2023-08-28, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ilimitado
Jasså. Min bild är att damspelarna vill ha allt det som herrspelarna har i form av ära, berömmelse och pengar. Men man vill samtidigt slippa det jobbiga som också är en naturlig del av herrfotbollen. Livet funkar inte så. Man kan inte både ha kakan och äta den.

Jag håller med. Men jag har inte sett någon spelare kräva att de ska få Messis eller Mbappés lön, har du? Ära och berömmelse är det heller ingen som kräver eller kan kräva, det kommer om publiken uppskattar det de gör.

De brukar säga att de vill ha lika förutsättningar att prestera och kunna bli bättre och bygga sin produkt. Och de vill ha samma ersättning från förbundet för att representera sitt land. Men det är ju bara en liten del av fotbollen. Det enda de flesta har krävt är respekt, att behandlas som idrottare, slippa förakt och sexism och få förutsättningar att prestera.

De kan inte spela lika många matcher som herrarna på klubbnivå, det går inte det blir för många skador. Det är redan problem med framförallt mycket knäskador, och då har de flesta ligor 12 lag, inte 20 som på herrsidan. Ja det kanske är en lite kontroversiell åsikt. Men jag är tämligen övertygad om att man måste förstå att kvinnor inte är män om damfotbollen ska fortsätta att utvecklas.

Så den har helt sin egen resa. Det är inte nödvändigt att den ska nå samma nivåer som herrfotbollen finansiellt för att den ska kunna bära sig själv och spelarna ska kunna få bra lön. Man kan tjäna långt mindre än några miljoner i veckan och fortfarande ha en bra lön.
Citera
2023-08-28, 18:30
Medlem
Citat:
Jasså. Min bild är att damspelarna vill ha allt det som herrspelarna har i form av ära, berömmelse och pengar. Men man vill samtidigt slippa det jobbiga som också är en naturlig del av herrfotbollen. Livet funkar inte så. Man kan inte både ha kakan och äta den.

Den bilden kan man lätt få om man har förutfattade meningar och vägrar lyssna på vad damerna säger.
Citera
2023-08-28, 18:56
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:

Är det verkligen en del av herrfotbollen att utan samtycke bli slätad och faktiskt tafsad på av en gubbe i samband med en prisutdelning? Skulle Rubiales använda samma uttryck för kärvänlighet mot en manlig spelare? Är lite opassande kladd och tafs från höjdare en "naturlig del av herrfotbollen?

Sanningen är väl att Rubiales mycket väl förstår att detta var obehagligt för Hermosa och att hon i just den situationen inför en TV-publik på miljoner skulle vara tvungen att acceptera behandlingen. Hermoso var ju en av de spelare som först krävde Rubiales polare Vildas avgång så han tyckte det väl att det var läge att förnedra henne offentligt här.
Senast redigerad av Nytorgsprinsessa 2023-08-28 kl. 19:29.
Citera
2023-08-28, 23:39
Medlem
Nu kräver även Spanska fotbollsförbundet Rubiales avgång:

https://www.expressen.se/sport/fotboll/spanska-fotbollsforbundet-kraver-rubiales-avgang/
Citera
2023-08-29, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Nu kräver även Spanska fotbollsförbundet Rubiales avgång:

https://www.expressen.se/sport/fotboll/spanska-fotbollsforbundet-kraver-rubiales-avgang/

Ja, och Vilda lär nog få gå snart också, då han är ordförandens val och lär knappast prioriteras före hela VM-truppen + 58 spelare, som kräver förändring i landslagsledningen..

Bara att köra fram till 3:42:30 i videon och fokusera på spelarnas glädje istället för ordföranden och hans hungerstrejkande morsa..

Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Välförtjänta hyllningar i Madrid igår kväll, kul att se Olga Carmona delta i firandet också! 🙌🇪🇦

https://www.youtube.com/live/jfgvr43G9Og?feature=share
Citera
2023-08-29, 03:09
Medlem
Sammandrag och höjdpunkter från firandet i Madrid..

https://youtu.be/3xDB_ODB06s?si=w5NAo8J2HpJyRRB3
Senast redigerad av sportnorden12345 2023-08-29 kl. 03:13.
Citera
2023-08-29, 07:31
Medlem
Citat:
Ja, och Vilda lär nog få gå snart också, då han är ordförandens val och lär knappast prioriteras före hela VM-truppen + 58 spelare, som kräver förändring i landslagsledningen..

Bara att köra fram till 3:42:30 i videon och fokusera på spelarnas glädje istället för ordföranden och hans hungerstrejkande morsa..

Ja förhoppningsvis ryker Vilda också. Vad härligt att se spelarna fira och njuta av sin seger!
Citera
2023-08-29, 07:54
Medlem
Rubiales egna ord om saken:

"In a passionate speech at an extraordinary general assembly of the RFEF, the 46-year-old reiterated that he would not be forced out of his role by what he felt was a witch hunt. “I will not resign,” he repeated five times to widespread applause. “I will fight this to the end.”

The embattled president issued a staunch defense of his actions on Friday, saying: “Everyone there – even some of my family, my daughters – the desire that could have been there in that kiss is exactly the same that could have been as giving a kiss to one of my daughters. No more, no less.

“It was a spontaneous kiss … It was spontaneous, mutual, euphoric and with consent, which is the key. This is the key to all of the criticism, of all of the campaign which has been mounted in this country: that it was without consent. No. It was with consent.”

Rubiales also said that he was in “no position of dominance” during the kiss and that he had wanted to console Hermoso, who had missed a penalty to put Spain 2-0 ahead during the final.

“When Jenni first showed up, she lifted me up from the ground. She grabbed me by the hips, by the legs, I don’t remember well,” he said. “She lifted me up from the ground – and we almost fell down.

“And when she put me down on the ground, we hugged each other. She’s the one who picked me up in her arms and she pulled me into her body. We hugged and I told her, ‘Forget about the penalty. You were fantastic, we wouldn’t have won this World Cup without you.’ She replied to me, ‘You are awesome.’ And I said, ‘A small peck?’ And she said, ‘OK"

https://edition.cnn.com/2023/08/25/football/luis-rubiales-defiant-speech-spain-world-cup-kiss-spt-intl/index.html

"He characterised the events of the past five days as a “social assassination”, adding: “They are trying to kill me.” Rubiales linked the events of the past days to what he described as “false feminism, one of the scourges of this country”.

Rubiales said the kiss — which he characterized as “a mere peck … the kind I would give my daughters” — had been consensual, with Hermoso agreeing after he proposed it."

https://www.politico.eu/article/shameful-spain-football-chief-luis-rubiales-must-go-sexism-scandal-deputy-pm-teresa-ribera/
Citera
2023-08-30, 16:01
Medlem
SLAM DUNK, Rubiales frågade och fick samtycke! Varför är det ingen som skriver om detta?

Rubiales talade sanning. Han frågade verkligen, " a little peck?" precis som han sa på presskonferensen.

You can see him asking Hermoso: "Te puedo dar un pico?" and then pecking her. So he did ask for consent and she smiled at him and grabbed him back, if she said anything we cant see from the video, but you can clearly understand how Rubiales would have think it was consent. If she thought a peck was disgusting she should have pulled away or turned her head for the peck to land on her cheek instead.

video: https://www.facebook.com/story.php?story_fbid=7192099450819266&id=100000578 488197

Och här är beviset på att Hermoso gav tillåtelse:

Under firandet frågade lagkamraterna Hermoso vad hon sa till Rubalies om kyssen när de titttade på den på video och hon svarar: "well, i said OK". Så Rubiales frågade och fick OK, om sedan Hermoso ändrar sig 4 dagar senare är det inte Rubiales fel.

https://www.facebook.com/100000578488197/videos/1463908134399513/

Hur som helst så är detta ännu mer förmildrande omständigheter, börjar mer och mer luta åt att detta är en totalt orättvis häxjakt på Rubiales. Han frågade och fick OK, så vad är problemet och varför underlåter världens media att berätta vad som verkligen hände?

Kolla hur glad Rubiales är efter hon lämnat, han är felt fokuserad på nästa spelare!

Varför har inte Hermoso själv polisanmält Rubiales? Är det för att hon att hennes version är osann är rätt att bli ertappad med lögnen i rätten?
Citera
2023-08-30, 16:51
Medlem
https://www.svt.se/sport/fotboll/video-ska-hjalpa-luis-rubiales-i-kysskandalen

Citera
2023-08-31, 12:29
Bannlyst
Citat:
Allt beror på hur man beter sig och om man visar respekt, jämför med detta klipp på Nadal (en annan spanjor) och en bollflicka under Australian Open, som också sker offentligt..

https://youtu.be/IlNihz6LFqA?si=0aODr7RvSjrtK2gw
Han försöker ju gå för munnen men hon markerar. Vicke svin..
Citera
2023-08-31, 20:23
Medlem
Jag trodde jag hade sett o hört det mesta i detta samhälle (som har fallit som ett korthus dem senaste åren)

Men jag undrar om inte detta med pussen tar alla priser. Detta är en PUSS från en glad förbundsledare som just sett sitt spanien ta vm-guld o den som får pussen borde vara en jävligt lycklig fotbolls-tjej som precis blivit världsmästare.

Nu får jag läsa att övergrepp har inträffat? ÖVERGREPP????? Det var för helvete en puss på munnen. Jag tror fan inte detta är sant.

Det jag kommer skriva nu kommer reta gallfeber på er manshatare här inne. Men förra helgen så kom det fram en tjej o tog mig på kuken o sa "tjena snygging; du ska med mig hem" jag blev varken arg eller upprörd; (dock lite överumplad). Men inte fan känner jag mig sexuellt ofredad; inte fan vill jag klappa till denna tjejen. Jag gick istället därifrån. Det händer faktiskt ganska ofta att tjejer kommer fram till mig o tar för sig på alla sätt.

Men jag blir ju bara glad över uppmärksamheten (jag förstår att det är olika mellan könen)

O jag förstår också att det är värre om en kille skulle komma fram o ta en tjej på brösten eller nedanför. Så långt är jag med er.

Men för helvete; EN JÄVLA PUSS PÅ KINDEN??????? Nu får ni väl för helvete sansa er lite

Jag vet inte vad jag ska säga om det här samhället; det har spårat ur totalt
Senast redigerad av goaglenn 2023-08-31 kl. 20:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in