Flashback bygger pepparkakshus!
2023-08-29, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanenhen
Hur ställer sej dessa till koranbränningar?
Vilka? den totala majoritet svenskar jag tycker mig se? Det är liknande det du ser, antag jag. Bara kolla på sociala medier inkl Flashback.
Citera
2023-08-29, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sextioplus
Jag föreslår Kina. Där är du trygg. Varje gathörn har en kamera med ansiktsigenkänning och ljudinspelning. Om du går mot rött ljus får du ett minus i din betygsbok. Om du säger "jävla Xi Jinping" får dina eventuella vänner hämta ut dina tillhörighet på polisstationen.

Är villig att leva med det, det är ett litet pris att betala.. extremt litet.
Citera
2023-08-29, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OsloRbastFTrest
Ja, du flyr vid minste tecken till lite problem och motstånd (emot västs civilisation), det visar hur djupt din lojalitet går egentligen. Blir bara bra om du åker, så lycka till!

Vi som kanske har mera djupa rötter i Sverige, i Skandinavien, vi vet ju redan att väst har varit igenom flera revolutioner och stora förendringar, vi har fällt vår hud flera gånger genom historien. Och det kan vi göra igen. Ni som ger upp vid minsta motstånd är bara folk som antingen är svaga, eller som inte bryr sig tillräckligt, något som betyder att det är bra om ni åker (ni borde inte ens varit här sedan ni hatar stället).

Tror inte du lyssnar. Jag säger det igen, vita människor hållder på dör ut, raskt, och det beror inte på hemsk muslimer eller judar. Ni förökar er inte tillräckligt och går mot origio. Jag blir galet frustrerad för ingen förstår?
Citera
2023-08-29, 13:50
Medlem
OsloRbastFTrests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firechromenorr
Tror inte du lyssnar. Jag säger det igen, vita människor hållder på dör ut, raskt, och det beror inte på hemsk muslimer eller judar. Ni förökar er inte tillräckligt och går mot origio. Jag blir galet frustrerad för ingen förstår?

Nej, vita människor håller inte på att dö ut. Kanske vi reduceras en god del, men det är inte samma. Du stirrar dig blind på statistiker på gruppnivå. Jag känner till flera norska par med 4-6 barn.
Citera
2023-08-29, 13:56
Medlem
TotalWars avatar
Citat:
Är villig att leva med det, det är ett litet pris att betala.. extremt litet.

Hörru, folk gillar inte pratkvarnar så föregå nu med gott exempel och skriv aldrig mer på Flashback, eller andra anonyma forum. Så så, logga ut och visa var skåpet ska stå. Det är ju ett litet pris att betala säger du, extremt litet till och med. Så så.

1 733 poster, endast 1 post kvar tills du officiellt stämplas som en pratkvarn.
Senast redigerad av TotalWar 2023-08-29 kl. 13:59.
Citera
2023-08-29, 13:58
Medlem
OsloRbastFTrests avatar
Citat:
Jag säger bara att chickens are coming home to roost. Att Niger slänger ut fd kolonialmakt är bara steg ett. Min fråga, när väst inte längre kan exploatera tredje världen och redan är hårt skuldsatt, hur kommer det sluta för oss här? Själv planerar jag redan på att omlokalisera till en gulfstat eller saudi, eventuellt Kina, skulle föreslå att alla här gör det. Bluffen är över, liberalism var en kortvarit ideologi som kommer dö ut då den fundamentalt leder till självdöd.

Du är tyvärr förvirrad. Det är väst/folk och grupper i väst som bestämmar att väst ska falla, och du tror det sker något genuint "uppror" där dom förtryckada och fattiga nu faktiskt GENUINT "tar tillbaka makten," lol lol lol. Jag läste om att planen FRÅN VÄSTS ELITER, OCH VÄSTKONTROLLERADE FN SOM LIGGER I USA, var USAs totala fall redan omkring år 2000-2001. Det hela är fullständigt med i planer som världens eliter har haft i decennier, möjligens århundraden. Dina teorier och spekulationer är fullständigt värklighetsfrämmande för mig, väst ska störtas för att det ska bli globalt styre, och västs rika eliter har redan planerat för detta i typ 200-300 år, idiot!
Citera
2023-08-29, 14:09
Medlem
Leif "Loket" Persson var väl han i Bingolotto?
Citera
2023-08-29, 14:13
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjanska
Hemliga rättegångar, här kommer diktaturen som vi ofta/gärna kritiserar.

Direkt från herrklubben. Precis som alltid. "Ta bort packet bara! Behövs inga papper."

Mvh
Citera
2023-08-29, 15:14
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dylan
Du eller någon annan bestämmer INTE vad yttrandefrihet ska handla om, din jävla nolla. Det vore själva antitesen tll yttrandefrihet. Ni som vill ha tillbaka religiöst förtryck och krypa för tyranni är det absolut största hotet mot Sverige. Jag spottar på dig, ditt smutsiga, islamälskande jävla kryp.

Bra sagt
Citera
2023-08-29, 16:07
Medlem
FyFanVadFattigt.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Det är ju alltid bättre om man kan länka till ursprungskällan.

https://www.tv4.se/klipp/va/20684522...sitta-i-finkan

Sen är det så att länder har delvis hemliga rättegångar när det gäller deras säkerhet. Sen uttrycker GW sig kanske lite dumt. Sverige hade Sverige delvis senast 2022 en hemlig rättegång. Men han har rätt. Det är borde gå få dem inlåsta. Utlänningar och säkerhet i kombination ger staten möjlighet att låsa in dem.

Vilka är "dom" ?
Både Paludan och Najem är svenska medborgare.
Momika är den ende som inte är det.
Och i klippet svamlar GW om hemligstämplade rättegångar.
Det kräver i så fall att det handlar tex om uppgifter som sker rikets säkerhet typ i det fallet jag antar du refererar till. Rysslandsspionerna.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/s...gen-forjavligt

Att en koranbränning skulle kunna motivera att en dom i stort sett hemligstämplas låter mycket intressant och har en stark doft av vinångor över sig.
Senast redigerad av FyFanVadFattigt. 2023-08-29 kl. 16:09.
Citera
2023-08-29, 16:47
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ossianassar
Gubben är dum i huvudet. Fattar inte att han blivit så folkkär.

Finns minst två generationer svenskar som i princip blev sondmatade med vilka de skulle tycka om och lyssna på. SVT hade kunnat sälja in Hitler till äldre svenskar, bara de låtit honom uppträda på Allsång på Skansen.
Citera
2023-08-30, 02:11
Medlem
MrMarios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaboMuggade
"Yttrandefriheten har inte tillkommit för att några stollar ska få hålla på fritt och hota både Sveriges intressen och enskilda medborgares liv, uttrycker kriminologen Leif GW Persson i samband med en tv-intervju.

Han förtydligar i intervjun att han inte tycker att den irakiske aktivisten Salwan Momika, danske Rasmus Paludan eller andra ”stollar” borde tillåtas skända Koranen på det sätt man gjort"

https://nyadagbladet.se/inrikes/leif...koranbrannare/

Vad tycker ni om detta?
Personligen anser jag det är väldigt olustigt att en av Sveriges folkkäraste personer framför detta.

Han säger en del stolliga grejer när han varit på sponken
Många dumskallar som spekulerar i vad den sanna "meningen" med yttrandefriheten är, att de anser att den liksom kan skäras och formas on-demand beroende på vilka åsikte rsom är populära och impopulära för tillfället. Syftet med yttrandefriheten är ju att den inte har någon bestämd mening med vilka yttranden som ska få framföras. Annars vore den ju tämligen poänglös...
Senast redigerad av MrMario 2023-08-30 kl. 02:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in