2023-08-27, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drsniffer
Bare det at hvilken bil JAH kjørte ikke er offentliggjort er hårreisende med tanke på observasjoner fra publikum.
Det har du rett i.
Bl.a. hvis en person var sammen med JAH i bilen, så er det jo svært viktig at eventuelle vitner får informasjon om bilen slik at de har mulighet til å gi eventuelle vineobservasjoner til politiet.
Går det for lang tid mellom observasjonen og det tidspunktet det blir offentliggjort hva politiet ønsker observasjoner av, er det risiko for at vitner har glemt sine observasjoner.
Citera
2023-08-27, 14:10
Medlem
drsniffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av indexed
Nå skjedde drapet rett i etterkant av et stort uvær og en flom. De store innsjøene var fortsatt preget av høy vannstand, og mange steder en normalt sett kan komme i land med båt er utilgjengelige. Flere veier, og masse skogsbilveier, er ødelagt etter flommen og ufremkommelige. Å gå gjennom skogen ville vært vanskeligere enn ellers pga mer vann i myrer og vassdrag.

Veldig avanserte fluktruter er selvsagt mulig, men krever mye lokalkunnskap og svært nylig sondering for å ikke bli hindret av flomskader.

Jeg tenker at de har utført dette på et tidspunkt det uansett er svært lite sannsynlig å møte på andre ved åstedet (tidlig formiddag på en hverdag). De har kanskje gjort visse tiltak for å legge igjen minst mulig spor for politiet, feks gå gjennom skog til ventende bil heller enn å kjøre opp, og at de rett og slett har tenkt at sannsynligheten for å møte på andre er svært liten. Så har de kanskje oppholdt seg i området mellom Nes og Bjoneroa eller annet lurt sted en stund før og etter, for å ikke bli plukket opp av kamera el.l.

Det er også mye ryddemannskaper etc ute på steder og tider det normalt ikke er folk. Jeg ville valgt tirsdag ettermiddag som tidspunkt. Hytte-Norge er meget ovalt for å si det forsiktig
Citera
2023-08-27, 14:11
Medlem
Jonas har ikke levert betong til Snø i Lørenskog? 🙈
Citera
2023-08-27, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Det har du rett i.
Bl.a. hvis en person var sammen med JAH i bilen, så er det jo svært viktig at eventuelle vitner får informasjon om bilen slik at de har mulighet til å gi eventuelle vineobservasjoner til politiet.
Går det for lang tid mellom observasjonen og det tidspunktet det blir offentliggjort hva politiet ønsker observasjoner av, er det risiko for at vitner har glemt sine observasjoner.

Noe sier meg at politiet egentlig har flere vitneobservasjoner og vet mer om fluktvei, hvilken transport de har brukt osv., enn det de sier. Pga ting som vi har diskutert her, øde sted hvor du blir lagt merke til, og mangel på fluktveier uten overvåkning (færre båter på vannet pga flom også, så det ville og bli lagt merke til).
Citera
2023-08-27, 14:14
Medlem
drsniffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rvp2020
Jonas har ikke levert betong til Snø i Lørenskog? 🙈

Jeg tviler på at Tom i Hagen ville betalt for en betong-bil som pendler 🤣
Citera
2023-08-27, 14:17
Medlem
drsniffers avatar
Citat:
Noe sier meg at politiet egentlig har flere vitneobservasjoner og vet mer om fluktvei, hvilken transport de har brukt osv., enn det de sier. Pga ting som vi har diskutert her, øde sted hvor du blir lagt merke til, og mangel på fluktveier uten overvåkning (færre båter på vannet pga flom også, så det ville og bli lagt merke til).

ÅPENBART, men hvorfor ikke prøve å få MER! 🤯 Saken er jo pr i dag ikke biff. Det er et vindu som lukker seg for godt vi snakker om.

Er sårbar for selvfølgeligheter. Beklager
Senast redigerad av drsniffer 2023-08-27 kl. 14:19.
Citera
2023-08-27, 14:27
Medlem
Tenk hvis J hadde det for vane å legge inn sms til sending med hvor han var , såkalt "planlagt sending" .

Å så slette det igjen hvis alt gikk som normalt. Hvis disse terrosiseringene av han har gjort han paranoid som er veldig forståelig hadde jeg også gjort det. Men slettet det før den ble sendt etter "normal" befarings tid.

Kanskje han alltid har slettet den planlagte meldingen siden alle andre jobb oppdrag har gått bra.

Da har han ihvertfall mulighet til å bli funnet eventuelt skadet hvis noen hadde angrepet han. Hvis scenario hadde vært at han ikke sendte meldingen hadde det jo vært en savnet sak. Da hadde han ikke blitt funnet før eventuelt noen folk hadde kommet over bilen/hytte eier osv. Dvs lang tid. Mange andre steder politiet hadde søkt før. Pluss at det er mye skog så bilen hadde nok ikke syntes fra eventuelt helikopter.
Citera
2023-08-27, 14:31
Medlem
Citat:
Er hytta avsperret eller er det området generelt som er underlagt kontroll?

Kan ikke huske å ha lest noe om det spesifikt, men jeg har ikke tatt runden min de siste timene.

Så vidt meg bekjent er det området rundt hytta. Eventuelle ankomst og fluktruter som blir etterforsket. Det ligger også en "liten" innsjø nedenfor hytta som burde utforskes? Mtp mordvåpen osv.
Citera
2023-08-27, 14:33
Medlem
drsniffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wonderingwoman
Tenk hvis J hadde det for vane å legge inn sms til sending med hvor han var , såkalt "planlagt sending" .

Å så slette det igjen hvis alt gikk som normalt. Hvis disse terrosiseringene av han har gjort han paranoid som er veldig forståelig hadde jeg også gjort det. Men slettet det før den ble sendt etter "normal" befarings tid.

Kanskje han alltid har slettet den planlagte meldingen siden alle andre jobb oppdrag har gått bra.

Da har han ihvertfall mulighet til å bli funnet eventuelt skadet hvis noen hadde angrepet han. Hvis scenario hadde vært at han ikke sendte meldingen hadde det jo vært en savnet sak. Da hadde han ikke blitt funnet før eventuelt noen folk hadde kommet over bilen/hytte eier osv. Dvs lang tid. Mange andre steder politiet hadde søkt før. Pluss at det er mye skog så bilen hadde nok ikke syntes fra eventuelt helikopter.

Tja, hvis jeg var paranoid (som om jeg føler at noen sitter bak meg på en benk i Den Norske Kirke) ville jeg delt min posisjon kontinuerlig med en person jeg faktisk stolte på, spesielt om min paranoia ikke var på grunn av lysskye saker.

Tar bort muligheten for det å ikke bli funnet dersom man blir kverket utenfor jobbsammenheng osv
Citera
2023-08-27, 14:34
Medlem
Citat:
ÅPENBART, men hvorfor ikke prøve å få MER! 🤯 Saken er jo pr i dag ikke biff. Det er et vindu som lukker seg for godt vi snakker om.

Er sårbar for selvfølgeligheter. Beklager

Hehe, joda, men det jeg egentlig vil frem til er at jeg er enig med deg. At politiet holder kortene for tett til brystet, i hvert fall hvis de er så langt unna pågripelse av noen som de tilsynelatende fremstiller det. For åpenbart vet de mye mer som kunne vært til nytte for publikum som skal komme med tips.

Med mindre de har god oversikt og egentlig kan pågripe noen når som helst, og at tiden som går nå blir brukt til spaning og bygging av sak osv. Det kan jo være grunn til at de ikke sier noe.
Citera
2023-08-27, 14:34
Medlem
Nå er det jo sånn at politiet har mulighet til å "se" alle mobiler som har vært i området en god tid tilbake. Vil anta at det ikke er all verdens av folk som er uti skogane der... Kan jo være GM ikke har tenkt på det når/om det har blitt rekognisert på forhånd.
Syns også det er veldig rart at type bil han kjørte ikke er offentliggjort. Folk glemmer fort. Blander dager etc 🤔
Citera
2023-08-27, 14:40
Medlem
drsniffers avatar
Citat:
Hehe, joda, men det jeg egentlig vil frem til er at jeg er enig med deg. At politiet holder kortene for tett til brystet, i hvert fall hvis de er så langt unna pågripelse av noen som de tilsynelatende fremstiller det. For åpenbart vet de mye mer som kunne vært til nytte for publikum som skal komme med tips.

Med mindre de har god oversikt og egentlig kan pågripe noen når som helst, og at tiden som går nå blir brukt til spaning og bygging av sak osv. Det kan jo være grunn til at de ikke sier noe.

Tviler på at en etterlysning av bil-observasjoner f.eks ville skadet pågående spaning, kommunikasjonskontroll etc. Heller motsatt. Det er derfor jeg er kritisk til snuten

Riste treet og se hva som faller ned opplegg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in