Flashback bygger pepparkakshus!
2023-08-30, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FyFanVadFattigt.
Vilka är "dom" ?
Både Paludan och Najem är svenska medborgare.
Momika är den ende som inte är det.
Och i klippet svamlar GW om hemligstämplade rättegångar.
Det kräver i så fall att det handlar tex om uppgifter som sker rikets säkerhet typ i det fallet jag antar du refererar till. Rysslandsspionerna.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/s...gen-forjavligt

Att en koranbränning skulle kunna motivera att en dom i stort sett hemligstämplas låter mycket intressant och har en stark doft av vinångor över sig.

Grundfrågan blir ju alltid till slut individens rättigheter mot kollektivets säkerhet? Om de smäller en bomb och flera dör i Sverige, så kommer dessa personer låsas in vare sig de är svenskar eller något annat.
Citera
2023-08-30, 08:07
Medlem
Ganonitos avatar
Uppenbart att GW har supit bort sina sista hjärnceller.
Citera
2023-08-30, 08:08
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Grundfrågan blir ju alltid till slut individens rättigheter mot kollektivets säkerhet? Om de smäller en bomb och flera dör i Sverige, så kommer dessa personer låsas in vare sig de är svenskar eller något annat.

Nej, varför skulle de göra det? Det är ju inte de som har detonerat bomben.
Citera
2023-08-30, 08:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Nej, varför skulle de göra det? Det är ju inte de som har detonerat bomben.

Jag är helt säker på att dessa personer kommer då stoppas. Troligen genom inlåsning eller att någon har ihjäl dom.
Citera
2023-08-30, 08:13
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Jag är helt säker på att dessa personer kommer då stoppas. Troligen genom inlåsning eller att någon har ihjäl dom.

Man kan inte fängsla folk som inte har begått något brott. Däremot kanske folk då förstår det olämpliga i att ta hit en massa muslimer.
Citera
2023-08-30, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Man kan inte fängsla folk som inte har begått något brott. Däremot kanske folk då förstår det olämpliga i att ta hit en massa muslimer.

Man kommer hitta skäl. Palludan är väl anhållen i sin frånvaro eller har man hävt det?
Citera
2023-08-30, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Robbinist
Vilka? den totala majoritet svenskar jag tycker mig se? Det är liknande det du ser, antag jag. Bara kolla på sociala medier inkl Flashback.
Men svara på min fråga, är de för eller emot koranbränder?
Citera
2023-08-30, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanenhen
Men svara på min fråga, är de för eller emot koranbränder?
Om du inte följt den allmänna debatten och rörelserna på sociala medier, så kan jag meddela att i princip de enda som är för att bränna koranen, är människor som vill göra muslimer arga, med uttalade avsikten att provocera en minoritet muslimer till att agera i affekt mot samhället, och då ska folk i övrigt peka på 'detta asociala agerande' och mena att detta agerande är totalt oprovocerat, och således muslimers normala modus, vilket kommer öka segregation och stigmatisering.

Man säger själv, att man gör detta med en slags huligans idé-bild av att detta kommer (på nåt oförklarligt sätt) minska närvaron av människor med just islamiska livsperspektiv, och tanken med det verkar i grunden vara att Sverige ska återgå till en ytterst över-romantiserad skildring av Sverige på 1950-talet; vilket vi alla vet aldrig kommer ske i vilket fall.

De som förstår bättre, ser ju per automatik att det här asociala- och yttrandefrihet-fientliga koranbrännandet kommer inte leda till nån slags magisk minskning av folk med islamiska livsperspektiv alls, utan istället kommer Sverige som land att drabbas av stora och totalt onödiga svårigheter både inrikes och utrikes; vilket är precis vad som nu börjar ske.

Påminner om hur Putin intog Ukraina med tanken att bredda CSTOs försvarslinje mot NATO, vilket fick som effekt att människor dör- och flyr i miljoner, och fick Skandinavien att joina NATO vilket istället ökade NATOs gränslinje närmare Ryssland. Motsatt önskad effekt alltså.
Senast redigerad av Robbinist 2023-08-30 kl. 16:27.
Citera
2023-08-31, 09:12
Medlem
TotalWars avatar
Leifs eget parti agerar nu efter Leffes utspel:

(FB) S vill utreda om koranbränningar bör klassas som hets mot folkgrupp (2023-08-30)
Citera
2024-03-10, 20:39
Medlem
Har alltid undrat om han är jude? Dvs, antingen morsan som sån eller en semitiskt nasare som knackade på när Gustaf var nere och sprängde i berget. Persson uppvisar alla typiska judiska sidor.

Skulle inte ge mig in i debatten om personen Persson om han inte varit så skadlig för kriminologins utveckling i Sverige och därigenom landet som ett blivande internationellt kriminellt röse från 1970-talet och framåt, då Persson visste vilka maktens dörrar som var mest lukrativa för personlig del vilka han skulle knacka på och bli insläppt genom.

Men Persson har varit smart , det måste man ge honom
Senast redigerad av Lantarbetaren 2024-03-10 kl. 20:44.
Citera
2024-03-11, 10:49
Medlem
Svärjes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaboMuggade
....
Personligen anser jag det är väldigt olustigt att en av Sveriges folkkäraste personer framför detta.
Håller med. F ö Nyadagladet är putinkramare.
Det är inte Momika, Paludan eller Richard Jomshof som hotar Sveriges säkerhet. Det är muslimerna!
Citera
2024-03-11, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
Har alltid undrat om han är jude? Dvs, antingen morsan som sån eller en semitiskt nasare som knackade på när Gustaf var nere och sprängde i berget. Persson uppvisar alla typiska judiska sidor.

Skulle inte ge mig in i debatten om personen Persson om han inte varit så skadlig för kriminologins utveckling i Sverige och därigenom landet som ett blivande internationellt kriminellt röse från 1970-talet och framåt, då Persson visste vilka maktens dörrar som var mest lukrativa för personlig del vilka han skulle knacka på och bli insläppt genom.

Men Persson har varit smart , det måste man ge honom

Margit Löfgren, GWs mamma. Det finns hur mycket som helst skrivet om henne, framför allt av GW själv. De hade en genom-usel relation. Några judar har jag inte sett inblandade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in