2019-11-19, 18:56
Avslutad
Om han blivit kallad till Italiens landslag, hade han kommit då? Troligtvis. Men hans enda chans är väl med Sverige, att få spela landslagsfotboll och då börjar man smöra för det landet. Att en spelare för ett landslag inte ens kan prata språket för det landet är för fan pinsamt!
Citera
2019-11-19, 18:57
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idkreallyknow
Du skriver det som att han inte alls är svensk vilket han är.

Du påstår alltså att en person som inte kan tala svenska och dessutom har blandad härkomst, där ena halvan inte kommer från Sverige, är en Svensk.

För din egen skull:

Gör dig inte till åtlöje !!
Citera
2019-11-19, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av holmium
Instämmer till 100% !

Det är helt sjukt med alla negrer och andra utlänning som spelar i svenska färger.

I svenska lag spelar svenska spelare, och svensk idrott utövas av svenskar.

Det är ju inte främlingslegionen utan svenska landslaget vi talar om.

Ja fyfan va bra vi hade varit utan dem, helt sjukt tror vi hade krossat allt motstånd.

Olsen hade inte spelat eftersom han är halvdansk. Ken Sema, Kulusevski, Robin Quaison, Riccardo Gagliolo. Sen bland anfallarna finns ju också Alexander Isak och Tankovic. John Guidetti är nog inte helsvensk han heller.

Vem fan bryr sig vilken hudfärg personen som spelar för svenska landslaget har, är personen född i Sverige eller har någon sort av anknytning till Sverige är personen välkommen att representera landet. Så tror jag även Svenska Fotbollsförbundet.

Många otroligt viktiga spelare hade försvunnit om vi enbart spelat med ”svenskar”.

Men tycker denna tråden har spårat helt och borde gå tillbaka till sitt tråds riktiga ämne. Nämligen Riccardo Gagliolo.
Citera
2019-11-19, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av holmium
Du påstår alltså att en person som inte kan tala svenska och dessutom har blandad härkomst, där ena halvan inte kommer från Sverige, är en Svensk.

För din egen skull:

Gör dig inte till åtlöje !!

Svårt att läsa? Skrev aldrig att han var svensk. Personen är halvsvensk och kommer alltid att vara.
Citera
2019-11-19, 19:09
Medlem
holmiums avatar
Citat:
Ja fyfan va bra vi hade varit utan dem, helt sjukt tror vi hade krossat allt motstånd.

Olsen hade inte spelat eftersom han är halvdansk. Ken Sema, Kulusevski, Robin Quaison, Riccardo Gagliolo. Sen bland anfallarna finns ju också Alexander Isak och Tankovic. John Guidetti är nog inte helsvensk han heller.

Vem fan bryr sig vilken hudfärg personen som spelar för svenska landslaget har, är personen född i Sverige eller har någon sort av anknytning till Sverige är personen välkommen att representera landet. Så tror jag även Svenska Fotbollsförbundet.

Många otroligt viktiga spelare hade försvunnit om vi enbart spelat med ”svenskar”.

Men tycker denna tråden har spårat helt och borde gå tillbaka till sitt tråds riktiga ämne. Nämligen Riccardo Gagliolo.

Det är dock fel och falskt att kalla detta mångkulturella och rasfrämmande spektakel för ett "svenskt landslag". Det borde tom. du kunna inse.
Citera
2019-11-19, 20:10
Medlem
För att spåra vidare lite om just Gagliolo så är han 29 år och kan säkert spela fotboll på högnivå i många år till. Enligt Wikipedia har han två kända smeknamn ”Thor” och ”Il Vikingo”.

Gagliolo har kämpat sig upp från den Italienska fjärde divisonen. Han gick från sin klubb i sin hemtrakt till Carpi som då låg i Serie C. Han var med och tog upp klubben till Serie B. I Carpi tillbringade han fem år och säsongen 2014/2015 blev han utsedd till Serie B:s bäste mittback.

Han är numera en Parma-spelare som är enligt vissa sidor uppvaktad av Napoli.

Riccardo Gagliolo har en svensk mamma.
Citera
2019-11-19, 22:55
Medlem
TrolleriKontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero

Frågeställningar

1. Är det någon som känner igen sig i mina tankar ovan?

2. Vad tror ni om Riccardo Gagliolos fotbollsframtid? Har han en rimlig chans att etablera sig i ett svenskt landslag?

3. Vad tror ni om hans framtid på klubbnivå? Kommer han att representera en större klubb framöver som t ex Napoli som det har ryktats om?

4. Kommer han att någon gång i sitt fotbollsliv få representera det GIF Sundsvall som han har drömt om sedan han var en liten fotbollsgrabb?

5. Tror ni att vi kommer att få se honom i en svensk landslagstrupp i EM kommande sommar?

Bonusfråga

Bör svenska landslagsspelare obehindrat kunnat uttrycka sig på svenska?

Blev det någon landslagströja med GAGLIOLO på ryggen? Hoppas du inte gjorde någon gagliologaddning i alla fall.

Matchen mot Färöarna var förmodligen Gagliolos sista landskamp. Det blir knappast något EM för honom. Förutom att han inte platsar, så vore det sjukt drygt att ha med en snubbe som inte kan språket under ett mästerskap. Albin Ekdal och Filip Helander är jättetrevliga och hjälpsamma killar, men inte fan orkar de vara personliga assistenter åt Gagliolo ett helt EM.

Riccardo kan säkert ta en tröja i Giffarna framöver
Senast redigerad av TrolleriKonto 2019-11-19 kl. 23:39.
Citera
2019-11-20, 04:47
Medlem
Nu ska vi inte överskatta Gagliolo. Jag ville ha med han i landslaget för så där 3 år sedan men idag tycker jag han är rätt medioker i Serie A och deras backar håller inte direkt högsta nivå. Som VB håller jag Augustinsson, Hult och Bengtsson före även om de två sista är gränsfall. Gagliolo bidrar alltså inte till någon spets till denna positionen. Det han bidrar med här är defensiv säkring som kanske inte Hult och Bengtsson har på samma sätt. Bland MB håller jag VNL. Granen, Jansson och Helander före och kanske tom Danielsson och Lewicki. Ingen spetsspelare för oss på den positionen heller. Han har en rimlig chans att etablera sig i ett svenskt landslag ja men jag ser inte att han kommer höja laget nämnvärt. Finns chans att han kommer till en bättre Serie A klubb ja.

Själv skiter jag i om han kan någon svenska eller ej. Ser inte hur det är relevant och ingen behöver svara mig om det heller för läst så mycket strunt angående denna frågan så det verkar inte finnas några vettiga argument.

Han har chans att komma med till EM ja. Slåss mellan han, Bengtsson och Hult där alla tre har ca 33 % chans var men jag tror Bengtsson går före i rangordningen och tycker Hult bör göra det också.
Citera
2019-11-20, 11:54
Moderator
easy_dans avatar
Det här är inte en tråd för att diskutera vem man tycker är svensk, utan en tråd om fotbollsspelaren Riccardo Gagliolo.

Off topic raderat

/Mod
Citera
2019-11-26, 10:26
Medlem
TheJackets avatar
Citat:

Olsen är heldansk. Guidetti har Italienskt och Brasilianskt påbrå.
Så Guidetti kan väl närmast likna Gagliolo då
Citera
2023-08-29, 12:39
Medlem
Steff83s avatar
Ja. Vad hände med honom egentligen?
Citera
2023-08-29, 13:07
Medlem
SomaliSwimmers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Ja. Vad hände med honom egentligen?

Han harvar vidare bland bottenklubbar i Serie A och klubbar i Serie B om vartannat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in