2023-08-23, 16:15
Medlem
Aha nu så jag högst upp
Citera
2023-08-29, 18:35
Medlem
Tar Postnord någon avgift för paket från Temu?

Har försökt hitta någon tydlig information om Postnord tar någon avgift för leveranser från Temu.

Ni som beställt från Temu och fått det levererat via Postnord - har ni fått betala någon avgift?

Paketet har ett spårningsnummer som bara innehåller siffror (00369744 osv).
Citera
2023-08-29, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av one.and.only
Har försökt hitta någon tydlig information om Postnord tar någon avgift för leveranser från Temu.

Ni som beställt från Temu och fått det levererat via Postnord - har ni fått betala någon avgift?

Nej, de skickar via Belgien som inte har tull för den typen av import. Sampackar även din beställning om du har många olika leverantörer.
Citera
2023-08-29, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thai-massagen
Nej, de skickar via Belgien som inte har tull för den typen av import. Sampackar även din beställning om du har många olika leverantörer.
Misstänkte att de skickade sina varor därifrån, annars hade de nog inte haft någon lyckad försäljning i Sverige.
Citera
2023-08-29, 19:11
Avstängd
Nej.

Jag fick mitt från citymail dock och lämnades utanför dörren 1.5 vecka efter beställning utan några avgifter.
Citera
2023-08-29, 19:13
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Ingen avgift när jag beställt ca 4 ggr. Allt i samma paket vid varje beställning.
Citera
2023-08-29, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Analfett
Nej.

Jag fick mitt från citymail dock och lämnades utanför dörren 1.5 vecka efter beställning utan några avgifter.
Var det en stor beställning med många varor eller några mindre varor du fick via Citymail? Gillar inte att Citymail automatiskt verkar skriva att paket ska lämnas utanför dörren (även när det får plats i postboxen). Sist hade jag tur att utdelaren ändå la det i postboxen.
Citera
2023-08-29, 19:20
Avstängd
Citat:
Var det en stor beställning med många varor eller några mindre varor du fick via Citymail? Gillar inte att Citymail automatiskt verkar skriva att paket ska lämnas utanför dörren (även när det får plats i postboxen). Sist hade jag tur att utdelaren ändå la det i postboxen.

Rätt stort 50x50cm med massa varor i sig.
Citera
2023-08-29, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Ingen avgift när jag beställt ca 4 ggr. Allt i samma paket vid varje beställning.
De skickade hela min beställning i samma paket med. Smidigt! Såg att man till-och-med får information om att det ex skickas i en påse och storleken på påsen. Superbra info så att man vet om det får plats i postboxen.
Citera
2023-08-29, 20:44
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
De skickade hela min beställning i samma paket med. Smidigt! Såg att man till-och-med får information om att det ex skickas i en påse och storleken på påsen. Superbra info så att man vet om det får plats i postboxen.
Samma här, ingen avgift. Skickades med "Early bird" som ställer paketet utanför dörren. Tänker på er som bor i utanförskapsområden där allt som inte är fastbultat stjäls..
Citera
2023-08-29, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Samma här, ingen avgift. Skickades med "Early bird" som ställer paketet utanför dörren. Tänker på er som bor i utanförskapsområden där allt som inte är fastbultat stjäls..
Jag har rätt bra koll på vilken tid early birds levereras numera. Ställer alarm så att jag tar in det innan någon annan tar det. Jobbigare att hålla koll på de som levererar dagtid, man kan dessutom inte lita på att mobilnummer finns angivet för snabb avisering.
Citera
2023-08-29, 21:02
Medlem
Citat:

Fick via Postnord senast och ingen avgift. Jag tycker att enda nackdelen med Temu är att jag inte verkar kunna välja mellan Postnord och EarlyBird. Jag är inte intresserad av att behöva leta efter mitt paket, alternativt behöva kontakta personen som skulle haft paketet och fråga om de möjligtvis fått mitt paket. EarlyBird har jag verkligen bara negativa erfarenheter av.

Men, Temu är bra tycker jag och inga extra avgifter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in