2023-08-29, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Nej, det gör man inte men om någon gör det så är det bara att gå vidare.

Precis! Man går vidare med Rubiales avgång😊
Citera
2023-08-29, 07:37
Medlem
Många bittra och patetiska kvinnohatare i tråden som tydligen aldrig lärt sig vad samtycke är. Att Rubiales (och förhoppningsvis Vilda) får avgå är mycket positivt för damfotbollen i Spanien.
Citera
2023-08-29, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Många bittra och patetiska kvinnohatare i tråden som tydligen aldrig lärt sig vad samtycke är. Att Rubiales (och förhoppningsvis Vilda) får avgå är mycket positivt för damfotbollen i Spanien.

Helt rätt att han får gå.

Jag brukar hänvisa till att kvinnor ska ta eget ansvar men i det här fallet så tvingade han sig på de tydligt. Finns ingen tvekan om något annat, det är klart han ska avgå.
Citera
2023-08-29, 07:51
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reffi
Ingen skillnad alls. Är du dum i huvudet?

Bara för att du är okysst så betyder inte det att en man hade accepterat det. Hade en kvinna försökt kyssa mig så åker hon på en örfil så äggstockarna snurrar runt, samma sak om en man hade försökt.

Gör jag däremot inte motstånd så får jag gilla läget, man kan inte komma och ångra sig dagen efter.

Vad är det med nya tidens "jag vågade inte säga nej" eller "jag var i utsatt situation"... skyll dig själv isåfall!

Synd om kvinnan här
Klart hon blev paff å nu lever i depression

Han verkar ju ej bry sig
Hade han brytt sig så hade han ju köpt choklad till henne
Citera
2023-08-29, 07:54
Avstängd
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schizophrenia
Eller om Peter Settman som programledare tvångskysser Charlotte Kalla på munnen?

https://youtu.be/58G0CdJzV80?si=8c7uvWeEUmGx2lax

För den som glömt, se 2:35 in i youtubevideon från Idrottsgalan 2008.

Tidningsrubrik 2017:
Tvångskyssen på Kalla hade inte accepterats i dag – pressen borde fälla programledaren
https://www.st.nu/2017-12-07/tvangskyssen-pa-kalla-hade-inte-accepterats-i-dag--pressen-borde-falla-programledaren

Ja nu är det sannerligen andra tider.

Adrien Brody med Halle Berry på Oscarsgalan var samma sak, helt ok för 20 år sedan tydligen, och idag innebär samma beteende grund för utredning av sexuella övergrepp.
Citera
2023-08-29, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eastwing
Största "skandalen" inom den så kallade damfotbollen genom tiderna och ändå har den här tråden 14000 läsare.
Detta säger bara vilket minimalt intresse Svenskarna har för damfotboll.
Trots att media pumpar ut artiklar dagarna i ända om kyssen så är intresset i princip noll.
Och efter det sagolika VM spelet så har nu damerna återgått till matcher där de endast har sina nära och kära som åskådare.
VM spelet var bra utfört av dessa flickor och flator men vardagens spel finns dock inget intresse från allmänheten.

Incidenten hade diskuterats i 5 dagar i följande tråd innan denna nuvarande tråd skapades:

(FB) Fotbolls-VM 2023 i Australien och Nya Zeeland, damer – nu 32 lag!
Citera
2023-08-29, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bersux
Alltså, jag förstår ingenting av denna uppståndelse.

Jag har nu dessutom sett filmbilderna med pussen, och förstår då ännu mindre. Jag uppfattar det som en i glädjeyra utdelad vänskaplig puss på mun, ett extra uttryck för genuin beundran och uppskattning, ett slags "grädde på moset", utöver den sedvanliga kramen. Det finns liksom inget sexuellt alls i denna handling, bara glädje och gala.

I vår tid skulle den typen av uttryck för uppskattning faktiskt även kunna visas mellan män. Och det skulle säkert inte riva upp så mycket debatt som denna smärre och förtroliga gest av respekt och beundran, trots att det är en man som ger en kvinna detta extra bevis på uppskattning.

Jag höll på att säga "om jag hade varit hon...", men ångrar mig och säger så här: Om jag, som är en man i övre medelåldern och gammal fotbollsspelare, hade fått denna puss på min mun, hade jag tagit det som ett verkligt bevis på enastående uppskattning av mina insatser på plan. Säkert hade jag också blivit lite extra rörd.

Tycker du gör en bra tolkning av situationen. Hermoso är en av de verkliga legenderna och trotjänarna i spanska landslaget och jag tolkade detta som "WOOOOOW; YEEEEAH, ÄNTLIGEN FICK DU DIN TITEL, DU ÄR KUNG" och sedan pussen som en gest på extrem uppskattning! Dvs en rimlig förklaring till varför Hermoso fick en annan behandling än övriga!

Hur tycker du din tolkning stämmer med Rubiales egna ord om händelsen nedan?
---

“Everyone there – even some of my family, my daughters – the desire that could have been there in that kiss is exactly the same that could have been as giving a kiss to one of my daughters. No more, no less.

“It was a spontaneous kiss … It was spontaneous, mutual, euphoric and with consent, which is the key. This is the key to all of the criticism, of all of the campaign which has been mounted in this country: that it was without consent. No. It was with consent.”

Rubiales also said that he was in “no position of dominance” during the kiss and that he had wanted to console Hermoso, who had missed a penalty to put Spain 2-0 ahead during the final.

“When Jenni first showed up, she lifted me up from the ground. She grabbed me by the hips, by the legs, I don’t remember well,” he said. “She lifted me up from the ground – and we almost fell down.

“And when she put me down on the ground, we hugged each other. She’s the one who picked me up in her arms and she pulled me into her body. We hugged and I told her, ‘Forget about the penalty. You were fantastic, we wouldn’t have won this World Cup without you.’ She replied to me, ‘You are awesome.’ And I said, ‘A small peck?’ And she said, ‘OK".

[/quote]
Citera
2023-08-29, 08:12
Medlem
Kan ingen ändra rubriken?

Jennifer heter Hermoso i efternamn, inte ”Hermosa”!
Citera
2023-08-29, 08:13
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Så himla farligt var det väl inte. Han var ju bara lite glad åt guldet och aningen upospelt. Tjejen var hu hekt ok också, läge att passa på. Dessa kränkta gaphalsar
Citera
2023-08-29, 08:14
Medlem
reffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asgard82
Tur att du alltid vet hur du ska bete dig i alla lägen och hur du kommer att bete dig. De flesta är inte födda med dina gener. Empati däremot handlar om att man kan sätta sig in i andras känslor och förstå hur de agerar. Det är också en bra egenskap som du tyvärr saknar.

Vadå alltid veta hur man beter sig? Klart som fan jag vet det om nån försöker ge sig på en. Är det något fel på dig eller?

Jag har fullt med empati.

Är du sån här som ligger sömnlös över hur synd det är om förövare och gängkriminella? Man vet ju inte hur svårt dom har haft det. Du kan inte ha det lätt att navigera i livet.
Citera
2023-08-29, 08:16
Medlem
reffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Synd om kvinnan här
Klart hon blev paff å nu lever i depression

Han verkar ju ej bry sig
Hade han brytt sig så hade han ju köpt choklad till henne

Precis. Skicka in hela psykavdelningen så hon får läka emotionellt.

Sånt här lär bara kvinnor att det är okej att ångra sig dagen efter och förstöra mäns liv. Bara för att dom är för dum för att säga ifrån. Klena varelser.
Citera
2023-08-29, 08:26
Medlem
Ni killar som tycker att män ska ta för sig av tjejerna oavsett hur tjejerna själva ser på den saken, ni tycker förstås att Rubiales gjorde rätt.

Vi som anser att det finns någonting som heter "samtycke", åtminstone när det gäller någonting så pass intimt som att kyssa en annan människa på munnen, vi tycker att Rubiales är ett svin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in