Johanna
Jag minns hur pepp jag var inför det här projektet och när det var dags att minta så var jag vaken mitt i natten för att köpa 🥳🎉
Jag köpte 8st och jag kan inte säga att jag ens ångrar mig nu, för jag visste ju såklart att det var på egen risk som jag köpte 😅 du var ju väldigt tydlig i alla dina inlägg om det här. Men jag ville ta chansen och jag är säker på att om marknaden inte hade brakat så hade det ju gått hur bra som helst 😍😍 marknaden styr ju inte ni över 😅 🙈
Jag hoppas du fortsätter att blogga som vanligt för jag behöver din blogg. Du är bäst 🎉😍

Herregud.
Citera
2023-08-31, 11:08
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusplastik
Hon känns gravt medberoende, på nivån att hon är förblindad.

Hennes bild av Niklas när projektet skulle startas var att han "gjort sig något av ett namn inom NFT-världen". Han knarkade grafer till frukost och var mer eller mindre ett tech-geni. (Det vi andra har sett är att han försöker kopiera andra framgångsrika NFT-projekt och spelar Vanja som en feministisk handdocka framför hennes publik. Alla hans tvärsäkra uttalanden inom WoA har varit helt fel.)

Han är ooootrolig på att måla, en riktig artist! (Det vi andra ser är att han kalkerar motiv och målar dem rakt av som originalet, möjligtvis med någon nyansskillnad i en eller två färger, och oftast utan att credda originalkonstnären.)

Hans mående...
Införsäljning av Woa, "nu ska vi bli miljonärer" = mår toppen (jobbar heltid)
Minten går kasst, drömmen om miljonerna går upp i rök = mår värdelöst
Sommarsemester i nyrenoverat hus på Gotland = mår toppen.
Mediadrev och arga holders = krasch.

Det är fullt logiskt om det är ångest det handlar om. Mindre logiskt om det är ME. Och ja det är relevant för tråden eftersom de använder ME:n som en ursäkt närhelst det passar.

Herregud.
Mintat 8 st, kostade de inte 3 000 kr styck? Så 24 000 kr har tjommen betalt, och nu är svinglad för att Vanja inte hållit några löften och istället lagt pengarna på en sommarstuga. Givetvis är detta ett fejkkonto från Vanja som har skrivit kommentaren.

Hell seger.
Citera
2023-08-31, 11:33
Avstängd
JojoRabbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Mintat 8 st, kostade de inte 3 000 kr styck? Så 24 000 kr har tjommen betalt, och nu är svinglad för att Vanja inte hållit några löften och istället lagt pengarna på en sommarstuga. Givetvis är detta ett fejkkonto från Vanja som har skrivit kommentaren.

Hell seger.

Exakt. Influencers och bedragare lever på att "ni" populaset slösar er tid och ekonomi på deras småborgerliga projekt! //HS
Citera
2023-08-31, 12:09
Medlem
Pragmats avatar
Citat:

Hell seger.

Vid mintning kostade de ca 1200kr styck. Onödigt att pumpa in felaktig info i tråden, det gör den så mycket lättare att avfärda.

Att några av de som har köpt tycker att detta har skötts på ett fint sätt och dessutom kommenterar detta på hennes blogg är helt bananas. Men fick mig också att fundera, varför ska vi som inte har köpt bli sekundärkränkta å deras vägnar när de själva uppenbarligen tycker att det är roligt och en härlig upplevelse att bli dragna vid näsan?

Jag känner att de som har farit illa av detta gärna får göra sin röster lite högre? Är det inte lite märkligt att de som är mest intresserade av hämnd och anmälningar hit och dit inte själva tillhör de som har drabbats?
Citera
2023-08-31, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaktusplastik

Citat:
Citat:
Johanna
Jag minns hur pepp jag var inför det här projektet och när det var dags att minta så var jag vaken mitt i natten för att köpa 🥳🎉
Jag köpte 8st och jag kan inte säga att jag ens ångrar mig nu, för jag visste ju såklart att det var på egen risk som jag köpte 😅 du var ju väldigt tydlig i alla dina inlägg om det här. Men jag ville ta chansen och jag är säker på att om marknaden inte hade brakat så hade det ju gått hur bra som helst 😍😍 marknaden styr ju inte ni över 😅 🙈
Jag hoppas du fortsätter att blogga som vanligt för jag behöver din blogg. Du är bäst 🎉😍

Herregud.

Tror nästan det är fake eller? Ser helt sjukt ut.

Smart av Vanja att skylla på marknaden när det är hon som ljugit om vad NTFn ska innehålla. Det är hon och Niclas som har levererat undermåligt och ljugit.

Läser man hennes gamla texter igen nu när faktan kommit upp till ytan blir man ännu mer frustrerad.
Så extremt jävla fult.

Nedan från detta inlägg 29 juli 2022: https://vanjawikstrom.motherhood.se/world-of-alidia/massiv-uppdatering-om-allt-som-hander-i-world-of-alidia/

Citat:
Först och främst så är vi HELT BLOWN AWAY över det faktum att vi redan lyckats sälja snart 50% av hela vår publika kollektion 👏🏻 🥳 - trots en marknad som totalkraschat. 🤪🌟

Citat:
Att WoA som splitternya på marknaden kommer och lyckas bättre än de flesta i denna bökiga tid är därför helt fantastiskt. 🥰 Dessutom i en del av världen där majoriteten inte ens hunnit hört talas om NFT:er än. Det säger MYCKET om kvaliteten på och styrkan i vårt projekt.

Citat:
I den här snåriga marknadssituationen vi befinner oss i för tillfället är vi därför extremt glada att vi lyckats så pass bra som vi gjort. 😇

Citat:
En av de bästa sakerna med ett projekt som detta är ju möjligheten att vara 100% transparent och hela tiden kunna kommunicera med er som är med oss i detta.

Citat:
Det finns alltid fördelar och nackdelar med allt - och den stora fördelen med valutans nergång var att det blev mycket billigare för alla som ville minta. 🙌🏻 Istället för ca 3000 SEK/styck kostade NFT:erna ca 1100 SEK. Och vi kände oss dessutom tacksamma för att kunna ta med er in i den här världen när marknaden stod lågt - alltid mycket bättre att investera när marknaden är nere än när den är på topp såklart. 😇

Orkar inte klistra in mer. Men med vetskapen om hur mycket de tjänat istället för att göra de lovat för pengarna så blir man förbannad när man läser detta. Så extremt mycket hype-snack. Usch
Citera
2023-08-31, 13:55
Medlem
Radjohuves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pragmat

Jag känner att de som har farit illa av detta gärna får göra sin röster lite högre? Är det inte lite märkligt att de som är mest intresserade av hämnd och anmälningar hit och dit inte själva tillhör de som har drabbats?

Håller med dig. Kan säga som såhär att de me-sjuka som köpt förmodligen inte kommer kunna ta det vidare, pga orken inte finns, tyvärr.
Undrar hur många sjuka som köpt, det kommer vi aldrig få veta såklart.

Av VoN kommentarsfält att döma så ser det iallafall inte ut som de tappat följare
Citera
2023-08-31, 14:32
Medlem
kaktusplastiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dekonserv
Tror nästan det är fake eller? Ser helt sjukt ut.

Smart av Vanja att skylla på marknaden när det är hon som ljugit om vad NTFn ska innehålla. Det är hon och Niclas som har levererat undermåligt och ljugit.

Läser man hennes gamla texter igen nu när faktan kommit upp till ytan blir man ännu mer frustrerad.
Så extremt jävla fult.

Det blir verkligen skrattretande när man läser tillbaka.

Metaverse är HELT OTROLIGT och man kan göra SÅ SJUKA SAKER PÅ BARA TVÅ DAGAR *emojihysteri*.
Ett år senare: det var lite svårare än vi trott...

MILJONFÖRSÄLJNING, minten har gått fantastiskt, de är i chock, andrahandsmarknaden dundrar på, floor price är top notch!!!! *emojiregn*
Ett år senare: Försäljningen var katastrofdålig...

I kombination med "vi kommer ta alla beslut ihop med holders", "här råder transparens", "kritisera oss gärna och ställ oss till svars!" blir det bara totalt schizo. Ingen blev tillfrågad om metaverse. Med tanke på hur mycket pengar som hällts ner i det svarta hålet hade det kanske varit klädsamt om det var nåt som communityt ville.
Citera
2023-08-31, 14:38
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Vid mintning kostade de ca 1200kr styck. Onödigt att pumpa in felaktig info i tråden, det gör den så mycket lättare att avfärda.

Att några av de som har köpt tycker att detta har skötts på ett fint sätt och dessutom kommenterar detta på hennes blogg är helt bananas. Men fick mig också att fundera, varför ska vi som inte har köpt bli sekundärkränkta å deras vägnar när de själva uppenbarligen tycker att det är roligt och en härlig upplevelse att bli dragna vid näsan?

Falskt. Läs på lite min vän. https://teknifik.se/2023/08/nfts-krypto-och-influencers-mina-tankar-projektet-world-of-alidia/

"NFTerna uppskattades då att de skulle kosta 3000 kr styck och det höga priset motiverades med att man skulle få livslång tillgång till WoA Hub i Stockholm, vilket ju annars skulle kunna kosta uppåt 5000 kr i månaden. Man skulle även få massor av gåvor, workshops, events, konserter och mycket mer. "
Citera
2023-08-31, 16:00
Medlem
Tratts avatar
Citat:
Falskt. Läs på lite min vän. https://teknifik.se/2023/08/nfts-krypto-och-influencers-mina-tankar-projektet-world-of-alidia/

"NFTerna uppskattades då att de skulle kosta 3000 kr styck och det höga priset motiverades med att man skulle få livslång tillgång till WoA Hub i Stockholm, vilket ju annars skulle kunna kosta uppåt 5000 kr i månaden. Man skulle även få massor av gåvor, workshops, events, konserter och mycket mer. "

Fick tankar till ”det blev ingen cd” fast ”det blev inget metaverse”
Citera
2023-08-31, 17:18
Medlem
Pragmats avatar
Citat:

Eftersom jag har varit med i den här tråden från början så är jag väl medveten om att tanken från början var att de skulle kosta 3000kr styck. På grund av att ethereumkursen gick ned strax innan mint blev det dock 1200kr styck. Det finns många källor på detta, bl.a. här: https://vanjawikstrom.motherhood.se/world-of-alidia/all-information-om-world-of-alidias-mint/

Läs igenom tråden igen, det har varit uppe många gånger
Citera
2023-08-31, 17:21
Medlem
Pragmats avatar
Citat:

Och längre ned i exakt samma inlägg som du själv länkar. Och då uppenbarligen inte har läst:

” Priset för en WoA-NFT var satt i kryptovalutan ETH. Man justerade inte det priset för mint, så en NFT skulle nu kosta runt 1500 kr istället för 3000 kr som det skulle varit om kursen varit fortsatt hög.”

(Det landade tillslut på ca 1200kr/st vid mint)
Citera
2023-08-31, 17:33
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Och längre ned i exakt samma inlägg som du själv länkar. Och då uppenbarligen inte har läst:

” Priset för en WoA-NFT var satt i kryptovalutan ETH. Man justerade inte det priset för mint, så en NFT skulle nu kosta runt 1500 kr istället för 3000 kr som det skulle varit om kursen varit fortsatt hög.”

(Det landade tillslut på ca 1200kr/st vid mint)
Tur att folk räddades från att bli ännu mer scammade än vad de blev. Tänk om Vanja hade lyckats få 3000 kr per JPEG-bild som hon hade planerat att scamma folk på. Den ä*kl*a h*r*an. Hon förtjänar att skaka galler. Och nu sitter hon i sitt eget kommentarsfält och skriver fejkkommentarer för att fejka hur lyckliga hennes investerare är över att ha blivit scammade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in