2023-08-28, 18:18
Medlem
Funderar på att sluta nu efter typ 2 års användande, snortat ungefär 6 mg/dag varje dag. Kommer fortsätta med lyrica och benzo men hur länge kommer min AT hålla på tror ni?
Citera
2023-08-29, 13:31
Avslutad
En behandlare berätta för mig att jag bara har haft tur som inte blivit sjuk när jag snortat suboxone. Att naloxonet ska ta över då precis som på samma sätt som när man tar det iv. Att man får ju noloxone i nässprej av en anledning. Men jag har fan aldrig hört någon som blivit sjuk av att snorta det??
Citera
2023-08-29, 16:39
Medlem
Cakewets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HkPfooly
En behandlare berätta för mig att jag bara har haft tur som inte blivit sjuk när jag snortat suboxone. Att naloxonet ska ta över då precis som på samma sätt som när man tar det iv. Att man får ju noloxone i nässprej av en anledning. Men jag har fan aldrig hört någon som blivit sjuk av att snorta det??

Jag tänker att det är samma princip att ta det sublingualt och att snorta, båda sätten gör att preparatet når ytliga blodkärl på ungefär samma sätt. Kan ha helt fel dock.
Senast redigerad av Cakewet 2023-08-29 kl. 16:53.
Citera
2023-08-30, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av l.s.d
Testade du mirtazapin i kombination med bupre? Intresserad då jag själv har en ask mirtazapin för sömnen. Testar lyrica i detta nu..
edit: Och vilka doser kör du? Mvh

Tog allt jag frågade om ca 150-200 mg truxal och kanske 45-75mg mirtazapin och 500-600 mg norflex och fick iallafall ut mer likt ett sådant rus jag är ute efter än med endast sub.
Blir tyvärr rätt ofta mer åt tjackad hållet på endast bup nuförtiden. Inte som det var första typ 8 åren då jag noddade sönder på 1-2mg.
Och det är ju så jag vill bli på opiater bara få ligga i soffan och mysaa inte bli typ hyper.
Men lär ju fungera rätt olika för alla då min kropp är väldigt speciell när det kommer till droger i allmänhet tyvärr då väldigt många droger knappt fungerar eller kan få ett helt annorlunda rus.
Det konstigaste jag fått var på 480mg LSD jag blev fasen riktigt översocial nästintill mer än jag brukar bli på tjack då jag satt i 7h och pratade i telefon och försökte få reda på vars ett skogsrave höll till...
inte så jag har fått uppfattningen att en tripp på LSD ska kännas
Citera
2023-09-03, 23:34
Medlem
vilken är den bästa opiaten mot sub at eller om man gått på sub många år och vill byta åter till tramadol eller likande ? Funkar tramadol mot sub at ?
Citera
2023-09-04, 12:43
Medlem
limpwaldnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jurkan143
vilken är den bästa opiaten mot sub at eller om man gått på sub många år och vill byta åter till tramadol eller likande ? Funkar tramadol mot sub at ?

Du byter ju ut en opioid mot en annan så nej. Det ”fungerar” i den mån att du inte blir sjuk men det kommer ju när du i sin tur när du slutar med tramadolen. Vill du sluta så trappa ner subben sen kliv av.
Citera
2023-09-04, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av limpwaldny
Du byter ju ut en opioid mot en annan så nej. Det ”fungerar” i den mån att du inte blir sjuk men det kommer ju när du i sin tur när du slutar med tramadolen. Vill du sluta så trappa ner subben sen kliv av.

Ja förstår men hur e bästa sättet o trappa ner då programmen osv är fan inte bra dom vill ju att man e fast direkt och indirekt som en fotboja o tramadolen ger ju ingen effekt förens typ suben går ut då kan man ta det för att inte bli (sjuk) det är det du menar? Hjälper det då?
Citera
2023-09-05, 02:01
Medlem
limpwaldnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jurkan143
Ja förstår men hur e bästa sättet o trappa ner då programmen osv är fan inte bra dom vill ju att man e fast direkt och indirekt som en fotboja o tramadolen ger ju ingen effekt förens typ suben går ut då kan man ta det för att inte bli (sjuk) det är det du menar? Hjälper det då?

Absolut, men höj aldrig dosen när du väl börjat, är det jobbigt så härda ut tills det känns okej ett par dagar innan du trappar ner dosen mer är väl mitt bästa tips.

Skynda långsamt är nyckeln vid nedtrappning för mig iallafall.

Om du tycker tramadol känns enklare än sub att trappa med ser jag ingen anledning att använda sub
Citera
2023-09-05, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av limpwaldny
Absolut, men höj aldrig dosen när du väl börjat, är det jobbigt så härda ut tills det känns okej ett par dagar innan du trappar ner dosen mer är väl mitt bästa tips.

Skynda långsamt är nyckeln vid nedtrappning för mig iallafall.

Om du tycker tramadol känns enklare än sub att trappa med ser jag ingen anledning att använda sub

Ja asså bytte från tramadol till sub för 3,6 år sen och har gått på sub sedan dess nu biter ju inte tram och ju längre ner i dosen blir man ju ”skör å dålig” men du menar på att man kan använda det när det går ut ur kroppen att de då hjälper tyckte tramadol hade en aktiverande effekt medans sub inte har det och har gått på det väldigt många år nu..
Citera
2023-09-06, 19:32
Avslutad
Postade i Laro-tråden men provar här också:

Någon här som Suboxone film eller gått på det längre tid? Jag fick det idag första dagen. Har tidigare haft tabletterna men tycker att det tar sån jäkla lång tid att smälta dom, så då fick jag filmen istället. Jag tycker jag fick starkare effekt av filmen? Har ju dock bara provat idag. Men en annan sak, att jag fick jäääkligt ont under tungen samt att den smakar pyton. Så min fråga till er mina vänner. Försvinner den svidande/onda känslan efter ett tag? Jag fick alltså såpas kännbar sveda/smärta att jag typ fick gå och liksom andas in snabbt med munnen för att bedöva (så som när man ätit för varm mat) i ca tvä timmar efteråt.( Har 20mg, en 12a en 8a om det spelar ngn roll )
Citera
2023-09-07, 00:13
Medlem
Någon som lyckats trappa ner sub själv, försökt åtskilliga gånger och klarat av 1-2 veckor sen blir det för mycket.. Med alla symptomer som sömnlöshet ont i kroppen och xyz allt som står i FASS gått på skiten i 3,6 år nu + substitut från andra opiater dess för innan, är svårt som satan även med nedtrappning kommer ner till 0, men sen är det ett jävla h-lvete!! Jobbigt att vara fast i detta rävgift! Fungerar ju inte som en agonist om man tar större doser heller så det är lömskt, tar det för att inte bli dålig hjälper mig personligen också med att somna (tar även stess..) teamet och vården och ”hjälp” har ja testat också utan framgång känns som läkare osv i Sverige vad jag läst så i tex usa osv ordinerar dom å så på helt andra sett och verkligen hjälper en låååångsamt och adekvat här vill dom göra det rapid å de är inte kul!!! Är ju skräddarsytt för att falla tbx! Någon som lyckats som har lite tips&tricks etc ? Som testat och lyckats själv sen behöver man ju inte vara hjärnkirurg för att fatta att lätt är det inte och långt tid tar det och smärta sömnlösa nätter m.m. Men kannan minimera detta på något jävla vänster. Gick innan på tramadol i flera år sen bytte de till substitut idag biter inte tramadol i efter hand tycker ja fasiken att tramadol i vart fall hade en liten aktiverande effekt å så. Suben gör ju inget mer än att bara hålla absen och att vara frisk.. Så de va ju lite segt å nu blir det svårt å gå över till tramadol igen…
Citera
2023-09-12, 01:49
Medlem
Kan jag ta sub imorgon om jag tagit kodein idag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in