2023-08-29, 08:41
Medlem
Intressant att det visas som första nyhet på SVT morgon och att dessutom utrikeskorrespondenten är på plats och uttalar sig om övergrepp.

Visst, det var ett övergrepp men att kalla det för ett sexuellt sådant är en skymf mot de kvinnor som faktiskt utsatts för sexuella övergrepp. Vi pratar om en puss som varade i 0,3 sekunder.

Min teori är att han kommer att frias då det inte kommer att kunna styrkas att intentionen med pussen var sexuell.
Citera
2023-08-29, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Brukar du kyssa kvinnor mot deras vilja?

Män kysser också varandra i glädjerus. Det är 100% uppenbart att ni marxister försöker göra en höna av en fjäder. Feministpacket måste hitta problem överallt för att de ska kunna behålla sin löjliga offerkofta på.
Citera
2023-08-29, 09:12
Medlem
Snacka om att göra en höna av en fjäder. Lesbiska tjejer är så jävla rabiata. En kyss i glädjerus är för helvete inte hela världen. Den äckliga Caroline Seger uttalar sig och säger Jag vill att hela världen ska reagera och jag vill att det ska hända något. Så jävla patetiskt.
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/a/8JKxWW/caroline-seger-rasar-efter-luis-rubiales-kyss-i-fotbolls-vm-fruktansvart
Citera
2023-08-29, 09:19
Medlem
Det senaste är att det ska yrkas på att Rubiales stängs av från all fotboll i 15 år, får sparken och eventuellt åtalas för sexuellt ofredande. Man kallar honom "sexual criminal".

Och man vill även sparka tränaren Vilda nu när möjligheten finns, oklart hur det ska gå till, kanske kan man helt enkelt peka på att han självmant inte avgått som de andra coacherna och därmed i någon men gått i god för det våldsamma sexövergreppet Rubiales utförde?

https://www.fotbollskanalen.se/bloggar/headlines/2023/08/29/uppgifter-vill-nu-sparka-vilda-rubiales-kan-stangas-av-15-ar/?utm_medium=social&utm_source=facebook.com&utm_cam paign=sporten
Citera
2023-08-29, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaztro
Det är vad hon SA efter att rabiata feministparasiter som du började gnälla, din lilla manshatande sopa. Kvinnor älskar mig by the way. Inte ens din egen morsa älskar en pissluffare som du

Det är din tolkning, min patetiske vän. Som tur är gör omvärlden en annan tolkning än du.
Citera
2023-08-29, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaztro
Män kysser också varandra i glädjerus. Det är 100% uppenbart att ni marxister försöker göra en höna av en fjäder. Feministpacket måste hitta problem överallt för att de ska kunna behålla sin löjliga offerkofta på.

Det verkar snarare som du har stickat en ny offerkofta. Stackars dig som inte får kyssa kvinnor mot deras vilja.
Citera
2023-08-29, 09:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rotwang
Okej, det här är inte direkt färska nyheter, men jag såg att det inte fanns någon tråd om detta.

Det spanska damlandslagets tränare Luis Rubiales kysste spelaren Jennifer Hermosa på munnen mitt under prisceremonin.

Något som Hermosa senare uttryckte sitt missnöje med.

Krav har höjts på hans avgång trots att han bet om ursäkt.
Tränaren själv säger sig vilja vägra att avgå och visa menar att man gjort en höna av en fjäder, där i bland fröken Hermosa själv.

Vad tycker ni?
Bör Rubiales avgå eller överreagerar hans kritiker?

Han bad om ursäkt och insåg antagligen att han handlade i stundens hetta.

Den spanska jämställdhetsministern har dock gett sig fan på att straffa honom genom att kvadda hans liv på olika sätt. Hon menar att han är proponent av en VÅLDTÄKTSKULTUR

Feminismen börjar spricka i fogarna. Den används nu från högsta politisk håll för att beskylla absurditeter och lägga idiotiska värderingar i den där kyssen.
Senast redigerad av Upplyften 2023-08-29 kl. 09:25.
Citera
2023-08-29, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Helt rätt att han får gå.

Jag brukar hänvisa till att kvinnor ska ta eget ansvar men i det här fallet så tvingade han sig på de tydligt. Finns ingen tvekan om något annat, det är klart han ska avgå.

Håller fullständigt med!
Citera
2023-08-29, 09:37
Medlem
Det märks att ingen av er har utövat någon sport. I glädjerus så flödar känslorna och det har inget med sex att göra om man kysser någon i det tillståndet. Här har ni några som kysser varandra i glädjerus för att tydliggöra att det inte är ovanligt. Länken beskriver "TOP 10 most Memorable Kisses in Football".
https://www.youtube.com/watch?v=DjJ7npKWupw&ab_channel=AmazingFootballSkil ls
Citera
2023-08-29, 09:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Berraperra1975
Det märks att ingen av er har utövat någon sport. I glädjerus så flödar känslorna och det har inget med sex att göra om man kysser någon i det tillståndet. Här har ni några som kysser varandra i glädjerus för att tydliggöra att det inte är ovanligt. Länken beskriver "TOP 10 most Memorable Kisses in Football".
https://www.youtube.com/watch?v=DjJ7npKWupw&ab_channel=AmazingFootballSkil ls

Det spelar ingen roll.

Testa att gå ut på stan och pussa en kvinna så får du se vad som händer.
Citera
2023-08-29, 09:39
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GertBenny
Ja jag vet inte faktiskt men det verkar inte bättre tyvärr. Jag är så trött på att alla är kränkta, är kränkta över att andra är kränkta, att vara kränkt för att någon ur ens egna grupp är utsatt för något.

Jag har även märkt att denna mentalitet lätt smittar av sig och att jag själv kan ta på mig en offerkofta. Men jag gör allt i min makt för att motstå 😁.

Jag var på en arbetsintervju i grupp och då var det en kvinna som blev jättekränkt för att arbetsgivaren frågat hur många barn hon hade. Jag fick lust att strypa henne helt seriöst haha.
Hon sållade säkerligen och förhoppningsvis ut sig själv.
Citera
2023-08-29, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackRockInc
Det spelar ingen roll.

Testa att gå ut på stan och pussa en kvinna så får du se vad som händer.
Det är en stor jävla skillnad att kyssa en random kvinna på stan eller att kyssa någon i sportsammanhang med någon du har anknytning till och i glädjerus.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in