Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2023-08-29, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
+artikkel i Ringerikes blad:

"Slik jobber politiet med Jonas-drapet: –⁠ Kan ta opp mot tre måneder"

Har noen av dere lest artikkelen? Hva er det som kan ta opp mot tre måneder?
Det varierer litt, men erfaringsmessig kan det ta opp mot tre måneder før endelig obduksjonsrapport er klar.

Hun ønsker ikke å uttale seg om politiet har noen formening om hva slags drapsvåpen som ble brukt i anledning drapet.
Citera
2023-08-29, 21:42
Medlem
Citat:
+artikkel i Ringerikes blad:

"Slik jobber politiet med Jonas-drapet: –⁠ Kan ta opp mot tre måneder"

Har noen av dere lest artikkelen? Hva er det som kan ta opp mot tre måneder?

Den fullstendige obduksjonen.
Citera
2023-08-29, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
En må jo nesten spørre seg om politiet i Hønefoss i det hele tatt har ønsket å oppklare disse brannene. Denne bilen hadde de funnet, dersom de ønsket å finne den (på aktuelt tidspunkt)

Å disse taggerne må jo være reine motorvegen frem til morderen. De veit jo hvem som ba dem om å tagge. Bilens reg,nr er kjent for politiet. Det nytter ikke å si at denne tyster taggingen har med den to år gamle forsikringssaken å gjøre.

Er det ingen fra Hønefoss / omheng som har noe nytt å dele??

Jeg tror de fra Hønefoss har nok å dele, men som av frykt ikke tørr å dele. Kom over en tråd på Jodel hvor kommentarene ble veldig fort slettet/fjernet.
Citera
2023-08-29, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amplifi
Jeg tror de fra Hønefoss har nok å dele, men som av frykt ikke tørr å dele. Kom over en tråd på Jodel hvor kommentarene ble veldig fort slettet/fjernet.

Ingen som behøver å frykte å dele info på flashback
Citera
2023-08-29, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amplifi

Eller så kjenner man flere av de, men ikke vet hvor involverte de er, om det er 100% sant eller om noe kan skade etterforskningen. Så om man ikke er dirkete involvert og vet alt til 100%, så bør man ikke spre ting som ikke allerede er ute.
Citera
2023-08-29, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atal
Eller så kjenner man flere av de, men ikke vet hvor involverte de er, om det er 100% sant eller om noe kan skade etterforskningen. Så om man ikke er dirkete involvert og vet alt til 100%, så bør man ikke spre ting som ikke allerede er ute.

Det er jo noe prat som kommer via kjente som igjen har hørt det fra andre som har vært i kretsen rundt avdøde. Politet kjenner jo garantert til alt dette. Men ikke no av det er skrevet i media såvidt meg bekjent.
Citera
2023-08-29, 22:00
Medlem
drsniffers avatar
Citat:
Den fullstendige obduksjonen.

Kan du utdype hva slags prosedyrer som kan ta inntil 12 uker?

De mest langdryge analysene jeg vet om tar ca 6 uker (toksikologi når det er svært lite materiale å arbeide med)

Moderne «forensic genetic genealogy» kan ta lang tid, men det er ikke noe som obdusenten gjør, selv om det er beslektet på et vis.

Men jeg vet ikke helt om det er rettslig adgang til å ta det i bruk i Norge ennå.
Citera
2023-08-29, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrNorway85
Det er jo noe prat som kommer via kjente som igjen har hørt det fra andre som har vært i kretsen rundt avdøde. Politet kjenner jo garantert til alt dette. Men ikke no av det er skrevet i media såvidt meg bekjent.

For min del er jeg ikke interessert i å spre ting om folk jeg kjenner. Hadde jeg visst at de var involvert i drapet så hadde det vært en annen ting. Til det motsatte er bevist så stoler jeg på at de som ordnet brannen ikke har noe med drapet å gjøre.
Citera
2023-08-29, 22:05
Medlem
Citat:
Har du link til den artikkelen som den teksten er hentet fra?

Det stod her: https://www.ringblad.no/hytteeier-horte-skudd-dager-for-drapet-pa-jonas-30-kan-vare-interessant/s/5-45-1710862

Artikkel fra 21.august (krever abonnement)
Citera
2023-08-29, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drsniffer

De mest langdryge analysene jeg vet om tar ca 6 uker (toksikologi når det er svært lite materiale å arbeide med)

Moderne «forensic genetic genealogy» kan ta lang tid, men det er ikke noe som obdusenten gjør, selv om det er beslektet på et vis.

Men jeg vet ikke helt om det er rettslig adgang til å ta det i bruk i Norge ennå.

Det kan jeg dessverre ikke svare deg på.
Citera
2023-08-29, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drsniffer

Citat:
Det kan jeg dessverre ikke svare deg på.

Det står " Noen ganger er det mulig å få et fullstendig svar med en gang etter obduksjonen. Andre ganger kan det ta 1-2 måneder før svar på spesialundersøkelser foreligger"

Så hvorfor de tror det kan ta 3mnd vet jeg ikke.
Citera
2023-08-29, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Kan du ikke diskutere det der på kvinneguiden da?

This
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in