Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-08-29, 11:29
  #25
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menlonson
Aarghh, trodde faktiskt Mirjam skulle ta det. Tycker hon hade bättre spel överlag, väldigt fina vinnare. Dock en hel del unforced errors i avgörande tiebreak. Jag såg tyvärr bara slutet på matchen och har inte följt Mirjam tidigare, men hon verkar ha en mycket svagare serve än belgiskan, vilket kan ha varit avgörande i en sådan här match.

Jag såg inte hela matchen men tycker att du sammanfattar det rätt bra. Rätt typiskt att den unga eller åtminstone orutinerade spelaren svajar när det ska avgöras medan den äldre mer rutinerade samlar ihop sig och höjer sig när det som bäst behövs. Det var precis vad som hände när Mirjam hade 5-4 och 40-0 i belgiskans serve, och när hon tappade det visste jag att det var över.
Citera
2023-08-29, 12:47
  #26
Medlem
Alcarath? Numera verkar de kalla honom Alcarasch (Eurosport)
Citera
2023-08-29, 12:55
  #27
Medlem
Emil-Rublev idag låter bra. Liksom Huesler-Hurkazc. Även Hanfmann-Sinner. Man märker rätt snart om en match är på väg att segla iväg (Rune, Rebecca, Bublik igår), så det blir till att zappa.
Citera
2023-08-29, 15:22
  #28
Medlem
petersen2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
Emil-Rublev idag låter bra. Liksom Huesler-Hurkazc. Även Hanfmann-Sinner. Man märker rätt snart om en match är på väg att segla iväg (Rune, Rebecca, Bublik igår), så det blir till att zappa.

Jepp, blir en spännande kväll med mycket zappande. Blir intressant redan kl. 17 att se om Sascha Zverevs formkurva fortsätter upp efter Hamburg. Gillar Sinner men tror inte att han kommer att ha det så lätt mot Hanfmann, det kommer nog inte Rublev att ha mot Emil heller.
Citera
2023-08-29, 20:02
  #29
Medlem
flippwrs avatar
Leyla Fernandez på väg att vända underläge efter förlust av första set!
De närmar sig tre timmar nu!
__________________
Senast redigerad av flippwr 2023-08-29 kl. 20:03. Anledning: tiden
Citera
2023-08-29, 20:08
  #30
Medlem
Månsans avatar
Den sötaste lilla sockerpullan av samtliga kvinnliga idrottare spelar nu. Godbiten Camila Giorgi kommer sannolikt få svårt mot Pegula.
Citera
2023-08-29, 20:40
  #31
Medlem
Emil sjuk igen
Citera
2023-08-29, 23:03
  #32
Medlem
Kollar Dimitrov Molcam som jag trodde skulle bli lätt för bulgaren 0-2 i set är nu 2-2 i 5:e
Är Dimitrov halvsvensk fortfarande? Har för mig att han umgicks med en svensk tjej
Citera
2023-08-29, 23:07
  #33
Medlem
Lite kul när Dimitov torskat i 2:a så gav han bort en hel drös av sina spadar till publiken
Citera
2023-08-29, 23:27
  #34
Medlem
800kgs avatar
Coolt, de har videoreview för första gången här. Moutet gör en challenge på en double bounce, som han lär förlora. Domaren (svenskan Engzell) sitter och kollar på video av det. Inte så hemskt lätt att se, dock.

Moutet har inte slagit en enda tvåhandsbackhand sen jag började kolla i set tre. Tror han skadad höger handled (han är vänsterhänt). Rätt imponerande att kunna stå emot så väl (bara ett break) med enbart en slicad backhand.

Haha, men funkar inte. Så det blev original call stands.

Baez - Coric verkar intressant.
__________________
Senast redigerad av 800kg 2023-08-29 kl. 23:30.
Citera
2023-08-29, 23:39
  #35
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 800kg
Coolt, de har videoreview för första gången här. Moutet gör en challenge på en double bounce, som han lär förlora. Domaren (svenskan Engzell) sitter och kollar på video av det. Inte så hemskt lätt att se, dock.

VAR gör entré inom tennisen, och vad händer? Jo, vi får ett fem minuter långt avbrott och tekniska problem (inget kontakt med VAR-rummet, om jag förstod det rätt) och så ett oändligt tittande på tv-bilder som tydligt visar att det var dubbelstuds. Men vi tittar tretton gånger till, för säkerhets skull.

Citat:
Haha, men funkar inte. Så det blev original call stands.

Så klart. Fast Moutet verkade inte helt övertygad
Citera
2023-08-29, 23:45
  #36
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av geek12
Håller Wang lite högre än Wang.

De får sällskap i andra omgången av Wang, som överraskande slog ut fjolårets semifinalist Garcia.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback