2023-08-30, 15:52
Medlem
farlings avatar
Jag tycker att det var ett fint porträtt H.K.H. Prins Daniel. Är inte överdrivet förtjust i Carina Bergfeldt,och tycker att hon får oförtjänt mycket plats hos SVT - men hon gjorde ändå ett okej jobb här.
Kan förstå att många tycker att Prins Daniel är "stel och tillgjord", men man får inte glömma att vi möter ju honom här i hans offentliga roll, inte som privatpersonen Daniel.
Man kan anse att det är fånigt med titlar och det eviga niandet, men det är ju till för att dessa personer ska få ha någonting privat och för sig själva.

Håller inte med om att han ser gammal och sjuk ut. Han ser ut som som den åldern han är i skulle jag säga.
Citera
2023-08-30, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OK70
Var kan man se hans intervju med Carina Bergfeldt, länk?

SVT Play, du klarar av att hitta den själv där, programmet kommer nog att ligga på första-sidan ett tag.
Citera
2023-08-30, 15:59
Medlem
OK70s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomsterKoden
SVT Play, du klarar av att hitta den själv där, programmet kommer nog att ligga på första-sidan ett tag.

Tack!
Citera
2023-08-30, 16:01
Medlem
Tyckte Daniel skötte sig bra, lite myror i brallan kanske, ser det bara att han är nog en spjuver.

https://www.svtplay.se/video/KNw7gkJ/prins-daniel-50-ar
Citera
2023-08-30, 18:45
Medlem
Daniels pappa donerade sin njure till honom och då tycker jag att varken någon av dem super. Nu har jag inte läst alla 200 tillägg i detta korkade ämne men kan hända att någon har tagit upp det i sitt tillägg.
Citera
2023-08-30, 18:54
Medlem
Tycker han känns väldigt tillgjord och onaturlig. Kanske har något med den överkorrekta klädseln, glasögonen etc att göra? Han har ju varit med så många år nu att han borde kunna vara lite mer naturlig.. Kan tycka (som redan nämnts) att det finns någon sorts lätt oskön aura över honom med. Sedan är det säkert svårt/jobbigt att veta att man alltid kommer få spela andrafiolen och anpassa sig efter frugan o hennes familj. men det visste han ju när han gick in i det....
Citera
2023-08-30, 22:06
Medlem
Arne Bajses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thundergod
Tycker han känns väldigt tillgjord och onaturlig. Kanske har något med den överkorrekta klädseln, glasögonen etc att göra? Han har ju varit med så många år nu att han borde kunna vara lite mer naturlig.. Kan tycka (som redan nämnts) att det finns någon sorts lätt oskön aura över honom med. Sedan är det säkert svårt/jobbigt att veta att man alltid kommer få spela andrafiolen och anpassa sig efter frugan o hennes familj. men det visste han ju när han gick in i det....

Prins Ockelbo måste göra sig till för att verka kunglig eftersom han är en helt vanlig kepskille från Ockelbo. Daniel är en Dressman klippdocka, en accessoar för kronprinsessan.

Daniel har ingen högskoleutbildning, inga anor, inga djupare kunskaper i nånting. Gillar mest hockey och golf.

På något sett verkar Herr Chris mer förankrad i överklassen, han har intressantare bakgrund, högre utbildning och han har jobb på det internationella finansbolaget Wilton Payments, ett brevlådeföretag med bas i London.
Citera
2023-08-30, 22:33
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne Bajse
Prins Ockelbo måste göra sig till för att verka kunglig eftersom han är en helt vanlig kepskille från Ockelbo. Daniel är en Dressman klippdocka, en accessoar för kronprinsessan.

Daniel har ingen högskoleutbildning, inga anor, inga djupare kunskaper i nånting. Gillar mest hockey och golf.

På något sett verkar Herr Chris mer förankrad i överklassen, han har intressantare bakgrund, högre utbildning och han har jobb på det internationella finansbolaget Wilton Payments, ett brevlådeföretag med bas i London.

Ja!

Jag håller med, Prins Ockelbo känns väldigt ”grund” märkligt att Vickan inte hittade något bättre, mera genuint.

(Jag tycker ju att Ockelbo är en fjant, påminner ju om en damsugar-försäljare som fått in en fot i dörren…(till kungahuset…)
Citera
2023-08-30, 22:37
Medlem
MongoHasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farling
Jag tycker att det var ett fint porträtt H.K.H. Prins Daniel. Är inte överdrivet förtjust i Carina Bergfeldt,och tycker att hon får oförtjänt mycket plats hos SVT - men hon gjorde ändå ett okej jobb här.
Kan förstå att många tycker att Prins Daniel är "stel och tillgjord", men man får inte glömma att vi möter ju honom här i hans offentliga roll, inte som privatpersonen Daniel.
Man kan anse att det är fånigt med titlar och det eviga niandet, men det är ju till för att dessa personer ska få ha någonting privat och för sig själva.

Håller inte med om att han ser gammal och sjuk ut. Han ser ut som som den åldern han är i skulle jag säga.

Håller med, ett bra porträtt av prinsen som gav ett trevligt och fint intryck. Carina Bergfeldt gjorde faktiskt ett bra jobb
Citera
2023-08-31, 01:40
Medlem
You can take a Daniel out of Ockelbo, but you can't take Ockelbo out of the Daniel.
Citera
2023-08-31, 18:12
Medlem
stickan888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swishhora
Tyckte Daniel skötte sig bra, lite myror i brallan kanske, ser det bara att han är nog en spjuver.

https://www.svtplay.se/video/KNw7gkJ/prins-daniel-50-ar

Undra om han kanske har, Adhd 🙄
Citera
2023-09-01, 12:46
Medlem
Har alla från Ockelbo en liknande dialekt? Han låter oerhört mkt Närke tycker jag.

Tyckte att han på ett sätt gav ett sympatiskt / mindre stelt intryck men samtidigt så är ju hela hans karriär och vänkrets i Sthlm/världen baserad på att han är gift med Victoria. När de började träffas var det väldigt många som skulle träna på hans gym och de började dessutom bjuda in sin PT till fester… wonder why?

Sen är det ett känt faktum att han inte alltid håller sig ”ett steg bakom” sin fru utan att omgivningen måste kontrollera honom. Tror att ganska många som jobbar i hovet / Säpo satt och småfnissade när de såg intervjun.

Och till sist - vad är grejen med den dubbelknäppta kavajen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in