Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-09-01, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bibs
Jeg har forstått det slik at det var SA som mottok pin fra JAH, og som var med å finne avdøde?
Var de plutselig blitt så nærme venner igjen? Det er jo rart bare det, lukter svidd av hele denne S*ndre figuren

Nei det kan ikke ha vært han som mottok stedsangivelsen det ville jo bare vært helt villt.
Senast redigerad av ViNyh 2023-09-01 kl. 19:13.
Citera
2023-09-01, 19:09
Medlem
Bibss avatar
Ellers lurer jeg på om noen vet hva slags firma In-Time er, reg. på AK, 2022? Besøksadr. Hvervenmoveien 45, lokale i et bygg som jeg har forstått at en J*ck Bj*rnst*d (a,ø,a) eier?
Senast redigerad av Bibs 2023-09-01 kl. 19:15.
Citera
2023-09-01, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StellaWild
Kan være, det er akkurat det jeg mener utrolig rotete og unøyaktig presisert i media. Pin i Google Maps er noe annet enn den blå posisjonsmarkøren.
"Tidlig denne morgenen skal Jonas ha sendt en geotag til en av vennene sine. Utover forsøkte kameraten å komme i kontakt med Jonas, uten hell."
https://www.tv2.no/spesialer/nyheter/drapet-pa-jonas-aarseth-henriksen

Er det slik at en slik geotag alltid viser det stedet man er på i det øyeblikket man tar skjermbilde av det?
Citera
2023-09-01, 19:15
Medlem
Citat:
Apropos det med trussel om voldtekt, og taggingen med gul penis på bil: Har lest en del lokale saker der nå i det siste, og der har vært en sak der noen tatoverte inn "pikk", "voldtektsmann", og en stor penis på ryggen til en mann. Buskerud/ Eidsvoll. Bandidos/ Hells Angels var også nevnt i avisartikkelen.
Det skulle ha skjedd desember 2017.

Bare en liten tanke jeg fikk.
https://www.ringblad.no/irriterte-seg-over-kameratens-hvite-logner-svarte-med-a-tatovere-en-penis-pa-ryggen-hans/s/5-45-943028

Er det mulig 😆 jeg orker ikke å forholde meg til at det finnes sånne folk. Både BO og GM høres jo jævlig enkle og umodne ut. Høres jo ut som at det er snakk om 14-15åringer og ikke voksne menn.
Og det med MC-gjenger var jo bare noe han hadde forsøkt å skryte på seg. Det og at han var oppvokst med ulver.. altså.. jeg orker ikke.

Men dette har vel ingen tilknytning til Hønefoss eller misset jeg noe? 😅
Citera
2023-09-01, 19:18
Medlem
Bibss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atal
Er det mulig 😆 jeg orker ikke å forholde meg til at det finnes sånne folk. Både BO og GM høres jo jævlig enkle og umodne ut. Høres jo ut som at det er snakk om 14-15åringer og ikke voksne menn.
Og det med MC-gjenger var jo bare noe han hadde forsøkt å skryte på seg. Det og at han var oppvokst med ulver.. altså.. jeg orker ikke.

Hehe, nei, du har ikke misset noe - jeg syns bare det var merkelige sammentreff, og da jeg las om den saken - så fikk jeg umiddelbare assosiasjoner til deler av trakasseringen som var beskrevet.
Citera
2023-09-01, 19:19
Medlem
Hvis sindre og Jonas stuntet forsikringssvindel i 2021, så var det et sikkert tegn på at de delte sine kriminelle tanker til hverandre. Også om narkotika.

Ergo har jeg alltid følt at Sindre vet noe om drapet. Men kanskje han er mer en aktiv tilskuer? Jeg gjetter.
Citera
2023-09-01, 19:22
Medlem
Citat:

Ja enkle folk med kort lunte truer gjerne med bandidos og hells angels. Pleier somregel å vokse det av seg etter ungdomskolen, noen vil alltid henge igjen.
de berykta mc gjengene er vel ganske så lyssky, sjelden man hører om de, hvertfall for vanlig mann i gata
Citera
2023-09-01, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 16-Smulan
Det er godt mulig VG vet, men ikke skriver det. At dette er så mye de "får lov til" å skrive for ikke å skade etterforskningen.
Spesiell formulering: "Varselet til kollegaen var en melding som inneholdt et skjermbilde med et kartutsnitt som viste posisjonen til 30-åringen idet skjermbildet ble tatt, før klokken 8 om morgenen på drapsdagen, torsdag 17. august, får VG opplyst"

Skjermbildet ble tatt før klokken åtte, men ble meldingen mottatt samme tidspunkt?
Han ble funnet ca 17.00 - Det er 9 timer. Litt mer en noen timer.

Citat:
Det var noe ny/bekreftende informasjon i denne artikkelen. Bla det om skjermbildet ble tatt eller mottatt på det oppgitte tidspunktet. (Beklager hvis det allerede er bekreftet)

"Tre sentrale tidspunkter
VG har tidligere skrevet at Jonas sendte et kartutsnitt til en kollega før klokken 09.00 torsdag 17. august. Kartutsnittet viste at Jonas var ved hytta."

Og at det ER brønn på hyttetomta.

"VG har fått innsyn i byggesaker knyttet til hytta. I et av dokumentene fremkommer det at det er en privat brønn i tilknytning til den."

Ikke akkurat oppsiktsvekkende informasjon, men greit med alt som kan bekreftetes
Ettersom VG skrev dette: "Varselet til kollegaen var en melding som inneholdt et skjermbilde med et kartutsnitt som viste posisjonen til 30-åringen idet skjermbildet ble tatt, før klokken 8 om morgenen på drapsdagen, torsdag 17. august"
og dette: "Jonas sendte et kartutsnitt til en kollega før klokken 09.00 torsdag 17. august. Kartutsnittet viste at Jonas var ved hytta",
kan det eventuelt bety at skjermbildet ble tatt før kl 8 og at meldingen ble sendt mellom kl 8 og 9?

"Tidlig denne morgenen skal Jonas ha sendt en geotag til en av vennene sine. Utover forsøkte kameraten å komme i kontakt med Jonas, uten hell."
https://www.tv2.no/spesialer/nyheter/drapet-pa-jonas-aarseth-henriksen

Er det slik at en slik geotag alltid viser det stedet man er på i det øyeblikket man tar skjermbilde av det?
Senast redigerad av z-z-z 2023-09-01 kl. 19:30.
Citera
2023-09-01, 19:27
Medlem
En ting som er 100% sikkert i denne saken er at politi har taggerbilens reg.nr. Merkelig at det ikke kommer ut noe info om hva politi har foretatt seg i forhold til denne bilen. Hvit VW, muligens en tiguan. Disse taggerne sitter med info, 100% sikkert. Jeg mistenker at personen som er hevdet tatt av Delta er denne taggeren. Men så sier vitnet at det var to som hoppet ut av bilen. Disse har ett forklaringsproblem.
Senast redigerad av Ronsangel 2023-09-01 kl. 19:29.
Citera
2023-09-01, 19:27
Medlem
Bibss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Hvis sindre og Jonas stuntet forsikringssvindel i 2021, så var det et sikkert tegn på at de delte sine kriminelle tanker til hverandre. Også om narkotika.

Ergo har jeg alltid følt at Sindre vet noe om drapet. Men kanskje han er mer en aktiv tilskuer? Jeg gjetter.

Jeg tenker at uansett, så har vi fått vite at JAH er skutt. Så gjerningsmannen må nødvendigvis kunne bruke et våpen/ eie et våpen/ få tak i et våpen. Være komfortabel med et våpen. Kanskje komfortabel med å bruke et våpen til å drepe noen. Og med et kaliber, som ikke nødvendigvis avgir store ytre skader/ skuddsår.
Senast redigerad av Bibs 2023-09-01 kl. 19:32.
Citera
2023-09-01, 19:32
Medlem
Citat:
Jeg tenkar at uansett, så har vi fått vite at JAH er skutt. Så gjerningsmannen må nødvendigvis kunne bruke et våpen/ eie et våpen/ få tak i et våpen. Være komfortabel med et våpen. Kanskje komfortabel med å bruke et våpen til å drepe noen. Og med et kaliber, som ikke nødvendigvis avgir store ytre skader.
👍 Like viktig: Gjerningsmann må tåle en alibi-sjekk. Da er ikke GM hvem som helst i Jonas nære gjeng.

På den annen side sies det at åsted var med lokal kjennskap. Men drapsmannen og han som valgte åsted trenger ikke være samme person.
Citera
2023-09-01, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
En ting som er 100% sikkert i denne saken er at politi har taggerbilens reg.nr. Merkelig at det ikke kommer ut noe info om hva politi har foretatt seg i forhold til denne bilen. Hvit VW, muligens en tiguan. Disse taggerne sitter med info, 100% sikkert. Jeg mistenker at personen som er hevdet tatt av Delta er denne taggeren. Men så sier vitnet at det var to som hoppet ut av bilen. Disse har ett forklaringsproblem.

Bakfra så ser den akkurat ut som en VW golf men bakre takstolpen skrår med takretningen på VW men på den fotograferte bilen så skår den framover.

Utrolig frustrerende å ikke finne bilmodellen. Eller er det noe styling på bakre sidevinduet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in