2023-08-30, 05:46
Medlem
Jag vill höja mina t-värden för att må bättre och se vad det gör mot depressionen och jag vill inta mat som också höjer serotonin för samma effekt dära vad rekommenderar ni för mat och diet att pröva för att maxxa dessa? Tack för svar.
Citera
2023-08-30, 05:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av offermentalitet
Jag vill höja mina t-värden för att må bättre och se vad det gör mot depressionen och jag vill inta mat som också höjer serotonin för samma effekt dära vad rekommenderar ni för mat och diet att pröva för att maxxa dessa? Tack för svar.

Du höjer t-nivåerna absolut mest och bäst naturligt genom träning, sen är det bara köpa på dig lite testo om det inte hjälper.
Citera
2023-08-30, 05:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schizoflens
Du höjer t-nivåerna absolut mest och bäst naturligt genom träning, sen är det bara köpa på dig lite testo om det inte hjälper.
Räknas fysisk motion tänk 10-20k steg om dagen eller är det bara styrketräning på gym som räknas in? Köpa testo och börja ta det på heltid? Vad för nåt rekommenderar du?
Citera
2023-08-30, 06:07
Medlem
busy-signals avatar
Citat:

1. Sluta äta kolhydrater, framförallt socker och stärkelse. Eller rättare sagt, håll dig till 20-50g kolhydrater per dygn. Så kallad carnivore / ketodiet.

2. Börja med periodisk fasta. Dvs hoppa över frukost och ät en tidig middag, och fasta under kväll/natt/förmiddag. Sen minskar du "ätfönstret" gradvis, så att du kanske landar på 20 tim fasta per dygn.

Gör underverk för både fysisk och mental hälsa.

Själv lever jag på kött, ägg, grädde, smör och mjölk, plus ett minimum av sallad och grönsaker. Äter mellan ca kl 11-16 och fastar resten. Tar d-vitamin, Mg, Zn, plus öljäst som tillskott.
Citera
2023-08-30, 06:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
1. Sluta äta kolhydrater, framförallt socker och stärkelse. Eller rättare sagt, håll dig till 20-50g kolhydrater per dygn. Så kallad carnivore / ketodiet.

2. Börja med periodisk fasta. Dvs hoppa över frukost och ät en tidig middag, och fasta under kväll/natt/förmiddag. Sen minskar du "ätfönstret" gradvis, så att du kanske landar på 20 tim fasta per dygn.

Gör underverk för både fysisk och mental hälsa.

Själv lever jag på kött, ägg, grädde, smör och mjölk, plus ett minimum av sallad och grönsaker. Äter mellan ca kl 11-16 och fastar resten. Tar d-vitamin, Mg, Zn, plus öljäst som tillskott.
Jag har gått på keto tidigare några månader blev så jävla slank av det som att jag hade som mål att få så lite kroppsfett på kroppen som möjligt när jag inte alls hade det plus fick lite plötsligt håravfall välkänd bieffekt av den dieten. Minns nog att jag mådde bättre annars hade b.l.a inga magproblem men vet ej om jag fick något t-boozt värd namnet.

Äter d-vitamin året om. Bör jag inhandla ZMA kanske eller något annat?
Citera
2023-08-30, 06:48
Medlem
Fillesnors avatar
Mindre fett, övervikt och ökad muskelmassa. Det är det överlägset bästa sättet att naturligt öka sina testosteron nivåer.
Citera
2023-08-30, 06:57
Bannlyst
Citat:
Räknas fysisk motion tänk 10-20k steg om dagen eller är det bara styrketräning på gym som räknas in? Köpa testo och börja ta det på heltid? Vad för nåt rekommenderar du?

En rask promenad om 20K steg ska väl frigöra tillräckligt med endorfiner för att man ska behöva dra en runk vid hemkomst, så det är väl inte helt.

Hårt gympass med vikter, dvs styrketräning är bra.

Dieter ger jag inte mycket för, att svälta sig och fasta känns så jävla korkat om man lyfter tungt och vill bli grov och stark, sunt bondförnuft verkar stå sig mot trendiga dieter som ska göra "underverk", 5:2, fastande, kött, allt möjligt har kommit genom åren...

Låt det sunda bondförnuftet råda, kött, ägg, lite grönsaker, kanske krydda med en proteinshake.
Sen ska man unna sig också, det ska vara kul och roligt att ta hand om sig och må bra, inte ett "straff" i kombination med lidande, klassiskt lördagsgodis att se fram emot efter en disciplinerad vecka är vettigt, tycker jag.

Dom här dieterna tenderar att vara på gränsen till plågsamt, och känns väldigt svåra att hålla i under lång tid, återigen min åsikt....
Mellanmål föredrar jag keso med tillbehör, fikon, frön, lite nötter, eller frukt.

Testo är bara att skjuta in i skinkan med med spruta, 1ML var 5:e dag är ganska lagom, inte så galet att du måste pissa ståendes på händer på morgonen, men tillräckligt för att ge kännbar effekt.
Citera
2023-08-30, 07:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fillesnor
Mindre fett, övervikt och ökad muskelmassa. Det är det överlägset bästa sättet att naturligt öka sina testosteron nivåer.
Jag är 185 och väger för nu på vågen 75kg ser rätt bitig ut för att inte träna typ därför jag inte gör det och är ej tjock alltså men skulle kunna gå ner några kg kanske har en liten tendens till mage. Om jag ökar muskelmassan börjar med styrketräning flera dagar i veckan kanske 5-6 dagar och käkar massa ägg kommer mina T-nivåer skjuta i höjden?
Citera
2023-08-30, 08:20
Medlem
BushwickBills avatar
Antar att du sover som en röv, jag snittar 8h per natt och när jag berättar det för folk är det i princip aldrig någon som klockar in över 7h. Sover jag 6-7h märker jag stor skillnad på mående och jag skulle inte bli förvånad om det är en temporär sänkning av signalsubstanser och obalanser i hormoner jag känner av. Aldrig träffat någon 40+ som klockar in på kontinuerliga 6h som inte ser ut som ett vrak. Supning är en annan sak du borde avstå ifrån, jag sover som en kuk med så lite som 2-4 öl i kroppen.
Citera
2023-08-30, 08:56
Medlem
Tuors avatar
Ägg. Minst 5-6 om dagen. Ju mer kolesterol desto högre testosteron.

Börja med keto/karnivor.
Citera
2023-08-30, 09:24
Medlem
Grim.Fandangos avatar
Citat:
Jag är 185 och väger för nu på vågen 75kg ser rätt bitig ut för att inte träna typ därför jag inte gör det och är ej tjock alltså men skulle kunna gå ner några kg kanske har en liten tendens till mage. Om jag ökar muskelmassan börjar med styrketräning flera dagar i veckan kanske 5-6 dagar och käkar massa ägg kommer mina T-nivåer skjuta i höjden?

Om du väger 75kg och har mage är du inte bitig, Biafra är första tanken.
Sluta med kolhydrater så kommer magen att lägga sig.
Citera
2023-08-30, 11:15
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Längre vattenfasta, minst två dagar. Under fastan sjunker testosteronet men när du börjar äta igen så stiger nivåerna en bra bit över basnivån. Vet dock inte hur länge nivåerna är högre.
Senast redigerad av skogshuggar3n 2023-08-30 kl. 11:18.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in